Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 70cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 883 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #41280 - 70cc
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4529 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Frysk 15-2-2007 23:40 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
ga ff moeilijk doen, iedereen snapt dat je met 70cc je lagers eerder kwijt bent als met 50 cc. anders zouden ze standaard wel 70 cc eronder leggen, en dan begrenzen tot 45 etc etc

ja ik heb koffie nodig



merk ik

50cc is bromfiets vandaar dat het geen 70cc is ...

maargoed

50cc met snelle uitlaat is veel toeren = veel slijtage

70cc met ori uitlaat is koppel + klein beetje meer toeren = gemiddelde slijtage (dus net wat meer dan origineel)

maar hangt ook af van cilinder en rollertjes
 
giggitybyte
Jelmer MX 15-2-2007 23:41 Print reply

Posts: 13514
hij moet gewoon doen wat ik zeg..

ik ben gewoon dikke scooter t03n3r.. en hij moet naar mij luistere!:P

maar als hij nou Zwaarde rolletjes neemt = hoge top.. lage toeren, wel weinig kracht maar weinig slijtage

Quote:
koop dan als eerste

-Andere uitlaat
-Andere drukveer
-Andere rolletjes
-Andere vario (malossi multivar)

dan zal die al hard en fijn rijden..
en je houd de betrouwbaarheid



Dit bericht is gewijzigd door Jelmer MX op 15-2-2007 om 23:43 uur.
 
Royal Club 15-2-2007 23:42 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



merk ik

50cc is bromfiets vandaar dat het geen 70cc is ...

maargoed

50cc met snelle uitlaat is veel toeren = veel slijtage

70cc met ori uitlaat is koppel + klein beetje meer toeren = gemiddelde slijtage (dus net wat meer dan origineel)

maar hangt ook af van cilinder en rollertjes


gast, waarom denk je dat mensen andere lagers nemen bij 70cc?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Jelmer MX 15-2-2007 23:43 Print reply

Posts: 13514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


gast, waarom denk je dat mensen andere lagers nemen bij 70cc?

Dat hoeft niet bij honda, want honda is het beste

Am6 is kut bla bla bla..
honda is oersterk bla bla bla..

dit zegt die zo
 
concept 15-2-2007 23:44 Print reply

Posts: 261




ik denk dat ik m'n blokje toch maar zo laat.. heb toch nog een technigasje liggen

Dit bericht is gewijzigd door concept op 15-2-2007 om 23:46 uur.
 
fietsie 15-2-2007 23:54 Print reply

Posts: 1438
er rijden zat opgevoerde scooters/brommers en die hebben ook weinig tot nooit problemen....dus al dat gezeik over slijtage....slijtage blijf je toch wel houden met 50 noch 70 dus wat maakt het uit als hij een 70cc erop wil hebben moetie dat doen en dan goed afstellen
 
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM
Henk-88 16-2-2007 1:17 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



denk ff logisch na ?

waarom slijt diesel minder

juist vanwege minder toeren

heeft diesel veel koppel ?, ja...




Niet alleen door minder toeren denk ik.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
jd boer 16-2-2007 7:50 Print reply

Posts: 6005
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


gast, waarom denk je dat mensen andere lagers nemen bij 70cc?



andere lagers bij 70cc ?

ori zit dr al c3 in hoor
 
rs1sprintuhr
arabesk 16-2-2007 12:21 Print reply

Posts: 1903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



denk ff logisch na ?

waarom slijt diesel minder

juist vanwege minder toeren

heeft diesel veel koppel ?, ja...





brommer niet, die heeft vario om constant in het optimaal mogelijk toerengebied te rijden. Je cilinder mag dan een koppelcilinder zijn, als je vario, dus je rolletjes en andere meuk niet aangepast zijn, heb je even weinig aan je cilinder.

edit: de meeste slijt aan je blok bekom je door niet warm te draaien, of dus met koude motor al lekker aan het gassen te gaan.
2 dezelfde auto's met 1 diesel en 1 benzine, benzine altijd mooi laten warmdraaien ed, zal je benzine vééél langer meegaan.(mits regelmatig onderhoud, maar dat geldt voor beiden)

Dit bericht is gewijzigd door arabesk op 16-2-2007 om 12:24 uur.
 
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !!
rebbes 16-2-2007 20:08 Print reply

Posts: 218
zou er mischienw el andere krukas in zetten... bij een maat van mij was de krukas kapot genaaid...

maar rest houd het wel... msichien eventueel nog ff v-snaar maar verder hoeft niks te veranderem...
 
Royal Club 16-2-2007 21:01 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jd boer
[...]



andere lagers bij 70cc ?

ori zit dr al c3 in hoor


sinds wanneer?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Saknet 16-2-2007 22:07 Print reply

Posts: 10355
sinds jd boer ook eens een blokje los heeft gekregen
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
zundapp nick 16-2-2007 22:07 Print reply
Posts: 28
al die scooters die zijn tegenwoordig na max. 10 jaar aan hun einde, maar als je hem harder wil laten lopen doe dan de vario eruit en de prop eruit, geen trugloop want dat valt te veel op
ken beter zundapp hebben. start na 30 jaar nog in 1 keer na paar maanden stil staan

nick
 
Royal Club 16-2-2007 22:08 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundapp nick
al die scooters die zijn tegenwoordig na max. 10 jaar aan hun einde, maar als je hem harder wil laten lopen doe dan de vario eruit en de prop eruit, geen trugloop want dat valt te veel op
ken beter zundapp hebben. start na 30 jaar nog in 1 keer na paar maanden stil staan

nick


ja, maar zijn ook een stuk duurder in goeie staat

tevens, welke idioot rijd er over 10 jaar nog steeds op dezelfde plee?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Makrolon 16-2-2007 22:15 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundapp nick
al die scooters die zijn tegenwoordig na max. 10 jaar aan hun einde, maar als je hem harder wil laten lopen doe dan de vario eruit en de prop eruit, geen trugloop want dat valt te veel op
ken beter zundapp hebben. start na 30 jaar nog in 1 keer na paar maanden stil staan

nick


als je de vario er uit haalt zal hij niet veel meer doen hoor
 
KTM 525 EXC Supermoto

Dit topic is 4529 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved