Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Dieselbrommer met cb50 blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1260 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41229 - Dieselbrommer met cb50 blok
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9001 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mopar 12-2-2007 18:53 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
@Leen: kijk daar kan ik wat mee.
Voor de rest allemaal heel leuk die hele verhalen over druk hoog, nee druk nog hoger. Wat zijn concrete getallen

Kijk de tractoren die hier in de loods staat zijn 4cyl met 1 turbo, 25 bar druk voor het std systeem, en 40 bar druk voor de trekkers met common-rail techniek. De turbo's op deze motoren hebben zullen mss een druk geven van 0,6 bar.

Bij zo'n dieselbrommer ga je natuurlijk uit van een oud diesel systeem. Dan ga je al nooit aan 25 bar komen omdat ik turbo buiten beschouwing wil laten. Dus aan hoeveel bar moet je denken bij zo'n eenvoudig dieselblokje? Wat heeft diesel nodig?


een 2takt brommer met +/- 9,5 bar loopt al op diesel.

En 15bar kan je echt wel halen met de te verkrijgen onderdelen.

Maar nogmaals, een SS50 blok !
 
koekie - Administrator 12-2-2007 18:54 Print reply

Posts: 12588
Vroegah waren er brommers met een klein disel blokje..

er heeft in lisse bij de bromboer een hele tijd zo'n blokje in de vitrine gelegen!

beter achterhaal je wat dat voorn merk is, en vind je zo'n blokje!
 
Haaks de hoek om!
thunderbird - Forum en Sales Moderator 12-2-2007 18:54 Print reply

Posts: 7728
mss om wat inspiratie op te doen ff zoeken naar een lohmann dieseltje? is een hulpmotortje dat loopt op diesel (nja mengsell dan)
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Mopar 12-2-2007 18:55 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
Vroegah waren er brommers met een klein disel blokje..

er heeft in lisse bij de bromboer een hele tijd zo'n blokje in de vitrine gelegen!

beter achterhaal je wat dat voorn merk is, en vind je zo'n blokje!


klopt, ik meen 30 of 40cc .

Merk zou ik niet meer weten, heb het ene keer is langs zien komen op marktplaats
 
Leen 12-2-2007 18:55 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


ik kan het mis hebben, maar zuiger(bodem) koeling is standaard op 4taktjes ?




nee, 4takt brommertjes hebben gewoon spatsmerig, met zuigerbodem koeling staat er echt een straaltje vernevelde olie tegen de onderkant van je zuiger aan te blazen.
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 12-2-2007 18:56 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


klopt, ik meen 30 of 40cc .

Merk zou ik niet meer weten, heb het ene keer is langs zien komen op marktplaats

lohmann diesel dus, 18cc
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Mopar 12-2-2007 18:56 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



nee, 4takt brommertjes hebben gewoon spatsmerig, met zuigerbodem koeling staat er echt een straaltje vernevelde olie tegen de onderkant van je zuiger aan te blazen.


Hmja, hoe de fuck wou je dat beunen in een klein honda blokje ?
 
MT70-nolimit 12-2-2007 18:57 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]

lohmann diesel dus, 18cc

tja maar met die lohmann diesel ga scoor ik geen pk's denks

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


een 2takt brommer met +/- 9,5 bar loopt al op diesel.

En 15bar kan je echt wel halen met de te verkrijgen onderdelen.

Maar nogmaals, een SS50 blok !

kijk dat bedoel ik. Ja een brommer met 9,5 bar compressie zal je nog altijd op benzine moeten starten net als de oude Caterpillar rupstractoren. Maar een volledig dieselsysteem dan zul je wel aan 15 bar zitten ja. Mijns inziens is daar niet gek veel aanpassing voor nodig. Barry zijn crossbrom heeft 13 volgens mij.

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 12-2-2007 om 18:59 uur.
 
gaat lang goed
Leen 12-2-2007 18:57 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


Hmja, hoe de fuck wou je dat beunen in een klein honda blokje ?



heel simpel, gaatje boren in oliekanaal, en daar een leidingkje met een sproeiertje op maken.
 
koekie - Administrator 12-2-2007 18:57 Print reply

Posts: 12588
Haaks de hoek om!
Mopar 12-2-2007 18:59 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
http://web.telia.com...83/Lohmanndiesel.jpg


ik zat ook al te zoeken




 
benellifan 12-2-2007 19:00 Print reply
Posts: 1553
die bedoelde ik ja
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Sjoerd. 12-2-2007 19:00 Print reply

Posts: 2607
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
@Leen: kijk daar kan ik wat mee.
Voor de rest allemaal heel leuk die hele verhalen over druk hoog, nee druk nog hoger. Wat zijn concrete getallen

Kijk de tractoren die hier in de loods staat zijn 4cyl met 1 turbo, 25 bar druk voor het std systeem, en 40 bar druk voor de trekkers met common-rail techniek. De turbo's op deze motoren hebben zullen mss een druk geven van 0,6 bar.

Bij zo'n dieselbrommer ga je natuurlijk uit van een oud diesel systeem. Dan ga je al nooit aan 25 bar komen omdat ik turbo buiten beschouwing wil laten. Dus aan hoeveel bar moet je denken bij zo'n eenvoudig dieselblokje? Wat heeft diesel nodig?



Ik wil me er verder niet mee bemoeien, weet ook niet of het van belang is, maar:

Ford 7710 gen 1 (stermotor) geeft dikke 1 bar turbodruk hoor

Nee, is niet ( in dat geval ) opengedraaid
 
MT70-nolimit 12-2-2007 19:01 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]
afbeelding




Ja dat oude lor heeft de revu al vaker gepasseerd heir op BF maar ik denk dat is techniek uit het jaar okki, ik hoop toch meer op een ss/cb 50 blok idee.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sjoerd.
[...]
Ik wil me er verder niet mee bemoeien, weet ook niet of het van belang is, maar:
Ford 7710 gen 1 (stermotor) geeft dikke 1 bar turbodruk hoor

Nee, is niet ( in dat geval ) opengedraaid


Is ook niet std Sjoerd, 7710 is nog geen 100pk

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 12-2-2007 om 19:04 uur.
 
gaat lang goed
Mopar 12-2-2007 19:03 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Ja dat oude lor heeft de revu al vaker gepasseerd heir op BF maar ik denk dat is techniek uit het jaar okki, ik hoop toch meer op een ss/cb 50 blok idee.


Gezien het feit dat :

ten 1e, motorische CB50 onderdelen zijn hier kut te verkrijgen (ervaring mee ja)
ten 2e, SS50 onderdelen zijn er zat te verkrijgen.

Tip :

Informeer Johan van 4stroke-bike-center.

Die heeft wss betere ideen om het GOED haalbaar te maken, dan wij met ze alle bij elkaar.
 

Dit topic is 9001 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved