Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - weet iemand de juiste afstelling voor mijn Aerox?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 931 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #41303 - weet iemand de juiste afstelling vo...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1252 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

AeRoX-Roy 17-2-2007 19:27 Print topicpost
Posts: 2
hallo ik heb vandeweek een malossi race koppeling gekocht.

maar hij heeft in het begin een onorme dip en als hij daar uit is trekt tie als een beest.

ik heb rode trekveertjes er in en een paarse druk veer strakste die ik kon krijgen hier in de buurt.

ik heb nog een orgine vario met 4 gram rollers met de orginele kopeling trok hij opzicht zeer goed vergeleken met nu alleen als die uit die dip is trekt hij met die malossi kopeling sneller.

weet iemand wat ik het beste kan doen strekere veerstjes ?
slapere drukveer?
of moet er gewoon een mallosi race vario bij in?

ik heb verder een genelli extra chroom trugloop uitlaat en verder niet veel bizonders met het motoriche gedeelte.

heeft iemand heer ervaring mee? dan wil ik dat graaaaaag weten
 

bart de scootergek 17-2-2007 19:35 Print reply

Posts: 8916
Waarom in hemelsnaam paars? dat is btw een Piaggio veer, zwaarste minarelli veer is rood.

Ik zou eerst eens minder sterke drukveer halen, malossi geel/wit.
Bovendien heeft de ori vario altijd wel een dipje die er bijna niet uit te krijgen is.

 
Honda RC-33
dt50rcrosser 17-2-2007 19:39 Print reply

Posts: 6252
als je het echt weg wil hebben kan je beter malossi overrange set kopen denk ik?

niet veel verstand van maar liep donders mooi op me neos.
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
crossgek - Forum en Sales Moderator 17-2-2007 19:39 Print reply

Posts: 10560
als het echt met wegrijden is even zwaardere trekveren halen


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dt50rcrosser
als je het echt weg wil hebben kan je beter malossi overrange set kopen denk ik?

niet veel verstand van maar liep donders mooi op me neos.


beetje overdreven , vooral duur voor een orri setup met een ander pijp .

kun je beter een vlottere cilinder , en een fatsoenlijke uitlaat kopen voor dat geld imo

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 17-2-2007 om 19:41 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
bart de scootergek 17-2-2007 19:41 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dt50rcrosser
als je het echt weg wil hebben kan je beter malossi overrange set kopen denk ik?

niet veel verstand van maar liep donders mooi op me neos.


Dat is een beetje teveel van het goede voor een scooter die met ori cilinder rijd, al is het toerenverloop een stuk stabieler en werkt het idd beter.

Met alleen een multivar kom je er ook wel, dat is iets van 30/40 euro ipv 150euro.
 
Honda RC-33
AeRoX-Roy 17-2-2007 19:44 Print reply
Posts: 2
dat is mooi dat ik dat weet dan ga ik ff trug met die drukveer.

en ik had al een minder sterke drukveer geprobeerd maar dat reed helmaal niet lekker sloom optrekken en slomer blijfe rijde als normaal.

maar andere vario der bij in is een optie denkje?
 
dt50rcrosser 17-2-2007 20:05 Print reply

Posts: 6252
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]


Dat is een beetje teveel van het goede voor een scooter die met ori cilinder rijd, al is het toerenverloop een stuk stabieler en werkt het idd beter.

Met alleen een multivar kom je er ook wel, dat is iets van 30/40 euro ipv 150euro.


ja oke... heb er zelf nooit met 50cc mee gereden... zat polini 70 op. maar mij bevalt het goed..

verder hek niezoveel verstand van koppeling afstellen enzo met scoots dus ik zal niks meer zeggen
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek

Dit topic is 1252 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved