crossgek - Forum en Sales Moderator |
16-2-2007 19:57 |
Posts: 10560 |
gewoon vasthouden , en opening over de slotjes
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 16-2-2007 om 19:58 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
16-2-2007 19:59 |
Posts: 7728 |
als je de zuigerveren om de zuiger doet, en ze in de slotjes duwt, steekt er dan nog een stukje uit? ik doe het gewoon met me vingers normaal, gewoon goed in de slotjes duwen.
Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 16-2-2007 om 19:59 uur.
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
Henk-88 |
16-2-2007 20:14 |
Posts: 26703 |
Heb je de zuigerveren er niet ondersteboven in gedaan?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
pluum |
16-2-2007 20:19 |
Posts: 17 |
Ja ik doe ze met de opening naar onder maar als het onderste stukje erin zit, dan schiet het bovenste stukje onder het rondje in de cilinder uit en dan breekt het af.
Dit bericht is gewijzigd door pluum op 16-2-2007 om 20:21 uur.
|
|
|
|
brommercrazy |
16-2-2007 20:23 |
Posts: 2594 |
Zet eerst de zuiger in de cilinder en dan pas de zuiger op de krukas monteren. Bij een vespa is namelijk niet zoveel ruimte daarvoor.
|
|
|
|
Harold |
16-2-2007 20:29 |
Posts: 1052 |
Goed olie gebruiken en met je nagels de 1e veer op de plek houden/indrukken en voorzichtig de cilinder er over laten gleiden. Als je niet hard druk en je stopt zodra hij niet verder wil(als i niet verder wil de cil weer een stukje er af en opnieuw beginnen), gaan ze niet kapot.
Als de eerste veer er in zit de 2e veer net zo (als je er 2 hebt tenminste)
Anders met ze 2en, 1 de zuigerveren en de ander voorzichtig de cil er op laten gleiden.
Gewoon rustig doen en niet te hard drukken, want zo snel breken ze niet.
|
|
|
|
pluum |
16-2-2007 20:29 |
Posts: 17 |
Moet ik dus de zuiger weer van de krukas aftrekken?
|
|
|
|
mtlover |
16-2-2007 20:41 |
Posts: 2372 |
Anders doe je het zo:
Eerst zet je de zuiger incl. veren in de cilinder, met veel olie e.d. en dan zet je 'm daarna d.m.v. de pistonpen op de krukas, let dan alleen op dat de clipjes niet in het carter vallen.
|
|
|
|
zundappchef |
16-2-2007 21:03 |
Posts: 4082 |
zuigerveren zijn tegenwoordig l veren zitten ze er niet goed op dan breekt de zooi af
heb je de zuiger nie goed dan breekt de zooi ok weer af
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|
pluum |
16-2-2007 21:57 |
Posts: 17 |
Ik denk toch maar dat ik de zuiger van de krakas af haal en dan ff die veren erop zetten zoals brommercrazy zegt .
|
|
|
|
asbsolute16 |
16-2-2007 22:29 |
Posts: 2485 |
|
|
|
|
pluum |
16-2-2007 22:30 |
Posts: 17 |
hoe moet ik deze klem dan gebruiken?
|
|
|
|
asbsolute16 |
16-2-2007 22:33 |
Posts: 2485 |
je zuigerveren eerst goed zetten.. klem erop en aandraaien, wel wat olie ertussen smeren. Je zet je cilinder erop en schuift hem langzaam naar beneden. Je cilinderwand schuift die klem naar beneden, maar omdat die klem je veren goedhoud komen die veren ook goed in die cilinder terrecht. Als de veren in de cilinder zitten haal je die klem weer los.
|
|
|
|
pluum |
16-2-2007 22:40 |
Posts: 17 |
Oké. Ik hoop dat dat gaan lukken.. maar zijn die meer dan een keer te gebruiken?
|
|
|
|
crosser10040 |
16-2-2007 22:51 |
Posts: 515 |
ja maar die op die foto stonden heb je niks aan, zijn voor 6 cm tot meer vespa cil is niet meer dan 38,2 of 43 MM
Gewoon even met je blokje naar iemand/bromboer gaan en vragen of die het je uitlegt.
|
|
|
|