Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cilinder tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1096 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41271 - cilinder tunen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1717 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

christianos 14-2-2007 23:12 Print reply

Posts: 20445
ik geloof je wel

ik zou het alleen de topicstarter ten sterkste afraden..

ik adviseer een blowdown van 30 in de cilinder

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 14-2-2007 om 23:12 uur.
 
Razor 15-2-2007 0:22 Print reply

Posts: 1554
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
hallo,
ik ben bezig mijn 50 cc honda mt5 cilinder te bewerken.
ik heb de FAQ gelezen.
ik heb nu alles berekend de blowdown van mijn ( onbewerkte cilinder ) is nu 25 maar ik wil hem 35 hebben. is dit te veel? of kan dit nog wel? ik heb berekend dat er 2 mm van de uitlaatpoort en spoelpoort af kan. er staat in de FAQ ---> nu kun je opmeten hoeveel mm je omhoog moet vijlen / frezen / dremelen. <--- maar volgens mijn lijnen die je van de krukas naar de poorten trekt komt hij onder de oude poorten te staan ( 2 mm eronder ) moet ik nu 2 mm van de onderkant af vijlen of van de bovenkant?

hier staan die lijnen:

http://img254.images...poorttekeningpp0.jpg

A.U.B liever alleen mensen reageren die het weten anders heb ik straks geen cilinder meer


alvast bedankt,

leon


Vorige week had ik al dat faq gedoe ook ff uitgewerkt met mijn cilinder. Maar stel dat ik toen de blowdown wilde verhogen moest ik of al mijn spoelpoorten omlaag brengen, of mijn uitlaatpoort omhoog brengen. Omlaag brengen van je poorten kan niet, dus was de enige mogelijkheid om je uitlaatpoort omhoog te brengen(tenzij je je cilinder aan de onderkant laat afdraaien schiet mij net te binnen ). Maar goed je wilt denk ik niet direct je cilinder laten afdraaien dus uitlaatpoort moet je omhoog brengen. (en eventueel breder .. ff uitrekenen met gecorrigeerde breedtje enzo)


En spoelpoorten omlaag brengen.. ehm tsjah je zuiger komt daar toch niet, komt maar tot precies onderkant spoelpoort. (tenminste zou was het bij mijn cilinder..)

En spoelpoortomhoog brengen .. dan verlaag je je blowdown.

Dus enige optie lijkt me is je uitlaatpoort omhoog te brengen.


Ik hoop dat het klopt allemaal maar voor commentaar sta ik graag open




En btw, heb jij berekend hoeveel mm hoger je poort moet? Zoiets kun je toch alleen maar uittekenen? (of gokken met waardes en die achter elkaar weer opnieuw invoeren in de formule)
 
blowdown en een powerband te koop!
honda-mbx 15-2-2007 9:49 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
[...]

32 kan ook nog goed hoor.
maar veel hoger zou ik niet gaan.
@ honda mbx ik denk dat ts zelf n x wil tunen en ophogen en kop in cilinder laten vallen niet egt van plan is..
en idd blowdown zegt wat over hoe piekerig je cilinder is mijn fout



je hebt niet eens een enkel idee wat het doet met je cilinder.
dus het lijkt me zeker een goed plan dat je je stil houdt.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
[...]

kan degelijk hoor heeft mijn cilinder nu ook. en ja 50 cc






Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
[...]

duh zit hier geen onzin te blaten ofso moet je timingen hebben kan je het nareken


Een (ex)SOBW cilinder is totaal anders dan een normale straat cilinder.
en zoals ik al zei, alles moet in verhouding staan en wanneer je alleen de blowdown verhoogt en je timingen laag blijven heb je er nog niks aan.
je hebt er niks aan wanneer de cilinder heel piekerig is, want wass rijd hij gewoon met een 4 bakje etc en dan zou je er helemaal niks aan hebben.

dus lijkt me beter dat alleen mensen die werkelijk verstand van zaken hebben zich hiermee bemoeien.

 
ik vlam je..
leonmt5 15-2-2007 16:26 Print reply

Posts: 799
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
[...]


je hebt niet eens een enkel idee wat het doet met je cilinder.
dus het lijkt me zeker een goed plan dat je je stil houdt.


[...]






[...]


Een (ex)SOBW cilinder is totaal anders dan een normale straat cilinder.
en zoals ik al zei, alles moet in verhouding staan en wanneer je alleen de blowdown verhoogt en je timingen laag blijven heb je er nog niks aan.
je hebt er niks aan wanneer de cilinder heel piekerig is, want wass rijd hij gewoon met een 4 bakje etc en dan zou je er helemaal niks aan hebben.

dus lijkt me beter dat alleen mensen die werkelijk verstand van zaken hebben zich hiermee bemoeien.




ik heb een 6 bak

 
bert : bezopen en rijd toch.
MT70-nolimit 15-2-2007 16:53 Print reply

Posts: 4322
Dan zou het in principe kunnen maar ik denk dat je tussen een blowdown van 25 naar 30 al een goede vooruitgang hebt of wil je maximaal?
 
gaat lang goed
christianos 15-2-2007 17:15 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
[...]



ik heb een 6 bak


wat ik bedoel, als je een timingen van een SOBW cilinder gaat tunen, dan wordt de cilinder er totoaal niet betrouwbaarder op..

met een beetje mazzel loopt hij naar ze grootje voordat hij fatsoenlijk ingereden is

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 15-2-2007 om 17:15 uur.
 
leonmt5 15-2-2007 19:08 Print reply

Posts: 799
ik heb nu een blowdown van 30 gedaan
 
bert : bezopen en rijd toch.
THOMASJEUHHH 15-2-2007 19:11 Print reply

Posts: 4159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
ik heb nu een blowdown van 30 gedaan


en hoe loopt ie?
 
bwoaahhppp,,..
xps80sm 15-2-2007 19:16 Print reply

Posts: 873
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
[...]


en hoe loopt ie?


slijt wss zuigers als een gek.. :p
 
please come rate my project:)
leonmt5 15-2-2007 19:18 Print reply

Posts: 799
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xps80sm
[...]


slijt wss zuigers als een gek.. :p


valt ook wel mee
er zijn cilinders met een blowdown van 35 en die vreten zeker geen zuigers
als je er geen verstand van heb post dan A.U.B ook niet.
 
bert : bezopen en rijd toch.

Dit topic is 1717 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved