Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cilinder tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1092 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41271 - cilinder tunen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1702 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

leonmt5 14-2-2007 21:57 Print topicpost

Posts: 799
hallo,
ik ben bezig mijn 50 cc honda mt5 cilinder te bewerken.
ik heb de FAQ gelezen.
ik heb nu alles berekend de blowdown van mijn ( onbewerkte cilinder ) is nu 25 maar ik wil hem 35 hebben. is dit te veel? of kan dit nog wel? ik heb berekend dat er 2 mm van de uitlaatpoort en spoelpoort af kan. er staat in de FAQ ---> nu kun je opmeten hoeveel mm je omhoog moet vijlen / frezen / dremelen. <--- maar volgens mijn lijnen die je van de krukas naar de poorten trekt komt hij onder de oude poorten te staan ( 2 mm eronder ) moet ik nu 2 mm van de onderkant af vijlen of van de bovenkant?

hier staan die lijnen:

http://img254.images...poorttekeningpp0.jpg

A.U.B liever alleen mensen reageren die het weten anders heb ik straks geen cilinder meer


alvast bedankt,

leon
 
bert : bezopen en rijd toch.

geert-nsr 14-2-2007 22:00 Print reply

Posts: 6438
blowdown van 35 is te veel. zou eerder rond de 31/32 gaan zitten

Dit bericht is gewijzigd door geert-nsr op 14-2-2007 om 22:02 uur.
 
leonmt5 14-2-2007 22:02 Print reply

Posts: 799
30 dan? of is dat ook te veel?
 
bert : bezopen en rijd toch.
geert-nsr 14-2-2007 22:04 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
30 dan? of is dat ook te veel?

30 kan ja 32 is ook al vrij veel eigenlijk. dan word je cilinder best hoogtoerig
 
leonmt5 14-2-2007 22:04 Print reply

Posts: 799
ow had zo snel niet gelezen. dan neem ik de 31/32 wel.
bedankt voor je snelle reaktie
deze vraag weet ik al.

nu moet ik alleen nog weten als ik nu aan de onderkant of aan de bovenkant het materiaal van de poorten moet wegschuren/slijpen.

alvast bedankt

leon
 
bert : bezopen en rijd toch.
leonmt5 14-2-2007 22:05 Print reply

Posts: 799
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
[...]

30 kan ja 32 is ook al vrij veel eigenlijk. dan word je cilinder best hoogtoerig


dan doe ik 30

 
bert : bezopen en rijd toch.
geert-nsr 14-2-2007 22:09 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
ow had zo snel niet gelezen. dan neem ik de 31/32 wel.
bedankt voor je snelle reaktie
deze vraag weet ik al.

nu moet ik alleen nog weten als ik nu aan de onderkant of aan de bovenkant het materiaal van de poorten moet wegschuren/slijpen.

alvast bedankt

leon

bovenkant natuurlijk als je je timingen wilt veranderen mar kun je niet beter eerst even uitzoeken hoe die werkt enzo? heb je ook een haakse freeskop om je spoelpoorten te tunen?
je kan al gou iets verkloten in je cilinder hoor.
ik zou maar eerst even alles goed uitzoeken hoe het werkt enzo voodat je zomaar je dremel in je cilinder zet
 
honda-mbx 14-2-2007 22:24 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
[...]

30 kan ja 32 is ook al vrij veel eigenlijk. dan word je cilinder best hoogtoerig


hoogtoerig? weet je wel waar je over praat, blowdown zegt iets over hoe piekerig hij word.
met een timing van EX 150 IN 80 zou je dus een blowdown hebben van 70/2=35 nou is dat hoogtoerig?!
beter zeg je niks, daar heeft degene die dit topic start veel meer aan dan deze nutteloze reply's.


@ TS: als er 2mm van allebeide poorten af moet (omhooggericht) dan zou ik de cilinder 2mm ophogen en laten afdraaien.
of je kop in je cilinder laten zakken.

en wat zijn je timingen?

wanneer je die wil veranderen zou de bovenkant van de poort dichter bij de bovenkant van de cilinder moeten liggen.
houdt dus in dat je aan de bovenkant materiaal weg haald.
 
ik vlam je..
van bussel 14-2-2007 22:32 Print reply

Posts: 695
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
[...]


hoogtoerig? weet je wel waar je over praat, blowdown zegt iets over hoe piekerig hij word.
met een timing van EX 150 IN 80 zou je dus een blowdown hebben van 70/2=35 nou is dat hoogtoerig?!
beter zeg je niks, daar heeft degene die dit topic start veel meer aan dan deze nutteloze reply's.


@ TS: als er 2mm van allebeide poorten af moet (omhooggericht) dan zou ik de cilinder 2mm ophogen en laten afdraaien.
of je kop in je cilinder laten zakken.

en wat zijn je timingen?

wanneer je die wil veranderen zou de bovenkant van de poort dichter bij de bovenkant van de cilinder moeten liggen.
houdt dus in dat je aan de bovenkant materiaal weg haald.





zo verander je de timing van de poorten niet hoor. hiermee crëer je alleen maar meer compressie, of je zorgt voor een kopneuker(correct me if i am wrong)

Dit bericht is gewijzigd door van bussel op 14-2-2007 om 22:34 uur.
 
honda-mbx 14-2-2007 22:39 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: van bussel
[...]




zo verander je de timing van de poorten niet hoor. hiermee crëer je alleen maar meer compressie, of je zorgt voor een kopneuker(correct me if i am wrong)

Dit bericht is gewijzigd door van bussel op 14-2-2007 om 22:34 uur.


zoals ik al zei, nogmaal, wanneer je ergens niks vanaf weet zeg dan niks!!!

je verandert de timing van de poorten door de hoogte aan te passen ten opzichte van de bovenkant van de cilinder. (deckheigt het zelfde laten).
compressie heeft er helemaal niks mee uittestaan.

wanneer alle mensen die van iets geen verstand hebben er ook niet op reageren word het niveau van het forum stukken hoger en leuker



Dit bericht is gewijzigd door honda-mbx op 14-2-2007 om 22:42 uur.
 
ik vlam je..
christianos 14-2-2007 22:47 Print reply

Posts: 20445
doe in een 50cc maar een blowdown van 30 wil je hem een beetje rijdbaar houden
 
geert-nsr 14-2-2007 23:08 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
doe in een 50cc maar een blowdown van 30 wil je hem een beetje rijdbaar houden

32 kan ook nog goed hoor.
maar veel hoger zou ik niet gaan.
@ honda mbx ik denk dat ts zelf n x wil tunen en ophogen en kop in cilinder laten vallen niet egt van plan is..
en idd blowdown zegt wat over hoe piekerig je cilinder is mijn fout

 
christianos 14-2-2007 23:09 Print reply

Posts: 20445
32 , ben je gek ofzo?

dat is een 70cc blowdown
 
geert-nsr 14-2-2007 23:10 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
32 , ben je gek ofzo?

dat is een 70cc blowdown

kan degelijk hoor heeft mijn cilinder nu ook. en ja 50 cc
 
christianos 14-2-2007 23:10 Print reply

Posts: 20445


weet je dat heel zeker?
 
geert-nsr 14-2-2007 23:11 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos


weet je dat heel zeker?

duh zit hier geen onzin te blaten ofso moet je timingen hebben kan je het nareken
 

Dit topic is 1702 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved