Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 70cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1011 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #41280 - 70cc
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
Dit topic is 4526 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Gary - Forum en Gallery Moderator 17-2-2007 0:03 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundapp nick
al die scooters die zijn tegenwoordig na max. 10 jaar aan hun einde, maar als je hem harder wil laten lopen doe dan de vario eruit en de prop eruit, geen trugloop want dat valt te veel op
ken beter zundapp hebben. start na 30 jaar nog in 1 keer na paar maanden stil staan

nick


Zunndap/kreidler kan je niet met nieuwe meuk vergelijken. Ze zijn met totaal verschillende opvattingen gebouwd.

Dit bericht is gewijzigd door Gary op 17-2-2007 om 0:03 uur.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
stivoman 17-2-2007 9:22 Print reply

Posts: 5353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundapp nick
al die scooters die zijn tegenwoordig na max. 10 jaar aan hun einde, maar als je hem harder wil laten lopen doe dan de vario eruit en de prop eruit, geen trugloop want dat valt te veel op
ken beter zundapp hebben. start na 30 jaar nog in 1 keer na paar maanden stil staan

nick



lul niet

khd een aerox uit 98

nu bijna 10 jaar oud, reed prima. ook al hou je niet van scooters, moet je geen dingen gaan verzinnen om ze zwart te maken, want dat kan je niet
 
4 rings rule them all
Ice Ap rs50 17-2-2007 9:37 Print reply

Posts: 7149
Het is niet omdat ze sneller en sneller standaard gaan dat ze minder lang zouden kunnen meegaan, maarja fabrikanten houden wel rekening met de levensduur zodat je na zeg maar 15 jaar ééns een nieuwe zou kopen -> wij leven nu éénmaal in een consumptiemaatschappij.
 
GTI - GTD - BMW
cittaghostracer 17-2-2007 11:29 Print reply
Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xps80sm
als je iedere week 180 km moet doen blijf je beter met een 50 rijden.. een 70 slijt veel sneller.. hij zal t wel ff volhouden.. maar als t eenmaal begint komt er geen einde meer aan alle ellende



waar baseer jij het op dat een 70cc meer slijt dan een 50cc??

dat ligt meer aan je rijstijl dan aan de inhoud van de cilinder hoor....
 
Royal Club 17-2-2007 11:33 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cittaghostracer
[...]



waar baseer jij het op dat een 70cc meer slijt dan een 50cc??

dat ligt meer aan je rijstijl dan aan de inhoud van de cilinder hoor....


ga me niet vertellen dat jij 70cc koopt om boodschappen mee te doen door de alberthein zoals een demente opa doet
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
cittaghostracer 17-2-2007 18:43 Print reply
Posts: 144
nou, een grotere cilinder inhoud hoeft niet per definitie te betekenen dat je veel meer toeren gaat maken ofzo hoor.
dus qua slijtage van je krukaslagers enzo kan het wel mee vallen.

wel kan je (doordat het koppel zeer waarschijnlijk toeneemt) een langere vertanding monteren, wat resulteert in een hogere top speed.

maar een beetje normale 70cc die bedoeld is om dagelijks mee te rijden maakt echt niet zo gek veel meer toeren dan een 50cctje.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 17-2-2007 18:48 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


ga me niet vertellen dat jij 70cc koopt om boodschappen mee te doen door de alberthein zoals een demente opa doet


reed 60 km op dag met brommer , en heb toen 70 erop gezet , maar niet omdat het harder gaat .

vaak kun je met 50 net zo hard , alleen moet je een stuk meer toeren beuken . en veel toeren staat eerder gelijk aan veel slijtage als een grote cilinder immo
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
bart de scootergek 17-2-2007 18:49 Print reply

Posts: 8916
Juist, ik heb ook kleine 10.000km met een 70 op een ori krukas gereden, aan het einde nog geen enkele speling op de krukas hoor. Ik maakte niet meer toeren dan de ori cilinder, maar ging wel harder.

Je hebt verschillende 70, de ene toerenbeukende cilinder is niet dezelfde cilinder als de laagtoerige koppelbom.
 
Honda RC-33
zundapp nick 18-2-2007 20:42 Print reply
Posts: 28
als je het egt goed wilt doen koop dan een errox en zet er een blok onder met 23 pk op het achterwiel alleen dat blok kost al 1200 pleuro
 
bart de scootergek 18-2-2007 20:58 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundapp nick
als je het egt goed wilt doen koop dan een errox en zet er een blok onder met 23 pk op het achterwiel alleen dat blok kost al 1200 pleuro



Leuk, zo'n blok heb je ook ff zo voor elkaar. Maargoed, heeft niet veel met het onderwerp te maken, er hoeft dus niet meer op deze reply gereageerd te worden.
 
Honda RC-33

Dit topic is 4526 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved