Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Vette NSR site

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 815 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #4122 - Vette NSR site
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2137 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SpeedYveS 4-6-2002?15:17 Print reply
Posts: 1644
die gast weet wel wat hij doet.. Ik heb ooit eens de hele cylinder tuning van hem gehad, spoelpoorttiming ed. waren niet standaard gebleven hoor
 
Racekarel 4-6-2002?17:24 Print reply
Posts: 32
Ik dacht eerst ook dat ik ongeveer binnen 12 seconden op de 100 zat(nooit gemeten gewoon geschat) maar na dat filmpje gezien te hebben denk ik meer aan 20 seconden of meer. Ik denk dat ik maar eens met de stopwatch op me nsr stap.

ben trouwens nieuw hier maar moet zeggen dat dit wel een gaaf forum is. Kun je tenminste eens met gasten praten die ook schakelbrommers hebben en ervaringen delen enso
 
frankarnhe 4-6-2002?23:05 Print reply
Posts: 1213
Quote:
Originally posted by: dick1?

ik heb vertanding 16-37 ! ik trek 80cc mt's met lichte vertanding eruit, ik trek zelfs mtx met 125euro en 32mm eruit die lichte vertanding hebben.



owkee als jij het zegt,
waar is jou grafiek.....

 
DeAmOnChiLd 4-6-2002?23:17 Print reply
Posts: 875
[IEMAND EEN MB KOPEN ] mammaaaaaaaa mag ik geld lenen voor nsr

Dit ding is ziek als je niet weet dat et een nsr is zou je denken aan een motor ofzo.
hij trekt echt beestachtig ik bedoel mijn mb trekt voor mijn gevoel wel leuk maar dit is ziekelijk.
 
[url=http://www.growyourownshit.com/users/DeAmOnChiLd][b]Wanna grow weed legally? Join growyourownshit.com[/b][/url]
MB50TUNED 5-6-2002?10:16 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: Zeta-boy?

Je kan heus wel zien of iemand hard optrekt of niet. Zo was er een tijdje geleden een filmpje van een nsr die hard zou op trekken en ook hard zou rijden. Nou dat was dus echt niet zo. Dat ding trok best langzaam op. En als je je twv hebt afgesteld op pure acceleratie en niet op top dan trek je heel hard op. 12-45 is bijv een verhouding waarbij je snoeihard op trekt maar geen hoge top hebt. Ik neem aan dat die nsr zo'n verhouding niet heeft, want dat is niet leuk op zo'n ding. Maar dan kan die nsr de mt van barry niet bijhouden met acceleratie. Wanneer barry dan op top zit, dan zou die nsr dus lekker verder gaan met op trekken. Dus heeft hij een hogere top als barry.


Hou er ff rekening mee dat dat ding getuned is door iemand die weet waar hij mee bezig is. Ik denk dat deze nsr zijn topvermogen zoon 3000 rpm hoger afgeeft en daar nog een betere cilinder vulling heeft. En dan nog hpi, voordat barry bij de 10000 rpm is draait hij al 13000 rpm. Ik durf al mijn geld in te zetten op sander. Zoon debiel korte verhouding kost alleen maar meer tijd tijdens schakelen. Het is heus niet zo hoe korter tandwiel verhouding hoe sneller je trekt, er is ook een grens.

sander heeft al eerder gezegt dat zijn top nog hoger kan, maardat hij liever harder accelereert...

[This message is edited by MB50 TUNED on 5-6-2002 10:21]
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Sneks 5-6-2002?10:43 Print reply
Posts: 2499
Idd, daarnaast dacht ik dat hij een tijdje terug in een topic zei dat hij met 14-43 ofzo reed, en dan nog een top had van 125 digi. Dus zeker geen zeer zware vertanding.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Rudy 5-6-2002?10:42 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: MB50?TUNED

Quote:
Originally posted by: Zeta-boy?

Je kan heus wel zien of iemand hard optrekt of niet. Zo was er een tijdje geleden een filmpje van een nsr die hard zou op trekken en ook hard zou rijden. Nou dat was dus echt niet zo. Dat ding trok best langzaam op. En als je je twv hebt afgesteld op pure acceleratie en niet op top dan trek je heel hard op. 12-45 is bijv een verhouding waarbij je snoeihard op trekt maar geen hoge top hebt. Ik neem aan dat die nsr zo'n verhouding niet heeft, want dat is niet leuk op zo'n ding. Maar dan kan die nsr de mt van barry niet bijhouden met acceleratie. Wanneer barry dan op top zit, dan zou die nsr dus lekker verder gaan met op trekken. Dus heeft hij een hogere top als barry.


Hou er ff rekening mee dat dat ding getuned is door iemand die weet waar hij mee bezig is. Ik denk dat deze nsr zijn topvermogen zoon 3000 rpm hoger afgeeft en daar nog een betere cilinder vulling heeft. En dan nog hpi, voordat barry bij de 10000 rpm is draait hij al 13000 rpm. Ik durf al mijn geld in te zetten op sander. Zoon debiel korte verhouding kost alleen maar meer tijd tijdens schakelen. Het is heus niet zo hoe korter tandwiel verhouding hoe sneller je trekt, er is ook een grens.

sander heeft al eerder gezegt dat zijn top nog hoger kan, maardat hij liever harder accelereert...

[This message is edited by MB50 TUNED on 5-6-2002 10:21]


Dat klopt wel op mijn rm80(16pk) had ik in het begin tandwilen liggen dat hij maar 75 liep (9 tands voor omdat ketting geknapt was en ik zo nix anders had en org tandwielen erg duur waren).
Mijn broer reed met zijn dt 80 mijn toer de tijd er bijna uit omdat ik gewoon de heletijd aan het schakelen was.Toen ik er weer gewone verhouding ophad (liep hij 90-100) hield hij me trouwens miet meer bij. Enige wat erg gaaf was aan die hele lichte tandwielen is dat je heel makkelijk wheely,s maak (ook in de 3)
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Martijn 5-6-2002?22:22 Print reply
Posts: 10000
volgens mij is er ook duidelijk een grens met tandwielverhouding...
volgens mij is het zo dat als je een iets zwaardere vertanding hebt , je misschien harder trekt dan met de lichtste...omdat je dan een langere tijd in je powerband zit..ofzo en toch lekker dortrekt...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Rudy 5-6-2002?22:26 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Martijn

volgens mij is er ook duidelijk een grens met tandwielverhouding...
volgens mij is het zo dat als je een iets zwaardere vertanding hebt , je misschien harder trekt dan met de lichtste...omdat je dan een langere tijd in je powerband zit..ofzo en toch lekker dortrekt...

Ja je schakel zo veel dat je daar a; veel tijd mee verlies
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Racekarel 5-6-2002?22:31 Print reply
Posts: 32
Keb effe met die sander gemailt en het schijnt zo te zijn dat hij die cilinder zo getuned heeft dat ie al bij 11000 toere zijn maximale vermogen levert. En hij schakelt telkens al bij 12000 toere. Dus niet eens zo erg hoog toeretal waarover MB50 TUNED het had. Dat kwam door die tecno uitlaat zei hij, die is eigenlijk niet gemaakt voor nog hogere toeretallen. Daarvoor was de lengte van de tecno te lang.
 
Sneks 5-6-2002?23:02 Print reply
Posts: 2499
dat was ook gewoon te lezen op zijn site, maar als je je max. vermogen levert bij 11.000 toeren, is dat al erg hoogtoerig, ori 70cc malossi levert dat rond de 8500....

[This message is edited by Hans F. on 5-6-2002 23:04]
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Baasbas 8-6-2002?13:51 Print reply
Posts: 2176
Hmm.. techno te lang. Had NSR-II dat niet ook? Daar was toch een stuk van ingekort? Wrom doet die Sander dat niet ook?

(ik kan die site niet op *weird* maar hebben we het hier over die groene NSR met die gave Fireblade schijfrem?)

[This message is edited by Baasbas on 8-6-2002 13:55]
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
barry 8-6-2002?14:31 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Originally posted by: MB50?TUNED

Quote:
Originally posted by: Zeta-boy?

Je kan heus wel zien of iemand hard optrekt of niet. Zo was er een tijdje geleden een filmpje van een nsr die hard zou op trekken en ook hard zou rijden. Nou dat was dus echt niet zo. Dat ding trok best langzaam op. En als je je twv hebt afgesteld op pure acceleratie en niet op top dan trek je heel hard op. 12-45 is bijv een verhouding waarbij je snoeihard op trekt maar geen hoge top hebt. Ik neem aan dat die nsr zo'n verhouding niet heeft, want dat is niet leuk op zo'n ding. Maar dan kan die nsr de mt van barry niet bijhouden met acceleratie. Wanneer barry dan op top zit, dan zou die nsr dus lekker verder gaan met op trekken. Dus heeft hij een hogere top als barry.


Hou er ff rekening mee dat dat ding getuned is door iemand die weet waar hij mee bezig is. Ik denk dat deze nsr zijn topvermogen zoon 3000 rpm hoger afgeeft en daar nog een betere cilinder vulling heeft. En dan nog hpi, voordat barry bij de 10000 rpm is draait hij al 13000 rpm. Ik durf al mijn geld in te zetten op sander. Zoon debiel korte verhouding kost alleen maar meer tijd tijdens schakelen. Het is heus niet zo hoe korter tandwiel verhouding hoe sneller je trekt, er is ook een grens.

sander heeft al eerder gezegt dat zijn top nog hoger kan, maardat hij liever harder accelereert...

[This message is edited by MB50 TUNED on 5-6-2002 10:21]


klopt, normaal heeft een cilinder een powerband, maar ik had er een 14-52 achter die liep op top 75 km/h nog, en dit trok echt giga hard vond ik, en door de tandwielverhouding had hij niet echt een powerband maar continu evenveel kracht, natuurlijk nietzoveel bioj 2000rpm dan bij 8000rpm en het klopt ook wel met tijd verdoen door het schakelen ik had eerst 12-52 en ik verloor echt heel veel acceleratie door het maar blijven schakelen, dat was niet meer leuk, toen 13-52 dit was hetzelfde, nog steeeds maar blijven schakelen toen 14-52 er op en dit was echt beter, hoefde niet meer zo giga snel te schakelen en je zou dus denken dat het iets zwaarder is dus iets minder trekken maar ik trok dus juist veel harder en sneller op, toen 15,16,17 geprobeerd en met 14 liep hij het beste

maar ik vind 75km/h met tdw v 14-52 nog wel netjes zo'n top, uiteraard met verneukt veel overtoeren, maar wanneer rijd je nou tijden het crossen op top? of lang op top, dus ik had alleen maar trekkracht nodig, maar dat ding trekt wel zeker hard op maar voor mijn gevoel acceleert mijne wel sneller totdat ik in de 4 zit...
 
He?
wipe-out 8-6-2002?15:26 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Originally posted by: Baasbas?

(ik kan die site niet op *weird* maar hebben we het hier over die groene NSR met die gave Fireblade schijfrem?)

[This message is edited by Baasbas on 8-6-2002 13:55]


ja
 
Sander Bruinsma 8-6-2002?15:40 Print reply
Posts: 26
Ik heb die Techno expres niet ingekort. Ik wilde er gewoon een hoop vermogen uit halen zonder hem in te korten o.i.d. Maar echt veel meer vermogen is er niet meer uit die Techno te halen met deze cilinder en bij dit toerental. Daarom heb ik zelf een uitlaat ontworpen waarmee toerentallen tot de 14.000 haalbaar zijn. Hiervoor moet ik nog een cilinder prepareren. Dit wordt waarschijnlijk ook een Eurocilindro.
 
Sander Bruinsma

Dit topic is 2137 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved