Shifty |
14-2-2007 20:12 |
Posts: 1113 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tieske
ik vind dan toch raar dat als die geen lucht krijgt dat die dan gewoon door loopt
Nee hoor, hij kreeg wel degelijk lucht, maar ergens anders vandaan...
Valse lucht, let op mn woorden
|
|
-- Crosser Only -- Crosser 4 life -- |
|
tieske |
14-2-2007 20:14 |
Posts: 312 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
oh, dus hij ging niet oncontroleerbaar toerenjanken? Dat versta ik onder op hol slaan. Als hij niet echt chill rijdt, moet je afstellen en je pakkingen controleren
en ik versta daaronder dat ik die met gee mogelijkheid meer uit krijg
|
|
|
|
tieske |
14-2-2007 20:15 |
Posts: 312 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Shifty
[...]
Nee hoor, hij kreeg wel degelijk lucht, maar ergens anders vandaan...
Valse lucht, let op mn woorden
zou eigenlijk best wel kunnen (de carb is er ook beun op gezet)
maar die knal is mij vraag
|
|
|
|
Shifty |
14-2-2007 20:17 |
Posts: 1113 |
Controleer anders eerst eens of je nog compressie hebt, want wat ik uitmaak op wat je vertelt bevestigd nogal duidelijk wat ik de hele tijd loop te roepen, koppaking lek. Waarom?
- Steekvlam bij je Cilinder weg: Koppaking lek, of je uitlaatpakking lek.
- Doorblijven lopen als je de luchttoevoer afsluit: Valse lucht bij een van je pakkingen, koppaking of membraan/carb pakkingen.
Aangezien een lekke uitlaatpakking er niet voor zorgt dat hij daar lucht weg kan halen, is de enige overeenkomst tussen deze 2 symptomen een lekke koppaking.
Als dat geen mooie onderbouwing is, weet ik het ook niet meer
|
|
-- Crosser Only -- Crosser 4 life -- |
|
Maxx |
14-2-2007 20:20 |
Posts: 1367 |
je cil kan door valse lucht zo heet worden dan hij gewoon door blijft lopen als het contact uitstaat, zolang ie maar benzine krijgt.
als jij je hand voor de luchtinlaat hebt gehouden en hij liep gewoon door, duidt dat ook op valse lucht.
loop dus al je pakkingen en de flens vanje carb na (als het een 2-bouts is) en kijk of je cilinderkop nog vlak is.
laat m stationair lopen en spuit dan met deo op alle kanshebbende plekken. als ie danineens anders gaat lopen, zuigt ie daar valse lucht.
|
|
Suzuki TS80X for live |
|
tieske |
14-2-2007 20:24 |
Posts: 312 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Shifty
Controleer anders eerst eens of je nog compressie hebt, want wat ik uitmaak op wat je vertelt bevestigd nogal duidelijk wat ik de hele tijd loop te roepen, koppaking lek. Waarom?
- Steekvlam bij je Cilinder weg: Koppaking lek, of je uitlaatpakking lek.
heb geen koppakkingen
en de steek vlam kwan van de onderkan vna de cilinder!!!!!!!!
- Doorblijven lopen als je de luchttoevoer afsluit: Valse lucht bij een van je pakkingen, koppaking of membraan/carb pakkingen.
pakking heeft die niet (alleen een voet pakking)
menbraam heeft die ook niet
(heeft die ook niet)
Aangezien een lekke uitlaatpakking er niet voor zorgt dat hij daar lucht weg kan halen, is de enige overeenkomst tussen deze 2 symptomen een lekke koppaking.
(heeft die niet!!!!)
Als dat geen mooie onderbouwing is, weet ik het ook niet meer
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maxx
je cil kan door valse lucht zo heet worden dan hij gewoon door blijft lopen als het contact uitstaat, zolang ie maar benzine krijgt.
als jij je hand voor de luchtinlaat hebt gehouden en hij liep gewoon door, duidt dat ook op valse lucht.
loop dus al je pakkingen en de flens vanje carb na (als het een 2-bouts is) en kijk of je cilinderkop nog vlak is.
laat m stationair lopen en spuit dan met deo op alle kanshebbende plekken. als ie danineens anders gaat lopen, zuigt ie daar valse lucht.
kan het es proberen
|
|
|
|
knulla |
14-2-2007 20:26 |
Posts: 2953 |
|
|
look its them duke boys! |
|
tieske |
14-2-2007 20:29 |
Posts: 312 |
ja
de vlam kwam wel recht voor mijn neus door
|
|
|
|
Shifty |
14-2-2007 20:30 |
Posts: 1113 |
Bah, ik zei net ook al, een o-ring is ook een koppaking!!!... ...
|
|
-- Crosser Only -- Crosser 4 life -- |
|
tieske |
14-2-2007 20:34 |
Posts: 312 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Shifty
Bah, ik zei net ook al, een o-ring is ook een koppaking!!!... ...
hoezo dat
|
|
|
|
mtx-motard |
14-2-2007 20:34 |
Posts: 14947 |
gister deed ik benzine in alleen een clinder met blok, vet lawaai dik toeren janken, gewoon het contact eraf geslagen.
de knal komt wss door even geen verbranding, en dan opeens wel. (dan die niet verbranding slag heeft wel benzine/lucht mengsel boven de zuiger gebracht.)
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Shifty |
14-2-2007 21:10 |
Posts: 1113 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tieske
[...]
hoezo dat
omdat het een pakking is die tussen je kop en je cilinder zit
|
|
-- Crosser Only -- Crosser 4 life -- |
|
tieske |
14-2-2007 21:11 |
Posts: 312 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
gister deed ik benzine in alleen een clinder met blok, vet lawaai dik toeren janken, gewoon het contact eraf geslagen.
de knal komt wss door even geen verbranding, en dan opeens wel. (dan die niet verbranding slag heeft wel benzine/lucht mengsel boven de zuiger gebracht.)
kan het ook zijn dat die wat bezine lekt en dat dat onstoken is door de warmte
|
|
|
|
tieske |
14-2-2007 21:15 |
Posts: 312 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Shifty
[...]
omdat het een pakking is die tussen je kop en je cilinder zit
de cilinder loopt gewoon wat verder door met een ring erop en in de kop past die ring precies in en dat sluit af
dat kan neit lek zijn want dan is of mijn cil kapot of mijn kop is dan kapot
het gaat om dit ding trouwens
http://www.brommerforum.nl/showtopic/40045/1
|
|
|
|
benellifan |
14-2-2007 21:19 |
Posts: 1553 |
vlase lucht kan ook bij het spruitstuk jongens wakker worden
|
|
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs |
|