Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Zuigerveren breken af als ik de cilinder erover schuif

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1095 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41293 - Zuigerveren breken af als ik de cil...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3048 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tombrom 16-2-2007 22:51 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pluum
Oké. Ik hoop dat dat gaan lukken.. maar zijn die meer dan een keer te gebruiken?


lijkt mij wel
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 17-2-2007 0:31 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtlover
Anders doe je het zo:

Eerst zet je de zuiger incl. veren in de cilinder, met veel olie e.d. en dan zet je 'm daarna d.m.v. de pistonpen op de krukas, let dan alleen op dat de clipjes niet in het carter vallen.


nooit een vespa ciao gezien?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crosser10040
ja maar die op die foto stonden heb je niks aan, zijn voor 6 cm tot meer vespa cil is niet meer dan 38,2 of 43 MM
Gewoon even met je blokje naar iemand/bromboer gaan en vragen of die het je uitlegt.



is gewoon een slangklem, heb je ook in kleinere maten


Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 17-2-2007 om 0:32 uur.
 
vooruitnietachteruit 17-2-2007 0:50 Print reply

Posts: 618
Het kan goed zijn dat je conische zuigerveren hebt. Dit betekent dat je veren er maar op één manier op kunnen, als ze andersom zitten hebben ze vol ingeknepen altijd een grotere diameter dan je zuiger.
Controleer dit goed met je nieuwe veren en probeer het opnieuw
 
husqvarna_theo 17-2-2007 20:36 Print reply
Posts: 22
juist,, eerst kijken of ze conis zijn,
meestal zo bij nieuwer en sneller cilinders,

voor de gene die niet wetten hoe een zuiger veer werkt,

een zuigerveer zet niet uit door zn veer kracht,(wel wat maar niet om voldoende af te dichten),

door de compresie die zich boven de zuigerveer bevind, zetten de zuiger veertje zich af tegen de cilinder wand doorddat de druk,achter de zuigerveertje langs wil naar beneden,en door de druk achter de veertjes worden ze naar buiten geperst,

daarom zie ook wel bij verslten zuigerveeren(zuiger)dat delen onder de zuiger ook zwart zijn getrokken, dat komt doordat de buitenste kant van de zuiger weg slijt en er daarom steeds meer ontstaat achter de zuiger en op een gegevn moment onsnapt dat,


je moet dus gewoon wat 2t olie op je zuiger, cil en zuigerveren doen,controleer of de veertjes conish zijn, plaats ze op de zuiger(het wil ook nog wel eens voor komen dat de dikte en of de breedte van de veertje veschillend zijn, dus de 1 boven de andere onder), en knijp je veertjes in enschuif je cil er recht over heen,,zodat je zuigerveertjes niet in je spoeler komen,(het kan ook nog zijn dat je je zuiger verkeerte som heb gemonteerd, en dus standaard je slotjes in je spoer valt, kijk op je zuiger, de pijp moet naar de uitlaat poort wijzen,..

suc6

gr theo


 
ploe 18-2-2007 0:29 Print reply

Posts: 635
zuiger van de krukas af en met het gehele spulletje naar de bromboer
zeg daar dat het je niet lukt en hij zet de zuiger er voor je in als de zuiger er in zit ga je met het hele spulletje weer naar huis en druk je de pen in de zuiger terwijl de zuiger nog in de cilinder zit het gaat net zo doe ik het altijd

alleen zet ik wel zelf de zuiger er in
 
www.placeonearth.nl
pluum 23-2-2007 21:37 Print reply

Posts: 17
ze zyn conisch.. ik heb ze er op .
bedankt!!
 

Dit topic is 3048 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved