Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - help iets afgebroken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
BeF: Probleem koppel...
BeF: Honda mb5 kleur...
Project: MTX80s moto...
BeF: Honda MB toeren...
Project: Rd50 Cafera...
MF: Het Grote "...
BeF: Mengbuis voor h...
TF: puch e50 onsteki...
BeF: Brommer valt ui...
BeF: Orion rx50 opvo...
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
A: Verkocht - mag ve...
A: Beta RR 125 2 tak...
G: Tankkap suzuki ts...
G: Banden
A: Rieju MRT 2014
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
Bromfiets: Orion Ove...
Project: MTX80s moto...
Motor: Honda MTX-ot
Bromfiets: Honda MTX...
Bromfiets: Honda MB
User: Aerox Erik
Motor: BMW R1100RT
Motor: Honda NX650
Motor: Honda Foreman
User: waas200519
   Online Users
   Er zijn 769 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41237 - help iets afgebroken
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 792 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

hendrik 12-2-2007 22:33 Print topicpost
Posts: 77
heb een probleem..

wou vandaag met kameraad een standaart uitlaat onder men aprilia sr 50 replica zetten.

nu kom ik erachter dat het niet wil want de ori bevestigingspunten zijn afgbroken.de vorgige eigenaar heeft er iets voor gemaakt dat de uitlaat die ernu onder zit wel past doormiddel van plaatje achter de ori punten zoiets.

denk dat ie er een x goed mee is gevaLLEN

gewoon kut dus

kan je dit goedkoop fixen?

door middel van gewoon een carterkap vervangen ofzoiets

vind het echt kut is me niet opgevallen tijdens de koop verder een prima scooterje.


 

koekie - Administrator 12-2-2007 22:34 Print reply

Posts: 12588
ehm.. een foto zal een hoop duidelijk maken denk
 
Haaks de hoek om!
hendrik 12-2-2007 22:47 Print reply
Posts: 77
ja heb het helaas nu weer in elkaar

moet je voorstellen waar de uitlaat normaal in vast komt dat is eraf gebroken
 
Valid 12-2-2007 22:57 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hendrik
ja heb het helaas nu weer in elkaar

moet je voorstellen waar de uitlaat normaal in vast komt dat is eraf gebroken


bij de cilinder?
 
hendrik 12-2-2007 23:06 Print reply
Posts: 77
nee nee daarniet..:P

bij het achterwiel links naast de waterpomp
 
Name of Steel 12-2-2007 23:07 Print reply

Posts: 3532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hendrik
nee nee daarniet..:P

bij het achterwiel links naast de waterpomp




zegmaar het punt van de uitlaatbeugel...
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
hendrik 12-2-2007 23:10 Print reply
Posts: 77
de originele punten waar je de uitlaat achter opvast maakt dat bedoel ik
 
Frysk 12-2-2007 23:32 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hendrik
de originele punten waar je de uitlaat achter opvast maakt dat bedoel ik



aj

ook eens gehad met beun skoeter


ander carter is hoogwaarschijnlijk vereist..

maar !

je kunt het er ook op laten lassen (beugeltje) aluminium lassen... maar carters moeten dan wel leeg
 
giggitybyte
hendrik 12-2-2007 23:36 Print reply
Posts: 77
hmm balen

revisie dus

wat zal dat kosten laten doen ?

en als ik het zelf probeer wat moet ik vervangen om het weer goed tekrijgen ?

hoe heet die kap? kan nergens iets vinden

heb wel handige kameraden


 
Frutje 12-2-2007 23:43 Print reply

Posts: 812
uhm als er toch nog iets vastzit, maakt je een nieuw plaatje voor je uitlaat, en boort een gat erdoor op de punten van je huidige ophanging, en klaar is kees, boutje erdoor en dan past het toch?
 
richard3 13-2-2007 11:12 Print reply

Posts: 5198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frutje
uhm als er toch nog iets vastzit, maakt je een nieuw plaatje voor je uitlaat, en boort een gat erdoor op de punten van je huidige ophanging, en klaar is kees, boutje erdoor en dan past het toch?



with stupid


maar een foto zou het wel duidelijker maken

 
op naar de grote brommers
steven-o 13-2-2007 11:43 Print reply

Posts: 953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



aj

ook eens gehad met beun skoeter


ander carter is hoogwaarschijnlijk vereist..

maar !

je kunt het er ook op laten lassen (beugeltje) aluminium lassen... maar carters moeten dan wel leeg



dan moet je ten eerste net maar iemand kennen, plus dat spul is vrij moeilijk te lassen. ik denk dat het ook goedkoper is om een ander carterhelftje op de kop te tikken. dat is ook meteen het veiligste, ik bedoel niks aan gelast.. je zit niet met het risico dat iets krom is getrokken.

kortom, wil je het goedkoop houden.. beun je hem vast
wil je het goed doen, ff andere carterhelft op de kop tikken
 
gpr tekoop! inbox voor foto's
Almer 13-2-2007 15:51 Print reply

Posts: 3325
Laten lassen is kul, gaat je gewoon niet lukken aangezien een brommer/scooter carter een spuitgietlegering is. Moet je hetzelfde materiaal der tegenaan vloeien. Komt ook nog es bij dat als je het smelt je een zo vloeibaar materiaal krijgt dat het weg gaat lopen...
Gewoon uitboren, nieuwe draad derin snijden en klaar, desnoods Helicoil derin.

Dit bericht is gewijzigd door Almer op 13-2-2007 om 15:51 uur.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)

Dit topic is 792 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved