Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Dieselbrommer met cb50 blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1093 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41229 - Dieselbrommer met cb50 blok
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9016 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tsxj oran 12-2-2007 20:42 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Is wel een idee maar heeft de drijfstang de ruimte om die slag te maken binnen de boring van een 50cc?

maak je eerder druk om je carter denk ik
 
oud
MT70-nolimit 12-2-2007 20:49 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
diesels hebben zo een hoge compressie einddruk dat een cb50 pakkinkje dat denk niet houd, en daarbij ook nog dat je toch echt iets moet doen om die compressie eind druk te behalen anders loopt je diesel niet eens, bij een hogere compressie eind druk hoort ook een grotere lager belasting in lage toeren, zijn de brommer krukasjes daar wel op berekend??


als je ff leest, die hoge druk is wel op te lossen 15 bar is zat, maar barry houd zijn 13bar toch ook binnen het kopje.
 
gaat lang goed
tsxj oran 12-2-2007 20:50 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]


als je ff leest, die hoge druk is wel op te lossen 15 bar is zat, maar barry houd zijn 13bar toch ook binnen het kopje.

bij 15 bar komt er ook meer warmte vrij e.d. en elk blok is weer anders, dus je kleppen en zetels moeten er ook tegen kunnen...

Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 12-2-2007 om 20:51 uur.
 
oud
mtlover 12-2-2007 20:56 Print reply

Posts: 2372
Weet dat er onder de nieuwere modellen brommobielen ook dieselblokjes liggen, misschien een tip?
 
tsxj oran 12-2-2007 21:08 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtlover
Weet dat er onder de nieuwere modellen brommobielen ook dieselblokjes liggen, misschien een tip?

voor zover ik weet zijn dat best grote blokken die hand geschakeld zijn(semi automaat) en meestal rond de 450cc

 
oud
benellifan 12-2-2007 21:31 Print reply
Posts: 1553
hij heeft het over brommobielen die mogen volgens mij ook max 50cc zijn
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
DynaBlaster 12-2-2007 21:32 Print reply

Posts: 2837
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
hij heeft het over brommobielen die mogen volgens mij ook max 50cc zijn


Nee, dat mag meer zijn

 
Wanna Finish First?, First Finish!
crossgek - Forum en Sales Moderator 12-2-2007 21:39 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

voor zover ik weet zijn dat best grote blokken die hand geschakeld zijn(semi automaat) en meestal rond de 450cc



2cilinder dieselblokken met ongeveer 500cc
vario


invalidevoertuigen mogen maar 50cc hebben als ze 2t zijn

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 12-2-2007 om 21:40 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Name of Steel 12-2-2007 23:06 Print reply

Posts: 3532
daar bestaat inbox voor

notitie

Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 12-2-2007 om 23:07 uur.
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
PraatPaal 13-2-2007 0:21 Print reply

Posts: 7977
mijn puch heeft gelopen op diesel gesmeerd met lampolie, niet voor lang, maar het deed het.

Gloeibougie en compressie is de truuk


maar even over die invalide karretjes, je hebt veel diesel 2 cilindertjes met 800 tot 1400cc. Gewoon legaal als brommobiel.
Maar je hebt ze ook met novio 50cc blokjes. gewoon euro 98, maar wel 4t blokjes, met 2t komt zoon ding niet op gang, of het 50ss moet zijn weet ik niet
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 13-2-2007 1:00 Print reply

Posts: 9841
Als je je compressie flink verhoogd zou ik me aardig druk gaan maken om mn vliegwiel, 2x zoveel compressie kost x maal zoveel kracht en die kracht moet toch nog in de krukas zitten na 1,5 omwenteling.
die oude scheepshokken hebben ook megavliegwielen...start ook best...

als je vliegwiel kleiner is krijgt je bigend ook flinke klappen te verduren, vooral bij lage toeren.
Ik zeg niet dat het moet, ik haal het alleen aan, dat is het beeld wat ik meteen voor ogen krijg.

gewoon massief looien vliegwiel laten bouwen
 
Too cool for school!
HersenSpinsel 13-2-2007 8:40 Print reply

Posts: 2984
is waarschijnlijk al wel gezegt maar heb het topic niet gelezen, maar er bestaan ook 2t diesels hoor..

Die hebben een carter met olie gewoon voor de smering en via zegmaar de spoelers word er dan met een compressor lucht ingepompt (spoelers staan alleen niet in verbinding met het carter, het zijn dus eigenlijk gewoon lucht wegen), die lucht wordt door de zuiger gecomprimeerd en word daardoor warm. Als de zuiger vlak bij bdp is word er dan via de kop diesel ingespoten en dat ontbrand door de hitte van de aanwezige lucht die onder behoorlijke druk staat, nu krijg je dus een arbeidsslag. Wat hier wel apart aan is, is dat er een uitlaat klep in zit die open gaat tijdens de arbeidsslag zodat de compressor de cilinder kan schoonblazen.

Dan in odp sluit die klep weer en kan hij weer druk opbouwen ..

waar je wel rekening mee moet houden is dat de compressie een stuk hoger is van een diesel idd, en ik denk ook niet dat je een uitlaat klep met nokkenasje op je huidige cilinder kan fixen

Dit bericht is gewijzigd door HersenSpinsel op 13-2-2007 om 8:41 uur.

Dit bericht is gewijzigd door HersenSpinsel op 13-2-2007 om 13:32 uur.
 
HPT www.derbi-club.com!
mulder 13-2-2007 12:35 Print reply

Posts: 13701
kijk gewoon naar diesel en benzine motoren en naar de verschillen
bij een diesel is meestal de zuigerbodem wat dikker.
Mogelijk een extra zuigerveer.
Ik denk dat je ook wel baat bij pockets hebt idd als je aandrijfriem eraf loopt oid, zit je dan ook niet zo erg in de problemen.
Ik weet wel zeker dat zuigerbodem koeling niet gaat lukken, je hebt de ruimte daar ook helemaal niet voor
 
khpoppema 13-2-2007 13:23 Print reply

Posts: 3199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
kijk gewoon naar diesel en benzine motoren en naar de verschillen
bij een diesel is meestal de zuigerbodem wat dikker.
Mogelijk een extra zuigerveer.
Ik denk dat je ook wel baat bij pockets hebt idd als je aandrijfriem eraf loopt oid, zit je dan ook niet zo erg in de problemen.
Ik weet wel zeker dat zuigerbodem koeling niet gaat lukken, je hebt de ruimte daar ook helemaal niet voor



aandrijfriem = distributieriem?

volgens mij is dat een ketting en loopt die er niet snel af
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
MT70-nolimit 13-2-2007 22:25 Print reply

Posts: 4322
@ mulder ja wel leuk die zuigerbodem, dat is eerder genoemd dat deze zwaarder moet, maar we hebben ook al naar voren gehaald dat het verschil in compressie tussen diesel en 2t niet zo groot hoeft te zijn. Dus waarom die zwaardere zuigerbodem...
 
gaat lang goed

Dit topic is 9016 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved