Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - probleem gsm!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 962 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #41294 - probleem gsm!!
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1656 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rebbes 16-2-2007 20:02 Print topicpost

Posts: 218
heey ik zit met het probleem dat als ik mijn gsm start.. hij gewoon goed loopt en zo...

maar als ik hem dan in zijn versnelling wil zetten om weg te rijden... dan geeft hij een goede schok en hoor hje het blok engt in de tandwielen knallen zeg maar...

en soms loopt hij zelf gewoon heel rustig weg...

waar kan dit aan liggen... en koppelings kabel is het volkgens mij niet... want die heb ik laatst nog wat zitten verstelen... maar na een tijdje gereden te hebben... doet hij het were gewoon perfect.. allee met trug schakel knalt ie nog een beetje... en stationair loopt ie dan ook gewoon goed... in zun 1...

wat is het probleem??

graag wat advies..

alvast bedankt!
 

thunderbird - Forum en Sales Moderator 16-2-2007 20:04 Print reply

Posts: 7728
koppeling afstellen?
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
brommercrazy 16-2-2007 20:05 Print reply

Posts: 2594
koppelingskabel goed afgesteld,ook bij het blok?
wormwieltje in orde?
koppelingsplaten/ veren goed?
wat voor olie gebruik je?
 
denzel 16-2-2007 20:06 Print reply
Posts: 372
Had ik ook soms, niks aan gedaan.
 
Lekker loooosse hangen | zoveel niet gezegd zoveel niet gedaan
rebbes 16-2-2007 20:06 Print reply

Posts: 218
ik gebruik kroon olie...

en hoe moet ik die koppeling afstellen... en zoiezo kijken.. of alles goed zit en niet versleten is??
 
rebbes 16-2-2007 20:07 Print reply

Posts: 218
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: denzel
Had ik ook soms, niks aan gedaan.


maar denzel.. als je daar niks aan doet he... krijg je dan geen probleem? in veloop van tijd?
 
brommercrazy 16-2-2007 20:07 Print reply

Posts: 2594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rebbes
ik gebruik kroon olie...

en hoe moet ik die koppeling afstellen... en zoiezo kijken.. of alles goed zit en niet versleten is??


wat voor kroon olie?
 
MT5-honda_pwnz 16-2-2007 20:09 Print reply

Posts: 1595
dit heb me bro ook met ze derbi als die koud is, wel erg irritant.
(nieuwe derbi overigens)
 
rebbes 16-2-2007 20:10 Print reply

Posts: 218
kan de olie zoveel schelen danb?

maargoed... euhm wete ik niet precies... klein flesje van kroon olie... met zoon dop die je eruit kan trekken... geloof voor oldtimers... maar bij de scooter zaak zeiden ze dat dit niks uti zou maken..
 
rebbes 16-2-2007 20:10 Print reply

Posts: 218
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-honda_pwnz
dit heb me bro ook met ze derbi als die koud is, wel erg irritant.
(nieuwe derbi overigens)


maar daar heeft hij niks aan gedaan of wel?
 
brommercrazy 16-2-2007 20:10 Print reply

Posts: 2594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rebbes
kan de olie zoveel schelen danb?

maargoed... euhm wete ik niet precies... klein flesje van kroon olie... met zoon dop die je eruit kan trekken... geloof voor oldtimers... maar bij de scooter zaak zeiden ze dat dit niks uti zou maken..


probeer eens 10 w 40 vol synthetisch
 
rebbes 16-2-2007 20:11 Print reply

Posts: 218
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy
[...]


probeer eens 10 w 40 vol synthetisch


wat scheelt dit eigenlijk... want volgens mij maakt de olie tog niet zo heel veel uit.. in het blok dan...

kijk als je gewoon olie hebt voor de benzine te mengen dan scheelt dit wel ja... maar in het blok tog niet zo veel verschil?

en wat zijn anders de verschillen? want anders ga dat m,orgen ff proberen... want wordt hier een beetje ziek van...


en hoe kan ik de koppelings platen en zo controleren?

of kan ik dit niet zelf...

Dit bericht is gewijzigd door rebbes op 16-2-2007 om 20:12 uur.
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 16-2-2007 20:12 Print reply

Posts: 7728
jawel
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
brommercrazy 16-2-2007 20:12 Print reply

Posts: 2594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rebbes
[...]


wat scheelt dit eigenlijk... want volgens mij maakt de olie tog niet zo heel veel uit.. in het blok dan...

kijk als je gewoon olie hebt voor de benzine te mengen dan scheelt dit wel ja... maar in het blok tog niet zo veel verschil?


Ja dit maakt wel degelijk uit.
 
rebbes 16-2-2007 20:13 Print reply

Posts: 218
ja oke... maar maakt dit uit qua kwalitiet... of qua dikte..???

dat is mij vraag,,

en hoe het controleren van koppelings platen en zo werkt..

want vind wel egt een klote probleem lijkt telkens net of ie weg wil vliegen... en dat vind ik niet fijn.. want zelf de achterband hoor ik piepen ( net als je burnt) ... dus hij gaat door de koppeling heen..


Dit bericht is gewijzigd door rebbes op 16-2-2007 om 20:14 uur.
 
brommercrazy 16-2-2007 20:16 Print reply

Posts: 2594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rebbes
ja oke... maar maakt dit uit qua kwalitiet... of qua dikte..???

dat is mij vraag,,

en hoe het controleren van koppelings platen en zo werkt..


kwaliteit en dikte.

Kijk je koppelingsplaten na,
op geur(ruiken ze verbrand)
dikte
kleur(blauw=verbrand)
Stalen platen op rechtheid controleren

Controleer het koppelingshuis, of dat niet ingesleten is, komt erg vaak voor bij morini.

Als je alles gecontroleerd heb en zonodig vervangen hebt, verzin dan een manier om de kickstart goed terug te krijgen. Dit wil als je dit voor het eerst doet nog wel eens een hele klus worden


Dit bericht is gewijzigd door brommercrazy op 16-2-2007 om 20:17 uur.
 

Dit topic is 1656 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved