Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Inkorten uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1068 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41296 - Inkorten uitlaat
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 8397 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jelmer MX 17-2-2007 8:13 Print topicpost

Posts: 13514
Ik wil dus een yasuni hmr2 gaan kopen.
Maar omdat die alleen voor buikschuivers is, heeft deze een lange stang zodat je de demper goed ziet.

Als je deze "stang" weg haalt heeft dit invloed op prestaties?
Zal de uitlaat veel meer geluid maken?


Het gaat om het omcirkelde deel
 

-simon- 17-2-2007 8:39 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
Ik wil dus een yasuni hmr2 gaan kopen.
Maar omdat die alleen voor buikschuivers is, heeft deze een lange stang zodat je de demper goed ziet.

Als je deze "stang" weg haalt heeft dit invloed op prestaties?
Zal de uitlaat veel meer geluid maken?

afbeelding
Het gaat om het omcirkelde deel


ik weet niet wat ie kost en of je hem nieuw koopt.
maar als je hem nieuw koopt kun je dan niet beter een r1 of r2 ofzo kopen.
volgens mij hebben die die buis korter. of dat lijkt alleen maar op die plaatjes op internet.

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 17-2-2007 om 8:45 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
-Bassie- 17-2-2007 8:42 Print reply

Posts: 6617
ja de stinger heeft in vloed op je prestaties.

maar anders effe bullit inboxen.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
gelderboer 17-2-2007 8:48 Print reply
Posts: 226
ja. de tegendruk verandert als je de lengte van dat tussenstuk aanpast dus de prestaties van je brommer ook. hou daar rekening mee.
nee. meer lawaai zal er niet uit komen tenzij je ook de demper gaat veranderen.
 
Ik motor ook
Ice Ap rs50 17-2-2007 9:18 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


ik weet niet wat ie kost en of je hem nieuw koopt.
maar als je hem nieuw koopt kun je dan niet beter een r1 of r2 ofzo kopen.
volgens mij hebben die die buis korter. of dat lijkt alleen maar op die plaatjes op internet.

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 17-2-2007 om 8:45 uur.


r1/r2/r3 zijn ook met korte stinger verkrijgbaar, nino van 5th heeft er zo één op zen rs denk ik. ze zijn eigelijk wel gemaakt voor senda's.

r2 korte stinger voor senda:



Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 17-2-2007 om 9:21 uur.
 
GTI - GTD - BMW
Jelmer MX 17-2-2007 9:38 Print reply

Posts: 13514
Ik weet dat ze er zijn maar de fuhrer keiji zei dat hmr2 beter is dan de R2
 
Ice Ap rs50 17-2-2007 9:41 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
Ik weet dat ze er zijn maar de fuhrer keiji zei dat hmr2 beter is dan de R2


kan best ze zullen elkaar niet veel ontlopen, maar als je een hmr 2 aanpast zul wss op een lager niveau zitten dan met een stnd r2. Anders ff ander uitlaat bekijken zoals polini evo deed het ook goed powerband tot 12500-13000 veel koppel.
 
GTI - GTD - BMW
Salamander 17-2-2007 11:22 Print reply

Posts: 190
Je zal wat meer toeren kunnen maken, je koppel onderin zal minder worden en je vormogentop zal wat smaller en hoger worden.
Er is dus kans dat de uitlaat je versnellingsstappen niet meer goed kan overbruggen.
Je moet gewoon even kijken naar de vermogenscurve die bij de uitlaat zat dan kun je het al aardig inschatten.
Het blijft en voorspelling omdat je met zoveel variabelen te maken hebt die niet goed vast te stellen zijn bij tweetakt.
succes.
 
jorismb 17-2-2007 11:27 Print reply

Posts: 360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sander bouwhuis
Je zal wat meer toeren kunnen maken, je koppel onderin zal minder worden en je vormogentop zal wat smaller en hoger worden.
Er is dus kans dat de uitlaat je versnellingsstappen niet meer goed kan overbruggen.
Je moet gewoon even kijken naar de vermogenscurve die bij de uitlaat zat dan kun je het al aardig inschatten.
Het blijft en voorspelling omdat je met zoveel variabelen te maken hebt die niet goed vast te stellen zijn bij tweetakt.
succes.


Ik zeg dat je het niet eens zal merken. Stingerlengte is het minste van invloed op de prestaties van alle variabelen die je hebt bij je uitlaat.
Diameter is veel belangrijker. Maar dat terzake.

Ik heb het nooit getest, maar aangezien ik mod ben op het puchforum heb ik veel ervaringen van andere users gelezen die hun Proma Circuit in hebben gekort. Dan gaat er ook zon 15 a 20cm van de tailpipe af.

Niemand merkt het verschil. Op een testbank is het heel misschien zichtbaar, maar niet merkbaar.
 
RS-Power 17-2-2007 12:51 Print reply

Posts: 1035
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


r1/r2/r3 zijn ook met korte stinger verkrijgbaar, nino van 5th heeft er zo één op zen rs denk ik. ze zijn eigelijk wel gemaakt voor senda's.

r2 korte stinger voor senda:

afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 17-2-2007 om 9:21 uur.


R3 met kortinge stinger (derbi senda versie) is op een buikschuiver is TOV!




@ topic starter

als ik jou was zou ik gewoon voor een Yasuni Cross HM kijken

Staat zoiezo vetter een bovenlangse uitlaat op een ''cross'' brommer


 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/26379/1 <-- Honda Killer :P http://www.brommerforum.nl/user/2994/6/details [BT]=Bullet Tuning=Tuning + Revisies
Jelmer MX 17-2-2007 12:54 Print reply

Posts: 13514
kan niet
cross hm is er niet voor MX..

mss haal ik wel r2.. weet niet
 
RS-Power 17-2-2007 13:09 Print reply

Posts: 1035
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
kan niet
cross hm is er niet voor MX..

mss haal ik wel r2.. weet niet



er is ook geen MHR uitlaat voor een Gilera GSM blok...

Bulletze GSM (met een Morini Schakelblok) met een MHR uitlaat van een Derbi

Er is ook geen Yasuni uitlaat voor een Gilera Zulu


er is ook geen MHR derbi uitlaat voor een gilera zulu




 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/26379/1 <-- Honda Killer :P http://www.brommerforum.nl/user/2994/6/details [BT]=Bullet Tuning=Tuning + Revisies
Jelmer MX 17-2-2007 20:52 Print reply

Posts: 13514
Is dat moeilijk aan te passen,

wat zijn de dingen waar je op moet letten?
 
Timmetje1990 17-2-2007 20:58 Print reply

Posts: 801
Ligt net aan welke uitlaat je koopt, bij de ene zit de accu of luchtfilter in de weg, bij de ander het frame, en de ander past er precies zo onder. Je kunt ze ggaan vergelijken en/of kijken wat er in de weg zou kunnen zitten, maar het blijft een gok.
 
Tim heeft gesproken :'D
Jelmer MX 17-2-2007 20:59 Print reply

Posts: 13514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Timmiay
Ligt net aan welke uitlaat je koopt, bij de ene zit de accu of luchtfilter in de weg, bij de ander het frame, en de ander past er precies zo onder. Je kunt ze ggaan vergelijken en/of kijken wat er in de weg zou kunnen zitten, maar het blijft een gok.

het beste zou ik dus via men brommerboer kunnen halen dat ik altijd kan ruilen?

maar is gaan vragen of die yasuni cross hm heeft dan

is er iemand met yasuni cross hm die foto kan maken
 
Bullet 18-2-2007 2:02 Print reply

Posts: 12150
btw stinger inkorten is geen enkel probleem (maar hou der wel rekening mee dat een HMR/2 niet al te mooi zal staan onder een SM, pijp heeft een iets andere vorm dan een SPR/3)
 
**My BungHole Will Speak Now**

Dit topic is 8397 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved