Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]
als je ff leest, die hoge druk is wel op te lossen 15 bar is zat, maar barry houd zijn 13bar toch ook binnen het kopje.
verwar 4t compressie niet met 2t compressie eh.
bij 2takt zit met met ongecorrigeerde en gecorrigeerde waardes te klooien.
als je gecorrigeerd 13 bar, in een 2takt hebt, dan blijft het ws. niet lang heel. normaal is rond de 6 - 7 bar.
ongecorrigeerd is 13 bar wel n goede waarde ja.
Maar omdat je dus een uitlaatpoort hebt valt dat in de realiteit lager uit, omdat ie niet net als n 4takt meteen compressie begint op te bouwen.
maar ik zou zowiezo niet al teveel zorgen maken over de stevigheid van de rest van het blok (krukas, bigend), of dat je zuiger en kleppen gaan smelten.
Dat weet je vantevoren toch niet zeker, en het is ook zonde om een probleem te verhelpen wat er wellicht nieteens is.
En daarnaast, Diesels zijn toch ook niet lomp sterk gebouwd, dat valt ook wel mee.
Maargoed, lijkt me zowiezo dat de ontsteking eraf moet, gloeibougie erin, mischien dat je dat in het gat van je normale bougie gaat, dat weet ik zo niet.
En je compressie omhoog.
Nu lijkt het met bij een 4takt moeilijk om dat te doen.
Je kunt namelijk niet zo gek veel aan de kop afdraaien omdat je met kleppen zit.
Wat mischien wel een mogelijkheid is, is om je zuiger aan te passen.
Stel je maakt je zuiger boller, net als de vorm van je verbrandingskamer, dan gaat de compressie omhoog dus.
Kans is wel dat je kleppen dan de zuiger raken, maar dat is evt. te verhelpen om daar ruimte voor te maken in de zuiger (met n spiebaanfrees onder een hoek een uitsparing in de zuiger frezen bv.).
Mischien dat het mogelijk is om een bestaande zuiger af te draaien, en de cilinder ook af te draaien zodat je meer compressie hebt, maar ik weet echt niet hoeveel vlees je in zon zuiger hebt.
Bij sparta met's komt het trouwens voor dat mensen de zuiger gaan oplassen, om vervolgens af te draaien. dat omdat de kop daarvan niet zomaar aangepast kan worden, en dus de zuiger aangepast word voor meer compressie.
Dan moet je alleen wel oppassen dat je zuiger niet teveel kromtrekt.
Mischien een idee om een overmaat zuiger te pakken, op te lassen, en na het lassen af te draaien, en de groeven voor je zuigerveren precies zo als bij een normale maat zuiger te steken.
Moet ook wel te doen zijn, je zit ook niet met zuigerveerslotjes eh.
Moeilijkste lijkt me toch om de injectie goed voor elkaar te krijgen.
Daar al over nagedacht?