Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Van Lucht naar watergekoeld tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 942 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41297 - Van Lucht naar watergekoeld tsx
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1242 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

HersenSpinsel 17-2-2007 20:04 Print reply

Posts: 2984
wat een onzin , eerder dat je cilinder bij lage snelheden (tijdens crossen vaak) minder rijwindkoeling heeft dan nodig is
 
HPT www.derbi-club.com!
koekie - Administrator 17-2-2007 20:04 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Geverinkje
omdat ze zeggen als je met crossen door plassen heen crosst dat je met een luchtgekoeld blok snel een vast loper krijgt omdat er water in de cilinder kan komen


klopt.

als je door de plassen heen rijd met een AC blok komt er idd water in je blok via de ventilatie gaten in je cilinder.. dit is echter niet het geval bij een LC, dus ik raad je dan ook zeker aan om een LC blok te kopen!
 
Haaks de hoek om!
Vuile Beunkoe 17-2-2007 20:05 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Geverinkje
omdat ze zeggen als je met crossen door plassen heen crosst dat je met een luchtgekoeld blok snel een vast loper krijgt omdat er water in de cilinder kan komen

wie is ze?

edit, om te crossen is LC betrouwbaarder dan AC ja

Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 17-2-2007 om 20:05 uur.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Geverinkje 17-2-2007 20:05 Print reply

Posts: 314
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HersenSpinsel
wat een onzin , eerder dat je cilinder bij lage snelheden (tijdens crossen vaak) minder rijwindkoeling heeft dan nodig is

maar er kan toch heel erg gemakkelijk water dat opspat door het voorwiel door de koelribben de cilinder in gaan?
 
koekie - Administrator 17-2-2007 20:06 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Geverinkje
[...]

maar er kan toch heel erg gemakkelijk water dat opspat door het voorwiel door de koelribben de cilinder in gaan?



zie mijn vorige post
 
Haaks de hoek om!
Geverinkje 17-2-2007 20:06 Print reply

Posts: 314
okee

 
Vuile Beunkoe 17-2-2007 20:06 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Geverinkje
[...]

maar er kan toch heel erg gemakkelijk water dat opspat door het voorwiel door de koelribben de cilinder in gaan?


door de koelribben heen nog wel?

Je hebt een opening de inlaat, en uitlaat. Ik reed maanden zonder spatbord met men tomos, bijna directe waterkoeling vh wegdek als het geregend had. En ding bleef gewoon lopen hoor
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]

Dit topic is 1242 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved