Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - op hol geslagen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 483 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #41269 - op hol geslagen
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2090 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Shifty 14-2-2007 20:12 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tieske
ik vind dan toch raar dat als die geen lucht krijgt dat die dan gewoon door loopt




Nee hoor, hij kreeg wel degelijk lucht, maar ergens anders vandaan...

Valse lucht, let op mn woorden
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
tieske 14-2-2007 20:14 Print reply

Posts: 312
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
oh, dus hij ging niet oncontroleerbaar toerenjanken? Dat versta ik onder op hol slaan. Als hij niet echt chill rijdt, moet je afstellen en je pakkingen controleren


en ik versta daaronder dat ik die met gee mogelijkheid meer uit krijg

 
tieske 14-2-2007 20:15 Print reply

Posts: 312
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shifty
[...]



Nee hoor, hij kreeg wel degelijk lucht, maar ergens anders vandaan...

Valse lucht, let op mn woorden



zou eigenlijk best wel kunnen (de carb is er ook beun op gezet)
maar die knal is mij vraag
 
Shifty 14-2-2007 20:17 Print reply

Posts: 1113
Controleer anders eerst eens of je nog compressie hebt, want wat ik uitmaak op wat je vertelt bevestigd nogal duidelijk wat ik de hele tijd loop te roepen, koppaking lek. Waarom?

- Steekvlam bij je Cilinder weg: Koppaking lek, of je uitlaatpakking lek.
- Doorblijven lopen als je de luchttoevoer afsluit: Valse lucht bij een van je pakkingen, koppaking of membraan/carb pakkingen.

Aangezien een lekke uitlaatpakking er niet voor zorgt dat hij daar lucht weg kan halen, is de enige overeenkomst tussen deze 2 symptomen een lekke koppaking.

Als dat geen mooie onderbouwing is, weet ik het ook niet meer
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
Maxx 14-2-2007 20:20 Print reply

Posts: 1367
je cil kan door valse lucht zo heet worden dan hij gewoon door blijft lopen als het contact uitstaat, zolang ie maar benzine krijgt.

als jij je hand voor de luchtinlaat hebt gehouden en hij liep gewoon door, duidt dat ook op valse lucht.

loop dus al je pakkingen en de flens vanje carb na (als het een 2-bouts is) en kijk of je cilinderkop nog vlak is.

laat m stationair lopen en spuit dan met deo op alle kanshebbende plekken. als ie danineens anders gaat lopen, zuigt ie daar valse lucht.
 
Suzuki TS80X for live
tieske 14-2-2007 20:24 Print reply

Posts: 312
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shifty
Controleer anders eerst eens of je nog compressie hebt, want wat ik uitmaak op wat je vertelt bevestigd nogal duidelijk wat ik de hele tijd loop te roepen, koppaking lek. Waarom?

- Steekvlam bij je Cilinder weg: Koppaking lek, of je uitlaatpakking lek.


heb geen koppakkingen
en de steek vlam kwan van de onderkan vna de cilinder!!!!!!!!




- Doorblijven lopen als je de luchttoevoer afsluit: Valse lucht bij een van je pakkingen, koppaking of membraan/carb pakkingen.

pakking heeft die niet (alleen een voet pakking)
menbraam heeft die ook niet






(heeft die ook niet)
Aangezien een lekke uitlaatpakking er niet voor zorgt dat hij daar lucht weg kan halen, is de enige overeenkomst tussen deze 2 symptomen een lekke koppaking.
(heeft die niet!!!!)

Als dat geen mooie onderbouwing is, weet ik het ook niet meer










Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maxx
je cil kan door valse lucht zo heet worden dan hij gewoon door blijft lopen als het contact uitstaat, zolang ie maar benzine krijgt.

als jij je hand voor de luchtinlaat hebt gehouden en hij liep gewoon door, duidt dat ook op valse lucht.

loop dus al je pakkingen en de flens vanje carb na (als het een 2-bouts is) en kijk of je cilinderkop nog vlak is.

laat m stationair lopen en spuit dan met deo op alle kanshebbende plekken. als ie danineens anders gaat lopen, zuigt ie daar valse lucht.




kan het es proberen

 
knulla 14-2-2007 20:26 Print reply

Posts: 2953
heb je je haar nog

sorry voor de domme opmerking floepte er zomaar uit

Dit bericht is gewijzigd door ghostrider_666 op 14-2-2007 om 20:27 uur.
 
look its them duke boys!
tieske 14-2-2007 20:29 Print reply

Posts: 312
ja
de vlam kwam wel recht voor mijn neus door

 
Shifty 14-2-2007 20:30 Print reply

Posts: 1113
Bah, ik zei net ook al, een o-ring is ook een koppaking!!!... ...
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
tieske 14-2-2007 20:34 Print reply

Posts: 312
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shifty
Bah, ik zei net ook al, een o-ring is ook een koppaking!!!... ...


hoezo dat

 
mtx-motard 14-2-2007 20:34 Print reply

Posts: 14947
gister deed ik benzine in alleen een clinder met blok, vet lawaai dik toeren janken, gewoon het contact eraf geslagen.

de knal komt wss door even geen verbranding, en dan opeens wel. (dan die niet verbranding slag heeft wel benzine/lucht mengsel boven de zuiger gebracht.)
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Shifty 14-2-2007 21:10 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tieske
[...]


hoezo dat




omdat het een pakking is die tussen je kop en je cilinder zit
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
tieske 14-2-2007 21:11 Print reply

Posts: 312
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
gister deed ik benzine in alleen een clinder met blok, vet lawaai dik toeren janken, gewoon het contact eraf geslagen.

de knal komt wss door even geen verbranding, en dan opeens wel. (dan die niet verbranding slag heeft wel benzine/lucht mengsel boven de zuiger gebracht.)



kan het ook zijn dat die wat bezine lekt en dat dat onstoken is door de warmte

 
tieske 14-2-2007 21:15 Print reply

Posts: 312
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shifty
[...]



omdat het een pakking is die tussen je kop en je cilinder zit


de cilinder loopt gewoon wat verder door met een ring erop en in de kop past die ring precies in en dat sluit af

dat kan neit lek zijn want dan is of mijn cil kapot of mijn kop is dan kapot






het gaat om dit ding trouwens

http://www.brommerforum.nl/showtopic/40045/1
 
benellifan 14-2-2007 21:19 Print reply
Posts: 1553
vlase lucht kan ook bij het spruitstuk jongens wakker worden
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs

Dit topic is 2090 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved