Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda MBX80 blok reviceren ja of nee?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1088 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41287 - Honda MBX80 blok reviceren ja of ne...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1841 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Dennis- 15-2-2007 22:03 Print topicpost

Posts: 919
Ik heb dus een Honda MBX80 gekocht met 17K op de teller die ik nu aan het restaureren ben.
Het was starten en lopen, MBX reed goed, schakelde goed, rammelde niet en de krukas is spelingvrij.
Er komt een 110cc Athena op zodra hij weer in elkaar gaat.
Alles ligt nu uit elkaar en ik bouw hem weer opnieuw op, dus wat zal ik nou met dat blok doen? Goed is goed, lekker in elkaar laten of toch even opentrekken en nieuwe keerringen en lagers erin?
 
nee, dat mag niet

Fabio 15-2-2007 22:05 Print reply

Posts: 1737
Wat niet kapot is moet je niet maken. Wil je 'm helemaal goed hebben en niet na zo'n 10.000km weer het blok er onder vandaan halen, doe het dan nu.
 
honda_2takt_power 15-2-2007 22:05 Print reply

Posts: 6744
als alles nog goed is zou ik hem lekker dichtlaten
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
Djeep 15-2-2007 22:08 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Dennis-
Ik heb dus een Honda MBX80 gekocht met 17K op de teller die ik nu aan het restaureren ben.
Het was starten en lopen, MBX reed goed, schakelde goed, rammelde niet en de krukas is spelingvrij.
Er komt een 110cc Athena op zodra hij weer in elkaar gaat.
Alles ligt nu uit elkaar en ik bouw hem weer opnieuw op, dus wat zal ik nou met dat blok doen? Goed is goed, lekker in elkaar laten of toch even opentrekken en nieuwe keerringen en lagers erin?


Je zegt dat ie al uit elkaar ligt, gewoon ff lagertjes, keeringen en pakkingen halen, ff erin knallen, en je kan weer voor zeker 10k rijden
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
honda-mbx 15-2-2007 22:24 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


Je zegt dat ie al uit elkaar ligt, gewoon ff lagertjes, keeringen en pakkingen halen, ff erin knallen, en je kan weer voor zeker 10k rijden


als je een blok goed reviseerd gaat dat niet op die manier..
daar komt meer bij kijken dan 'ff nieuwe lagers der in knallen'.
17k is niks kwa km's.
heb een mbx gehad, blok had 35k ongv op de teller, mankeerde niks aan.

wanneer alles goed is zoals je zei, zou ik er helemaal niks aan doen!
 
ik vlam je..
Djeep 15-2-2007 22:25 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
[...]


als je een blok goed reviseerd gaat dat niet op die manier..
daar komt meer bij kijken dan 'ff nieuwe lagers der in knallen'.
17k is niks kwa km's.
heb een mbx gehad, blok had 35k ongv op de teller, mankeerde niks aan.

wanneer alles goed is zoals je zei, zou ik er helemaal niks aan doen!


Naja hij spreekt van restaureren.. Wil je dat goed doen, doe het dan goed zou ik zeggen.

En ik weet dat het niet ff erin knallen is..
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Frysk 15-2-2007 22:55 Print reply

Posts: 34928

17k is niet zoveel in principe he zit je zo op

ori MBX80 is ook niet extreem hoogtoerig dat het een slijtmachine is en je hebt de ori uitlaat er ook nog onder.. zijn slome uitlaatjes dus het slijten valt mee.


zou het dichtlaten..

maar als jij je verveelt en denkt van : hmmm zin om een blok te reviceren terwijl hij nog goed is,

Tsja dan kan het
 
giggitybyte
-Dennis- 15-2-2007 22:58 Print reply

Posts: 919
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk

17k is niet zoveel in principe he zit je zo op

ori MBX80 is ook niet extreem hoogtoerig dat het een slijtmachine is en je hebt de ori uitlaat er ook nog onder.. zijn slome uitlaatjes dus het slijten valt mee.


zou het dichtlaten..

maar als jij je verveelt en denkt van : hmmm zin om een blok te reviceren terwijl hij nog goed is,

Tsja dan kan het


Precies, dat gevoel had ik dus ook, hij draaide met die ori uitlaat en ori cil iets van 8500 rpm max.
Die dingen krijg je gewoon niet kapot lijkt het, zuigertje komt er na 24 jaar en 17K nog best goed uit

Degelijkheid kent geen grenzen lijkt het

Maar dan laat ik hem lekker dicht.
 
nee, dat mag niet
Frysk 15-2-2007 23:23 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Dennis-
[...]


Precies, dat gevoel had ik dus ook, hij draaide met die ori uitlaat en ori cil iets van 8500 rpm max.
Die dingen krijg je gewoon niet kapot lijkt het, zuigertje komt er na 24 jaar en 17K nog best goed uit

Degelijkheid kent geen grenzen lijkt het

Maar dan laat ik hem lekker dicht.




24 jaar ?... serieus ?
 
giggitybyte
-Dennis- 15-2-2007 23:27 Print reply

Posts: 919
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]




24 jaar ?... serieus ?


Ja, de cilinder zat goed vast dat kan ik je wel vertellen

Is nog nooit open geweest.
 
nee, dat mag niet
Frysk 15-2-2007 23:38 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Dennis-
[...]


Ja, de cilinder zat goed vast dat kan ik je wel vertellen

Is nog nooit open geweest.

ik bedoel van 24 jaar oude MBX ?
 
giggitybyte
-Dennis- 15-2-2007 23:41 Print reply

Posts: 919
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]

ik bedoel van 24 jaar oude MBX ?


Oh, ja dat klopt, hij komt uit eind 82 volgens de papieren.
Daarom vroeg ik me dus af of ik iets moet doen aan het blok i.v.m. lekke keeringen dat voorkomt bij oude blokken oid, ik noem maar wat.
 
nee, dat mag niet
mtx-motard 15-2-2007 23:42 Print reply

Posts: 14947
zolang die alles goed doet mooi dicht laten. heb je erook geen kosten aan en als hij begint te ratelen oid dan kun je altijd nog reviceren.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
fietsie 16-2-2007 0:07 Print reply

Posts: 1438
ja...ik zou gewoon even de lagers en keringen vervangen....want met zo setup..gata het harder slijten en als hij eenmaal in elkaar staat heb je weinig zin om alles eronder vandaan te halen, hij lif er nu toch onder vandaan dus waarom niet even gelijk wat dingen vervangen?
 
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM
mr200r 16-2-2007 0:23 Print reply
Posts: 5122
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_2takt_power
als alles nog goed is zou ik hem lekker dichtlaten


Ik heb een langeduurtest van een mbx80 van bijna 50000 niks
mee aan de hand.
Zelf vind je het denk ik ook niet zoon geweldig idee,laat hem maar eens kilometertjes maken
 
mr200r
mulder 16-2-2007 0:46 Print reply

Posts: 13701
in elkaar laten na het controleren van de spelingen
 

Dit topic is 1841 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved