juist,, eerst kijken of ze conis zijn,
meestal zo bij nieuwer en sneller cilinders,
voor de gene die niet wetten hoe een zuiger veer werkt,
een zuigerveer zet niet uit door zn veer kracht,(wel wat maar niet om voldoende af te dichten),
door de compresie die zich boven de zuigerveer bevind, zetten de zuiger veertje zich af tegen de cilinder wand doorddat de druk,achter de zuigerveertje langs wil naar beneden,en door de druk achter de veertjes worden ze naar buiten geperst,
daarom zie ook wel bij verslten zuigerveeren(zuiger)dat delen onder de zuiger ook zwart zijn getrokken, dat komt doordat de buitenste kant van de zuiger weg slijt en er daarom steeds meer ontstaat achter de zuiger en op een gegevn moment onsnapt dat,
je moet dus gewoon wat 2t olie op je zuiger, cil en zuigerveren doen,controleer of de veertjes conish zijn, plaats ze op de zuiger(het wil ook nog wel eens voor komen dat de dikte en of de breedte van de veertje veschillend zijn, dus de 1 boven de andere onder), en knijp je veertjes in enschuif je cil er recht over heen,,zodat je zuigerveertjes niet in je spoeler komen,(het kan ook nog zijn dat je je zuiger verkeerte som heb gemonteerd, en dus standaard je slotjes in je spoer valt, kijk op je zuiger, de pijp moet naar de uitlaat poort wijzen,..
suc6
gr theo
|