Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - verschillen in helm???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 600 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #41322 - verschillen in helm???
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7879 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

KawaRob 19-2-2007 19:44 Print reply

Posts: 286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: psychopatje
[...]
zijn die duur en waar heb je die vandaan?


staat bij motozoom.nl(staat onder systeemhelmen) van 190 voor 150..
was zelf ook al aan het kijken voor een helm met ingebouwde zonneklep ma de enigste die ik vond was 400 euro:S
 
Ice Ap rs50 19-2-2007 19:48 Print reply

Posts: 7149
het is simpel hoe meer geld je uitgeeft aan je helm hoe lichter hij is (per categorie)

veiligheidshalve heb ik ook een motorhelm, want een brom helm is gewoon zwaar en is zacht(breekt snel), mijn helm koste iets van een 450 het is een nolan, ben er zeer tevreden over zelfs na 2 valpartijtjes nog heeeeeeeel stevig
 
GTI - GTD - BMW
bart de scootergek 19-2-2007 22:40 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
het is simpel hoe meer geld je uitgeeft aan je helm hoe lichter hij is (per categorie)

veiligheidshalve heb ik ook een motorhelm, want een brom helm is gewoon zwaar en is zacht(breekt snel), mijn helm koste iets van een 450 het is een nolan, ben er zeer tevreden over zelfs na 2 valpartijtjes nog heeeeeeeel stevig



Alsof jij kan zien of hij nog stevig is, aan de buitenkant zie je niks, die beschadiging na een valpartij zit aan de binnenkant van de helm.
 
Honda RC-33
crossbrommer 20-2-2007 7:10 Print reply
Posts: 6
Als je met 80 een klapper maakt geeft dat hetzelfde effect als van een fatgebouw verdieping 25 af vallen. Dan maakt het niets meer uit wat voor 'n helm je op hebt, als je fout terecht komt heb je dan sowiezo weinig of bijna geen kans meer.

Voor lagere snelheden maakt het natuurlijk wel uit wat voor helm je op hebt, dus investeer altijd in een beetje goede helm.

Dit bericht is gewijzigd door crossbrommer op 20-2-2007 om 7:11 uur.
 
-simon- 20-2-2007 7:40 Print reply

Posts: 8211
dus hoelager het E nummer bij de nul zit hoe "beter" de helm is?
k heb net ff bij mijn helm gekeken en daar stond E1 in dus dan is het dus best goed met de veiligheid.
het is trouwens een sixsixone launch crosshelm.
en merk scheelt ook wel veel in de prijs. er zit ook wel wat kwaliteits verschil in. maar voor een arai betaal je gewoon altijd meer als voor een HJC een andere helm in die prijs klasse.

 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
zundapp sprinter 20-2-2007 10:32 Print reply
Posts: 128
Die E nummers hebben helemaal niks te maken met de veiligheid, die E nummers hebben te maken met het land waar de helm gemaakt is

aste:
E1 Duitsland
E2 Frankrijk
E3 Italie
E4 Nederland
E5 Zweden
E6 Belgie
E7 Hongarije
E8 Tsechoslowakije (bestaat dat nog?)
E9 Spanje
E10 Joegoslavie (bestaat dat nog?)
E11 Groot-Britannie
E12 Oostenrijk
E13 Luxemburg
E14 Zwitserland
E16 Noorwegen
E17 Finland
E18 Denemarken
E19 Roemenie
E20 Polen


Dit bericht is gewijzigd door zundapp sprinter op 20-2-2007 om 10:35 uur.
 
Remco RS 20-2-2007 10:43 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



Alsof jij kan zien of hij nog stevig is, aan de buitenkant zie je niks, die beschadiging na een valpartij zit aan de binnenkant van de helm.

idd, daarom zeggen ze ook dat je je helm moet vervangen als hij eens een klapper heeft gemaakt


@ zundapp sprinter: hoe kom je daar zo bij?
 
zundapp sprinter 20-2-2007 10:47 Print reply
Posts: 128
Ooit es op zundapp forum gelezen van die nummers, klopt wel kijk maar es in je helm en google in welk land dat bedrijf zit.
 
Remco RS 20-2-2007 10:50 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundapp sprinter
Ooit es op zundapp forum gelezen van die nummers, klopt wel kijk maar es in je helm en google in welk land dat bedrijf zit.

hm idd, hier staat het ook, en tegelijk wat wel keurmerken zijn
http://www.nivokarting.nl/info%20helmen.htm

en hier staat nog meer
http://www.motor-for...list_message/4923351

Dit bericht is gewijzigd door Remco RS op 20-2-2007 om 10:52 uur.
 
Harm 20-2-2007 11:53 Print reply

Posts: 3032
Je moet gewoon een helm kopen die goed zit, en je kan zelf wel verzinnen of een helm van goede kwaliteit is. Je kan er wel vanuit gaan dat een helm van 400 euro beter is dan 1tje van 50 euro.

Een helm met een helmschaal van polycarbonaat is minder goed bestendig tegen slijtage door weersinvloeden, en moet je na 3 jaar eingelijk vervangen. Een fiberglass helmschaal gaat daarintegen weer zon 5-6 jaar mee.

Ik heb zelf een FM helm uit 1987. Was toendertijd een dure helm maar ik rij er niet mee omdat deze gewoon zo oud is. Ik heb ook een Nexo helm gehad van 80 euro en heb een Lidl crosshelm. Sinds kort heb ik ook een Schubert C2 systeemhelm. Dit zit zoveel beter dan al die goedkopere helmen. Sluit beter bij je nek, minder geluidsoverlast, ingebouwde zonneklep, etc...

 
http://www.durtikkers.tk
dirtbag 20-2-2007 12:28 Print reply
Posts: 76
Als je met een brommer recht tegen een boom rijdt, ben of een belabberde rijder, of je hebt teveel gezopen.

Naar mijn idee heb je de meeste ongelukken op een brommer doordat je wielen gewoon onder je uit donderen, en jij dus tijdens het rijden zijdelings valt, dus dan val je in feite van ongeveer 150 cm tot maximaal 200 naar beneden. afhankelijk van de hoogte van je brommer.

De helm maakt hierin het verschil dat deze ketst tijden het rijden, dus in plaats van dat jouw tere huidje en breekbare schedel te pletter slaat en de inhoud veranderd in moes. Een helm zorgt ervoor dat je hoofd niet de grond raakt en absorbeerd de schok. dit gaat nagenoeg altijd ten koste van de integriteit van de helm zelf. (1 keer gevallen, helm bij vuilnis)

verschil in de prijs van een helm zit in een groot aantal factoren.

De belangrijkste is natuurlijk veiligheid, als een helm in nederland verkocht wordt, moet hij voldoen aan de absolute minimum eisen.

Comfort, hieronder vallen, pasvorm, windgeruis, trekkracht achterover bij een hogere snelheid, condensvorming op het visier, en nog wel een aantal factoren.

slijtvastheid, een dure helm die wordt niet zo snel smerig en de stickers zullen niet zo snel loslaten.

visier, een dure helm zal minder snel een visier hebben dat breekt of waar krassen op komen of zal verkleuren door UV licht.


een motorhelm is gewoon beter in nagenoeg alle aspecten behalve de prijs. deze helmen zijn ook geschikt om 200 km/u te kunnen rijden, want er zijn genoeg motoren die die dit toch echt wel kunnen, en als jij dat ook doet met je goedkope helm van de lidl dan heb je kans dat je achter je kunt kijken zonder je hoofd te draaien of gebruik te maken van spiegels.


db
 
Ice Ap rs50 20-2-2007 13:18 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



Alsof jij kan zien of hij nog stevig is, aan de buitenkant zie je niks, die beschadiging na een valpartij zit aan de binnenkant van de helm.


laten controleren door nolan zelf


die scannen de helm op scheuren,bartjes kost je 50€ maar dan weet je zeker dat je veilig aan het rond scheuren bent
 
GTI - GTD - BMW
gelderboer 20-2-2007 14:54 Print reply
Posts: 226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
met elke helm word je doof boven de 120, geloof dat iets van langer dan 20 minuten boven 120 rijden je een permanente gehoorbeschadiging oplevert. dus beter koop je gewoon een goede helm voor de veiligheid, een a-merk dus en los je het lawaaiprobleem op met oordoppen.


ik weet niet hoe bij die flauwekul komt. als dat echt zo is dan rijden er heel wat doven op de motor
 
Ik motor ook
mblover 20-2-2007 15:22 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundapp sprinter
Die E nummers hebben helemaal niks te maken met de veiligheid, die E nummers hebben te maken met het land waar de helm gemaakt is

aste:
E1 Duitsland
E2 Frankrijk
E3 Italie
E4 Nederland
E5 Zweden
E6 Belgie
E7 Hongarije
E8 Tsechoslowakije (bestaat dat nog?)
E9 Spanje
E10 Joegoslavie (bestaat dat nog?)
E11 Groot-Britannie
E12 Oostenrijk
E13 Luxemburg
E14 Zwitserland
E16 Noorwegen
E17 Finland
E18 Denemarken
E19 Roemenie
E20 Polen


Dit bericht is gewijzigd door zundapp sprinter op 20-2-2007 om 10:35 uur.


E8 en E10 zijn uit elkaar idd...


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gelderboer
[...]


ik weet niet hoe bij die flauwekul komt. als dat echt zo is dan rijden er heel wat doven op de motor


Nee, veel moto-rijders rijden met oordoppen afaik.
 
Aron_N 20-2-2007 17:50 Print reply

Posts: 432
Weet iemand misschien een site ofzo,, waar ik een crosshelm met vizier kan bestellen, ut liefst in nederland natuurlijk,,, k heb al gezocht en kan ut niet vinden
 

Dit topic is 7879 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved