op het moment dat je je hand voor de carb hield zoog hij nog ergens nog wat lucht vandaan, maar je bouwt dan een zeer lage druk in je carb op, wat ervoor zorgt dat er een hele sloot benzine wordt opgeslokt. samen met de lucht die vals wordt aangezogen heb je alsnog een brandbaar mengsel.
Dit mengsel was waarschijnlijk zo rijk, dat dit in je uitlaat of misschien ergens anders, zoals je carter of inlaat traject tot ontploffing en aangezien er geen solide cillinder omheen zat, zag je een vlammetje.
Het beste dat je had kunnen doen was die bougie kabel in z'n geheel uit de dop trekken, je krijgt dan een serieuze hoeveelheid opneukers, (zeker als hij 9.000 rpm draait) maar je weet nagenoeg zeker dat hij afslaat.
Een andere mogelijkheid is hem laten afslaan, maar ik zie dat het een automaat is, dus dat is dan al best moeilijk
Dus volgende keer:
Eerst een contact erop dat je de onsteking uit kunt zetten met een schakeling.
of, accepteren dat je pijn moet lijden en de bougie kabel weer in de dop moet zetten.
Als hij inderdaad (veel) te warm wordt kan het alsnog gebeuren dat hij door blijft lopen, in dat geval is het inderdaad een idee om de benzine af te knijpen. maar dat zijn temperaturen waarbij je waarschijnlijk ook wel motorschade hebt.
db
|