Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Opvoeren MTX-SH

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1148 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41289 - Opvoeren MTX-SH
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2506 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

lange elst 16-2-2007 11:47 Print topicpost

Posts: 441
hallo ik heb dus een vraagje
hoe hard zou een mtx-sh lopen met een 70cc zeta
18mm keihin
ori uitlaat
fasmen twinner dempers
powerfiltertje
tw verhouding 13/47 dacht ik

heeft hij ook goed veel power?
want ik heb die 55/60 gang nu wel gehad



Dit bericht is gewijzigd door lange elst op 16-2-2007 om 11:51 uur.
 

Jarco 16-2-2007 11:48 Print reply

Posts: 4520
met een ori uitlaat een keer 70/75

wel veel koppel, ,beter haal je een proma/gianelli uitlaat.Draait wat meer toeren.



Dit bericht is gewijzigd door Jarco op 16-2-2007 om 11:48 uur.
 
Shifty 16-2-2007 12:01 Print reply

Posts: 1113
Die twin dempers zullen trouwens helemaal geen invloed hebben op de prestaties, lijkt alleen wel leuk...

En een twv van 13/47??? Dat is wel erg licht... Ik rijd nu met 16/38, wel met een 110cc Eurocilindro op een mbx-80 blok met 24mm mikuni en gianelli bovenlangs, maar zelfs met mn ori mtx-blok 50cc, 13mm keihin en ori uitlaat reed ik met een twv van 15-45... En dat reed gewoon goed.
TWV van 13/45 was volgens mij origineel, maar weet ik niet zeker. Aangezien je straks meer power hebt wil je dus liever een wat Zwaardere twv hebben, dus een groter tandwiel voor en een kleiner tandwiel achter. Dat kan je met een dergelijke setup makkelijk trekken en ga je ook harder. Ik zeg iets van 15/40, probeer dat eerst eens.

Voor de rest ben ik het helemaal eens met Jarco
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
janssendt 16-2-2007 18:02 Print reply
Posts: 218
15/40 is veels te zwaar. ik rij nu met 110cc autisa, 13/46, de verhoudingen zijn precies goed. als ik 15/40 zou gaan rijden zou die pas in 3 uur tijd op de 200 zijn ofzo
 
S1lv3r 16-2-2007 18:13 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: janssendt
15/40 is veels te zwaar. ik rij nu met 110cc autisa, 13/46, de verhoudingen zijn precies goed. als ik 15/40 zou gaan rijden zou die pas in 3 uur tijd op de 200 zijn ofzo


heb jij een honda dan?
 
MT70-nolimit 16-2-2007 18:50 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: janssendt
15/40 is veels te zwaar. ik rij nu met 110cc autisa, 13/46, de verhoudingen zijn precies goed. als ik 15/40 zou gaan rijden zou die pas in 3 uur tijd op de 200 zijn ofzo

dit gaat over honda dus stfu, 15-40 is best een redelijke twv
 
gaat lang goed
lange elst 16-2-2007 19:01 Print reply

Posts: 441
ok over die tw verhouding, ik heb nog een 16voor liggen dus dat komt wel goed

en met een 70uitlaat hoe loopt hij dan?

mij is verteld dat door die dempers geen vermogen heb maar ik denk dat dat wel mee zal vallen, jullie?
 
Scozzisa 16-2-2007 19:03 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lange elst
ok over die tw verhouding, ik heb nog een 16voor liggen dus dat komt wel goed

en met een 70uitlaat hoe loopt hij dan?

mij is verteld dat door die dempers geen vermogen heb maar ik denk dat dat wel mee zal vallen, jullie?


kan dat je teveel drukverlies hebt, zodat je met een enkele demper meer vermogen hebt.

ligt helemaal aan je setup en uitlaat, alsook vorm van dempers en demperingang(en)
 
gelderboer 16-2-2007 21:25 Print reply
Posts: 226
meer vermogen met een enkele of dubbele demper kan je snel testen. stop die bovenste maar helemaal dicht met steenwol oid dan merk je het meteen.
 
Ik motor ook
Shifty 17-2-2007 10:32 Print reply

Posts: 1113
@ janssendt: De interne vertanding van een Honda blok en een Yamaha DT blok verschillen nogal... Niet aan gedacht of wel?

15-40 is een compromis twv, daarmee bedoel ik dat je trekkracht en snelheid zo goed mogelijk combineert. Wil je sneller gaan, neem je een iets zwaardere twv. Wil je sneller optrekken, een iets lichtere.

En nog even over die dubbele dempers, het geeft je zowieso geen vermogens winst of in ieder geval niets merkbaars, zoals ik al zei. En dat van dat hij dan minder tegendruk heeft en dat dat niet goed is, daar ben ik het niet helemaal mee eens:

Tegendruk harstikke mooi, maar als ik het zelf bekijk snap ik iets niet. Iedereen loopt te roepen dat je niet te weinig tegendruk moet hebben in je dempers, ik denk dat dat is omdat dan je mengsel niet weer terug in je cilinder word geblazen.
Maar, die tegendruk word gecreerd in je expansie, en het is letterlijk geen tegendruk, maar geluids-tegen-druk. De geluidsgolven drukken je mengsel weer terug. (en omdat geluidsgolven niet meer zijn dan luchtdruk verschillen, is het uiteindelijk luchtdruk dat je mengsel terug duwt.) Oke, dat is duidelijk, maar hoe kan nu een andere demper met minder tegendruk daar invloed op hebben? Het terugdrukken van je mengsel word al in je expansie bepaalt, daarna moeten de uitlaat gassen zo snel mogelijk je uitlaat verlaten, dus na de expansie moet je volgens mij juist zo weinig mogelijk tegendruk hebben... Wat ik probeer te zeggen is dat minder tegendruk in je demper juist vermogens winst oplevert, en niet vermogens verlies. Hoewel dit zo minimaal zou zijn dat het niet of amper merkbaar is.
Daarentegen is meer tegendruk in je Expansie vermogens winst, maar voor alles geld, te veel is niet goed. Heb je teveel tegendruk in je Expansie, dan kunnen je uitlaat gassen weer niet weg.
De enige reden dat er spake is van tegendruk in je demper, is omdat een demper anders zn werk niet kan doen: het geluid dempen.

En als ik mn demper eraf trek, verneem ik geen vermogenverlies. (Ja, heb een tijdje zonder demper gereden, want die was nogal verrot, hij maakt alleen een tering lawaai, maar ging even snel en trok even snel op...)

Maja, zo denk ik er over, laat me weten of ik gelijk heb of niet.
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
lange elst 17-2-2007 17:27 Print reply

Posts: 441
mja als ik een pijpje dichtdoe door er een bout in te doen merk ik ook geen verschil

hoe zou de brommer lopen met een tw verhouding an 16/47 en een proma pijpje?

oowja moet er persee een 70cc kop op?

Dit bericht is gewijzigd door lange elst op 17-2-2007 om 17:27 uur.
 
Kampersjaak 17-2-2007 17:58 Print reply

Posts: 12285
proma is rommel op sh,
investeer dan gelijk goed met een gianelli

edit: ja 70cc kop,
50 cc kop is te klein en slijt je big-end sneller

Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 17-2-2007 om 17:59 uur.
 
oderint dum metuant
driver004 17-2-2007 17:59 Print reply

Posts: 3418
of koop een onderlangse voor nsr
dat zijn wel goeie pijpjes
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
lange elst 17-2-2007 19:11 Print reply

Posts: 441
ik heb nog een proma voor een nsr liggen maar dat paste niet dacht ik (correct me if im wrong) loopt dah beetje?
 
Kampersjaak 17-2-2007 20:11 Print reply

Posts: 12285
uitlaat van nsr past meestal wel onder een sh.
je zult zelf een ophang beugelen moeten fabriceren
verder loopt een techno uitlaat die onder een nsr hoort, wel leuk op een sh. staat ook nog eens leuk


dit was mijn sh dus met een techno van nsr.

Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 17-2-2007 om 20:12 uur.
 
oderint dum metuant
leonmt5 17-2-2007 21:40 Print reply

Posts: 799
ik denk dat hij rond de 70 zal gaan lopen hij heeft wel een trekverhouding.
 
bert : bezopen en rijd toch.

Dit topic is 2506 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved