Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - gsm setup

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1089 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #41240 - gsm setup
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 4072 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gsmracer 13-2-2007 13:39 Print topicpost
Posts: 17
hee hallo, ik ben marc en het is al weer ff terug dat ik met brommers ben geweest (jaar of 8 )


nu ben ik bezig met mn gsm aan het opknappen.
heb al n tijdje mee zitten lezen op het bf, en wil nu een leuke setup eronder zetten.
heb gekozen voor:
gilardoni 70cc
Gianelli Conti CHR
volle race krukas top raceing
en een 21 of 22 delorto

nu heb ik gelezen in de Knowledge Base dat je het beste een spijltje wat naar achter kan leggen.
ook staat er dat de poortmap volgt...
heeft iemand deze poortmap?

ik zit er ook over na te denken om een hpi er in te zetten maar kan daar van nix vinden voor een gsm met morini blok.
imand een idee bahalve er een te kopen van 500 euro?

zijn er nog op of aanmerkingen voor deze setup?
hoor het graag

mzzl marc
 

xps80sm 13-2-2007 13:43 Print reply

Posts: 873
normaal zou je daar wel een hpi in moeten krijgen ja.. maar wat wil je ermee gaan doen? op straat rondjes rijden of sprinten?
 
please come rate my project:)
gsmracer 13-2-2007 14:00 Print reply
Posts: 17
tis meer voor de fun en om met knap weer (lees droog en warmer dan 15gr )maar mn werk te rijden. is nl goedkoper rijden dan mn peugeot 306 (2.0 16v 155pk)
http://www.mijnalbum.nl/Foto=INEHGJBU
vandaar.


mzzl marc
 
xps80sm 13-2-2007 14:03 Print reply

Posts: 873
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gsmracer
tis meer voor de fun en om met knap weer (lees droog en warmer dan 15gr )maar mn werk te rijden. is nl goedkoper rijden dan mn peugeot 306 (2.0 16v 155pk)
http://www.mijnalbum.nl/Foto=INEHGJBU
vandaar.


mzzl marc

t enige verschil is dat als je er een 70 enzo onder gaat leggen en m wat verder gaat opfokken je al een pak duurder uit ben als gewoon brommeren... t gaat ten eerste veel meer zuipen en je moet vaker dingen vervangen.. maja k zou dan gewoon een simpele setup nemen en niet met binnenroter enzo gaan rijden das miss een beetje overdreven..

 
please come rate my project:)
Jarco 13-2-2007 14:07 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gsmracer
tis meer voor de fun en om met knap weer (lees droog en warmer dan 15gr )maar mn werk te rijden. is nl goedkoper rijden dan mn peugeot 306 (2.0 16v 155pk)
http://www.mijnalbum.nl/Foto=INEHGJBU
vandaar.


mzzl marc


Als je er niet te vaak mee rijd kan je er rustig 70 cc op leggen. Heb nadeel is dat het wat harder slijt, meer zuipt, en politie. Als je er niet mee wil gaan sprinten is een hpi niet noodzakelijk, ook omdat je je meeste lichtvermogen kwijt bent(ook met lichtspoel).

 
xps80sm 13-2-2007 14:11 Print reply

Posts: 873
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
[...]


Als je er niet te vaak mee rijd kan je er rustig 70 cc op leggen. Heb nadeel is dat het wat harder slijt, meer zuipt, en politie. Als je er niet mee wil gaan sprinten is een hpi niet noodzakelijk, ook omdat je je meeste lichtvermogen kwijt bent(ook met lichtspoel).

dan krijg je t zelfde als mij ston stom geel voorlicht dat miss 4 meter ver schijnt :p

 
please come rate my project:)
Jarco 13-2-2007 14:15 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xps80sm
[...]
dan krijg je t zelfde als mij ston stom geel voorlicht dat miss 4 meter ver schijnt :p



Daarom, en ik weet niet of de ts ook nog van plan is om in het donker te rijden. Dan is een lichtspoel van hpi echt minimaal.


 
xps80sm 13-2-2007 14:17 Print reply

Posts: 873
die top racing krukas zou ik ook niet doen niet op een 70 iig.. koop mar doppler ofzo die zijn niet zo duur en een stuk beter als top racing..
 
please come rate my project:)
Royal Club 13-2-2007 14:19 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
[...]


Als je er niet te vaak mee rijd kan je er rustig 70 cc op leggen. Heb nadeel is dat het wat harder slijt, meer zuipt, en politie. Als je er niet mee wil gaan sprinten is een hpi niet noodzakelijk, ook omdat je je meeste lichtvermogen kwijt bent(ook met lichtspoel).



asje een wat leuke gasreactie wil kan je ook vliegwiel (laten afdraaien)
moet wel nauwkeurig dan hé
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
oenoehoofd 13-2-2007 14:20 Print reply

Posts: 17851
leuk setupje, had ik ook

echter is HPI niet nodig hoor.. wel even andere koppeling setje halen, anders krijg je dit idee:

http://www.youtube.com/watch?v=uZ-iwjQPB4c


 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
Bullet 13-2-2007 14:28 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gsmracer
hee hallo, ik ben marc en het is al weer ff terug dat ik met brommers ben geweest (jaar of 8 )


nu ben ik bezig met mn gsm aan het opknappen.
heb al n tijdje mee zitten lezen op het bf, en wil nu een leuke setup eronder zetten.
heb gekozen voor:
gilardoni 70cc leuke keuze, fatsoenlijke cilinder met redelijk veel potentie, is standaard redelijk tam maar kan evt na bewerking behoorlijk hard lopen

Gianelli Conti CHR meteen verkopen en een fatsoenlijk pijp halen, de Conti is eigelijk alleen geschikt voor 50cc, je kan beter een Yasuni SPR3 halen (onderlangs)

volle race krukas top raceing dat zou ik niet doen, top racing krukas is troep, je kan beter een NSR drijfstang in je ori krukas laten persen is veel sterker en gaat langer mee (en is zelfs wat goedkoper)

en een 21 of 22 delorto

nu heb ik gelezen in de Knowledge Base dat je het beste een spijltje wat naar achter kan leggen.
ook staat er dat de poortmap volgt...
heeft iemand deze poortmap?

ik zit er ook over na te denken om een hpi er in te zetten maar kan daar van nix vinden voor een gsm met morini blok.
imand een idee bahalve er een te kopen van 500 euro?
je kan voor Morini blok een HPI "04/05/06 halen en met wat aanpassingen monteren (rotors voor Derbi/AM6/Minarelli hori scooter zijn pas te maken op Morini

zijn er nog op of aanmerkingen voor deze setup?
ik zou ook meteen ff een andere koppelingsetje en veren aanschaffen

hoor het graag

mzzl marc


 
**My BungHole Will Speak Now**
gsmracer 13-2-2007 17:13 Print reply
Posts: 17
oke dan, bedankt allemaal voor de snelle reactie's!

het verbruik zal wel mee vallen in vergelijking met mn auto (1:8)

@bullet/anderen

heb alleen de cylinder nog maar gekocht (kon er aankomen voor 50 euro nieuw)

krukas dus laten persen bij de bromboer...

is er nog een andere uitlaat te krijgen die het goed doet opdeze setup?
wil nl geen onderlangse pijp vind ik er niet uit zien voor een sm.

dus hpi is niet perse nodig, ga idd ook redelijk veel in het donker rijden. kan altijd nog dus.

andere koppelings platen komen er idd ook in maar welke moet ik nemen? Xtreme Koppelings kit is eigenlijk de enigste die ik kon vinden.

mzzl marc

 
teamdoko 13-2-2007 17:33 Print reply
Posts: 420
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xps80sm
die top racing krukas zou ik ook niet doen niet op een 70 iig.. koop mar doppler ofzo die zijn niet zo duur en een stuk beter als top racing..


je hebt geen doppler voor morini

bullet heeft een mallosie eprom van een minarreli scooter er op gemaakt
 
renegade 13-2-2007 21:36 Print reply

Posts: 1064
je zit natuurlijk een beetje met dat uitlaatsysteem he .. het zal wel een am6 uitlaat moeten worden maar of het mondstuk nou het zelfde is als bij am6 durf ik niet te zeggen..

wat je zou kunnen doen is dan een yasuni HM niet mega hoogtoerig maar toch een goeie pijp voor 70.

door die cilinder aftedraaien word eindelijk die boosterpoort ingebruikgenomen .. zoek hier maar eens meer info over, dan kom je er achter wat voor krachten gilardoni heeft op morini


Dit bericht is gewijzigd door renegade op 13-2-2007 om 21:39 uur.
 
flakfazer ==> renegade ( sonic powa)
gsmracer 14-2-2007 0:06 Print reply
Posts: 17
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renegade
je zit natuurlijk een beetje met dat uitlaatsysteem he .. het zal wel een am6 uitlaat moeten worden maar of het mondstuk nou het zelfde is als bij am6 durf ik niet te zeggen..

wat je zou kunnen doen is dan een yasuni HM niet mega hoogtoerig maar toch een goeie pijp voor 70.

is die er ook voor gsm morini dan?
nee toch? maar is die gianelli zo slecht dan?


door die cilinder aftedraaien word eindelijk die boosterpoort ingebruikgenomen .. zoek hier maar eens meer info over, dan kom je er achter wat voor krachten gilardoni heeft op morini


vertel verder want ik kan niet echt wat vinden..

Dit bericht is gewijzigd door renegade op 13-2-2007 om 21:39 uur.


wel heb ik ergens gelezen dat je beter een extra koppelingsplaat erbij kan zetten.. hoe gaat dit in zn werk?

mzzl marc


Dit bericht is gewijzigd door gsmracer op 14-2-2007 om 0:10 uur.
 
Bullet 14-2-2007 0:09 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renegade
je zit natuurlijk een beetje met dat uitlaatsysteem he .. het zal wel een am6 uitlaat moeten worden maar of het mondstuk nou het zelfde is als bij am6 durf ik niet te zeggen..

wat je zou kunnen doen is dan een yasuni HM niet mega hoogtoerig maar toch een goeie pijp voor 70.

door die cilinder aftedraaien word eindelijk die boosterpoort ingebruikgenomen .. zoek hier maar eens meer info over, dan kom je er achter wat voor krachten gilardoni heeft op morini


Dit bericht is gewijzigd door renegade op 13-2-2007 om 21:39 uur.



helemaal juist, je kan proberen een AM6/Derbi pijp pas maken (ik had een Derbi MHR pijp pas gemaakt op mn gilardoni)
 
**My BungHole Will Speak Now**

Dit topic is 4072 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved