Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Ander/beter membraam nut?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 957 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #41267 - Ander/beter membraam nut?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5255 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Salamander 14-2-2007 19:53 Print topicpost

Posts: 190
Ik heb op dit moment een volledig membraamgestuurd-carter onder m'n Mobylette (zo'n MBK 51 av10 motor).
Dit membraam bestaat uit twee kleppen en wordt gebruikt voor een diameter van 15mm.
Nu worden er kitjes van Malossi Polini en RacingParts verkocht waarbij je d.m.v. een opzetstukje een membraam kan plaatsen met vier kleppen.
Nu zijn mijn vragen

Haalt dit iets/veel uit, 4kleppen i.p.v. twee.

Is er verschil te merken in carbonkleppen VS gewonekleppen.

Met de vario komt de brommer tot de 60 dan gaat hij verder op de toeren naar de 70 en pas als ik plat ga liggen gaat hij 80.

Kan meer kleppen i.c.m. m'n 17,5mm carberateur het gat tussen de 70 en 80 aanvullen?

http://www.la-becane...MC0wMTE5LTAxLmpwZw==
http://www.la-becane...MC0wNzE5LTAxLmpwZw==

i.p.v.

http://www.la-becane...cy8wOC0wOS0wMS5qcGc=
 

rik hulkenberg 14-2-2007 19:54 Print reply

Posts: 10029
carbonnen membraam is sterker
 
Salamander 14-2-2007 19:55 Print reply

Posts: 190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
carbonnen membraam is sterker

Oke en wat heb je daar dan aan?
 
BlackHonda 14-2-2007 19:55 Print reply

Posts: 1115
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
carbonnen membraam is sterker

Carbon is lichter, waardoor hij sneller kan reageren op je gas.
 
Scozzisa 14-2-2007 19:55 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
carbonnen membraaN is sterker en lichter, beter luchtgeleidend


 
rik hulkenberg 14-2-2007 19:56 Print reply

Posts: 10029
als je veel vacuum hebt breekt ie niet af
 
BlackHonda 14-2-2007 19:56 Print reply

Posts: 1115
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
als je veel vacuum hebt breekt ie niet af

Hoeso? Verklaar je nader.
 
rik hulkenberg 14-2-2007 19:57 Print reply

Posts: 10029
als je een metalen membraam hebt die zijn minder sterk dan carbon
carbon is beter buigzaam
 
BlackHonda 14-2-2007 19:58 Print reply

Posts: 1115
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
als je een metalen membraam hebt die zijn minder sterk dan carbon
carbon is beter buigzaam

Ja, maar dat vacuum gedeelte. Bedoel je compressie?
 
Salamander 14-2-2007 19:58 Print reply

Posts: 190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BlackHonda
[...]

Carbon is lichter, waardoor hij sneller kan reageren op je gas.

Tot wat voor een toerental reageerd een standaart membraam nog goed en tot wel toerental reageerd een carbonnen membraam nog goed.
Als hij niet meer goed reageerdt gaat hij toch fibreren of zo.
 
Royal Club 14-2-2007 19:59 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
als je een metalen membraam hebt die zijn minder sterk dan carbon
carbon is beter buigzaam


voordeel van carbon is, dat als het kapot gaat, dat het je blok verder niet molt, in tegenstelling tot ori kleppen

en uiterraard betere gasreactie

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 14-2-2007 om 20:00 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
BlackHonda 14-2-2007 20:00 Print reply

Posts: 1115
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sander bouwhuis
[...]

Tot wat voor een toerental reageerd een standaart membraam nog goed en tot wel toerental reageerd een carbonnen membraam nog goed.
Als hij niet meer goed reageerdt gaat hij toch fibreren of zo.

Ligt niet aan het toerental, jah een klein beetje dan. Je kleppen gaan makkelijker open en dicht, het carbonnen gaat makkelijker open en dicht dus loopt hij beter. Als hij niet goed is kunnen de kleppen gaan zweven.
 
Shifty 14-2-2007 20:00 Print reply

Posts: 1113
Carbon: Niet direct sterker, maar heeft zn voordelen: snellere gasreactie, kan meer mengsel laten passeren door betere flexibiliteit. Tevens, mocht een carbonnen membraan kapot gaan, word hij gewoon in stukjes uit je uitlaat geblazen, zonder je cilinder te beschadigen. Metalen daarentegen kunnen je cilinder mooi verneuken.
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
Salamander 14-2-2007 20:01 Print reply

Posts: 190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
als je veel vacuum hebt breekt ie niet af

Volgens mij heeft dat meer te maken met dat je je klepbegrenser iets verder naar buiten kan buigen , want vacuum is vacuum en dat heeft een vaste waarde.
 
Bullet 14-2-2007 20:03 Print reply

Posts: 12150
carbon kleppen zullen wel nuttig zijn, maar andere inlaat/membraan lijkt me een beetje overdreven voor jouwn setup
 
**My BungHole Will Speak Now**
Salamander 14-2-2007 20:03 Print reply

Posts: 190
Maar goed haalt 4 kleppen i.p.v. twee dan nog veel uit?
 

Dit topic is 5255 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved