Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Dieselbrommer met cb50 blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1182 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41229 - Dieselbrommer met cb50 blok
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9004 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hells Hobbit 12-2-2007 19:04 Print reply

Posts: 1793
hoet moet wel kunnen, alleen de inspuiting gaat lastig worden o zelf te timen/af te stellen, en hoge temperatuur en druk is ook wat werk.
 
MT70-nolimit 12-2-2007 19:12 Print reply

Posts: 4322
Naja hoezo hoge temperatuur, de ontbrandingstemperatuur van benzine is 245°C en die van diesel 210°C en de verbrandingstemp is maar va 62°C
 
gaat lang goed
Almer 12-2-2007 19:13 Print reply

Posts: 3325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
hoet moet wel kunnen, alleen de inspuiting gaat lastig worden o zelf te timen/af te stellen, en hoge temperatuur en druk is ook wat werk.


Zou je in wezen heel ver kunnen timen met je nokkenas lijkt me (versterkte overbrenging?)

@ Leen: Die holte in de zuigerkop zou ik toch wel doen, gewoon beter voor je mengsel...

 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
bart de scootergek 12-2-2007 19:16 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
[...]


Zou je in wezen heel ver kunnen timen met je nokkenas lijkt me (versterkte overbrenging?)

@ Leen: Die holte in de zuigerkop zou ik toch wel doen, gewoon beter voor je mengsel...




zuigerbodem bedoel je? dat is wel het laatste waar ik me zorgen om zou maken, eerst de rest fatsoenlijk voor elkaar krijgen, das al moeilijk genoeg.

btw, iemand had het over meer koelen, ook al niet nodig aangezien een diesel veel minder warmte afstaat aan de omgeving, dus meer koeling niet echt nodig is.

ben het vooral eens met de rest, drijfwerk krijgt echt flink op zijn klote, denk niet dat het daarvoor gemaakt is.
 
Honda RC-33
Sjoerd. 12-2-2007 19:19 Print reply

Posts: 2607
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]


Ja dat oude lor heeft de revu al vaker gepasseerd heir op BF maar ik denk dat is techniek uit het jaar okki, ik hoop toch meer op een ss/cb 50 blok idee.

[...]


Is ook niet std Sjoerd, 7710 is nog geen 100pk

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 12-2-2007 om 19:04 uur.



95 dan

Nou, 1 bar gaf mijnes echt.

Laten we er een andere keer over discussieren, als je me maar niet wijs wilt maken dat een 7810 meer mans is

Lets stay ontopic
 
Frysk 12-2-2007 19:29 Print reply

Posts: 34928
http://my.opera.com/.../blog/show.dml/91951

mischien heb je hier wat info
 
giggitybyte
MT70-nolimit 12-2-2007 19:29 Print reply

Posts: 4322
Dus: compressie moet richting 15-20 bar, montage verstuiver kan een probleem geven, kruk kan een probleem geven. Dat betekend iig dus dat er een met cnc een kop gemaakt moet worden met de juiste compressieruimte, en ruimte voor eventueel zwaardere kleppen. Nou de kruk nog...
 
gaat lang goed
bart de scootergek 12-2-2007 19:32 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Dus: compressie moet richting 15-20 bar, montage verstuiver kan een probleem geven, kruk kan een probleem geven. Dat betekend iig dus dat er een met cnc een kop gemaakt moet worden met de juiste compressieruimte, en ruimte voor eventueel zwaardere kleppen. Nou de kruk nog...



kleinere compressieruimte is ook niet zomaar gedaan, speling tussen klep en zuiger is echt minimaal op zo'n ss blok, dus ga je ver afvlakken gaan je kleppen de zuiger raken. kun je wel oplossen door uitsparingen te maken in je zuiger, maar daardoor gaat de compressiedruk weer omlaag.
 
Honda RC-33
KaWaReZ 12-2-2007 19:35 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Naja hoezo hoge temperatuur, de ontbrandingstemperatuur van benzine is 245°C en die van diesel 210°C en de verbrandingstemp is maar va 62°C



mss ligt het aan mij, maar benzine "verbrand" je en diesel "ontbrand" je (dus ontbrandingstemperatuur van benzine is niet relevant )
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
MT70-nolimit 12-2-2007 19:41 Print reply

Posts: 4322
Ligt denk aan jou Wat ik bedoel is dat diesel bij 210°C vanzelf ontbrand en benzine bij 245°, dat is wat er gebeurt bij het pingelen, zelfontbranden. Men heeft benzines ontwikkeld met een hoger octaangetal, dus een later zelfontbrandingspunt om dat welbekende pingelen te voorkomen. Misschien breng ik het wat ongelukkig onder woorden.

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 12-2-2007 om 19:42 uur.
 
gaat lang goed
jd boer 12-2-2007 19:51 Print reply

Posts: 6005
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
draai en freeswerk zou ik wel voor je willen doen aangezien het me wel vet lijkt een diesel op een brommer (welke overigens wel bestaan deze zijn al heel oud)



als je ff leest zijn er 2 wtbers , waaronder ik dus , het moet allemaal wel goed komen , en ik denk dat we er binnenkort dan ook maar eens serieus mee bezig gaan , en een blokje moeten gaan zoeken
 
rs1sprintuhr
Uncle BLAM 12-2-2007 20:17 Print reply

Posts: 1025
Leuk idee,

Volkswagen heeft van een 1.5 benzine motor een dieselmotor gemaakt in het verleden, dezelfde cilinderkop en motorblok is toen gebruikt maar ze hebben iig wel de zuigers vervangen.

dieselmotoren hebben ook wel gietijzeren zuigers,
maar een aluminium zuiger kan ook mits er een stalen versteviging in zit

naar mijn weten ontbrand diesel in een dieselmotor rond de 345 graden en enkel doordat de temperatuur stijgt door de compressie

een cb50 heeft wel een veel sterkere krukas dan een tweetakt motor en ook veel dikkere lagers, maar voor een diesel lijkt me dit niet direct geschikt, een cb heeft ook een korte slag ( 35,6 x 42 )

misschien kun je beter een 110cc/125cc honda imitatieblok nemen met een veel kleinere zuiger zodat je toch weer op 50cc uitkomt met een extreem lange slag ?
 
een BF teller is sneller
KaWaReZ 12-2-2007 20:28 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Ligt denk aan jou Wat ik bedoel is dat diesel bij 210°C vanzelf ontbrand en benzine bij 245°, dat is wat er gebeurt bij het pingelen, zelfontbranden. Men heeft benzines ontwikkeld met een hoger octaangetal, dus een later zelfontbrandingspunt om dat welbekende pingelen te voorkomen. Misschien breng ik het wat ongelukkig onder woorden.

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 12-2-2007 om 19:42 uur.


denk dattet daar aan lag

@oom boem: imitatieblok wel een goed idee?
cb125/250blok zou denk ik steviger zijn, maar je zit dan idd met de slag enz, zodattie uiteindelijk toch op 50cc uit moet komen.

maar waar ik sowieso bang voor ben is dat je blok de compressie niet aan kan (op gegeven moment).

kruk is (iig de drijfstang) is wel te (laten) maken naar wens, zijn diverse bedrijven voor, maar je betaalt ook een hoofdprijs

 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
MT70-nolimit 12-2-2007 20:29 Print reply

Posts: 4322
Is wel een idee maar heeft de drijfstang de ruimte om die slag te maken binnen de boring van een 50cc?
 
gaat lang goed
tsxj oran 12-2-2007 20:32 Print reply

Posts: 6498
diesels hebben zo een hoge compressie einddruk dat een cb50 pakkinkje dat denk niet houd, en daarbij ook nog dat je toch echt iets moet doen om die compressie eind druk te behalen anders loopt je diesel niet eens, bij een hogere compressie eind druk hoort ook een grotere lager belasting in lage toeren, zijn de brommer krukasjes daar wel op berekend??
 
oud

Dit topic is 9004 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved