Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Schijfrem Reviseren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1086 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41215 - Schijfrem Reviseren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1108 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mail2kid 11-2-2007 17:11 Print topicpost

Posts: 1905
Dit gaat over een schijfrem van een voorvork van een Yamaha DTR 125

Dit had ik in kvt gevraagd en kwam tot conclusie dat mijn zuiger in me rempomp niet geheel terug komt.
-------
1: Zo staat hij altijd als ik hem niet aanraak
2: Hier raakt hij pas het blokje wat je op foto 2 ziet en begint met langzamer te gaan.
3: Dit is waneer ik hem naar mij toe haal dan remt hij wel aardig maar niet zoals bij andere schijfremmen



--------

Er is genoeg remvloeistof
Blokken zijn vrij nieuw
Ontlucht!!

En uit die conclusie maak ik uit dat heel dat zooitje maar gereviseerd/gecontroleerd moet worden. Want heb niet voor niks schijfrem uitgekozen voor me TSX

Nu vroeg ik me nog een paar dingen af:

- Hoe moet je een remklauw reviseren? (Waar moet ik op letten, wat NIET doen enz..)
- Hoe moet je een rempomp reviseren? (Waar moet ik op letten, wat NIET doen enz..)
- Mag ik zomaar elke remvloeistofkabel gebruiken of moet ik perse die van DTR125 pakken? (Waar moet ik op letten, wat NIET doen enz..)


 
Golf II styling

khpoppema 11-2-2007 17:14 Print reply

Posts: 3199
remklauw:

zuigers schoonmaken met ijzerwol en daarna insmeren met remvet.
uiteraard je keerringen vervangen.

rempomp:

mechanisme uitelkaar halen en afdichtrubbers nakijken met een loepje. zeer kleine haarscheurtje kunnen groot invloed hebben.

altijd schone remvloeistof gebruiken, de hele handel moet nogschoner zijn dan dat je een cilinder monteert. mag absoluut geen vuiltje bijkomen.


 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
mail2kid 11-2-2007 17:23 Print reply

Posts: 1905
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
remklauw:

zuigers schoonmaken met ijzerwol en daarna insmeren met remvet.
uiteraard je keerringen vervangen.

rempomp:

mechanisme uitelkaar halen en afdichtrubbers nakijken met een loepje. zeer kleine haarscheurtje kunnen groot invloed hebben.

altijd schone remvloeistof gebruiken, de hele handel moet nogschoner zijn dan dat je een cilinder monteert. mag absoluut geen vuiltje bijkomen.



hoe kan ik het beste bij dat mechanisme van me rem pomp komen?? want als ik me deksel eraf haal zie ik alleen 2 kleine gaatjes moet ik dan via de onderkant of via iets anders daarbij komen?
 
Golf II styling
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 11-2-2007 17:45 Print reply

Posts: 13700
remhendel eraf en dan is plunjer (rempompzuiger) vaak gezegeld met zon circlipje die eraf en dat zuigertje komt eruit
 
Frysk 11-2-2007 17:48 Print reply

Posts: 34930
is je remleiding niet in jarre ?

- plak eerst eens een aantal ringen op het aangrijppunt waar je handel de pomp indrukt zodat die gelijk begint met aangrijpen als je hem in begint te drukken
- mocht die dan nog niet genoeg remmen laat dan een stale remleiding maken aangezien een rubber leiding na genoeg jaren niet zo lekker meer werkt

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 11-2-2007 om 17:49 uur.
 
giggitybyte
mail2kid 11-2-2007 19:23 Print reply

Posts: 1905
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
is je remleiding niet in jarre ?

- plak eerst eens een aantal ringen op het aangrijppunt waar je handel de pomp indrukt zodat die gelijk begint met aangrijpen als je hem in begint te drukken
- mocht die dan nog niet genoeg remmen laat dan een stale remleiding maken aangezien een rubber leiding na genoeg jaren niet zo lekker meer werkt

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 11-2-2007 om 17:49 uur.


Waar moet ik dan op letten met een stalen remleiding te maken???

- Moet hij precies zelfde lengte hebben?
- Zelfde dikte?

Maar als ik een aantal ringen erop zet. En hij raakt het dan eerder dan maakt het toch ook weinig uit want dan kan ik hem maar tot de helft indrukken Want die zuiger moet toch verder uitsteken??

En welke soort remvloeistof is het beste voor mij??? Ik moet uiteindelijk zo'n 100/110 rijden...
 
Golf II styling
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 11-2-2007 19:24 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mail2kid
[...]


Waar moet ik dan op letten met een stalen remleiding te maken???

- Moet hij precies zelfde lengte hebben?
- Zelfde dikte?

Maar als ik een aantal ringen erop zet. En hij raakt het dan eerder dan maakt het toch ook weinig uit want dan kan ik hem maar tot de helft indrukken Want die zuiger moet toch verder uitsteken??

En welke soort remvloeistof is het beste voor mij??? Ik moet uiteindelijk zo'n 100/110 rijden...



dot4 moet er dacht ik in, stalen remleiding zal meer uitmaken kwa doseren dan remvermogen
 
bart de scootergek 11-2-2007 19:25 Print reply

Posts: 8916
lengte hetzelfde, dikte is imo maar één dikte je besteld gewoon een stalen remleiding met een bepaalde lengte.

remvloeistof gewoon dot4, das prima.

maar idd, ben het met trax eens, die stalen remleiding zal niet echt zon flink verschil maken hoor....


Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 11-2-2007 om 19:26 uur.
 
Honda RC-33
richard3 11-2-2007 19:28 Print reply

Posts: 5198
vanaf welk punt raakt dat stukje op je remhendel de rempomp ?
volgens mij moet je hier het probleem zoeken en niet ergens anders
maar een verdere revici kan geen kwaad natuurlijk.
je rem hendel lijkt nogal op degene die ik op mijn nsr heb zitten (komt van een S woord af :S) misschien eens de goede hendel zoeken ?


verschil in remkracht merk je zeker wel met een stalen remleiding
zou niet anders meer willen

Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 11-2-2007 om 19:29 uur.
 
op naar de grote brommers
mail2kid 11-2-2007 19:31 Print reply

Posts: 1905
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
lengte hetzelfde, dikte is imo maar één dikte je besteld gewoon een stalen remleiding met een bepaalde lengte.

remvloeistof gewoon dot4, das prima.

maar idd, ben het met trax eens, die stalen remleiding zal niet echt zon flink verschil maken hoor....


Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 11-2-2007 om 19:26 uur.


Ik denk zelf dat hij ook wel toe is aan vervangen. Ziet er erg uitgedroogd uit. En ik heb liever een kabel die moeilijker kapot te maken is. Want er zitten paar stukken in wat heel dun is.

Nog even over de lengte. Hij is bijna 10/15cm te lang. Kan dat kwaad dat ik dat eraf haal als ik die stalen leiding neem??

@ richard
vanaf punt 2
Volgens de vorige eigenaar van deze voorvork is dit de originele hendel. (FF voor de zekerheid nog een keer gevraagd maar hij weet het niet zeker)

Heeft iemand een foto van een dtr125 voorremhendel???

Dit bericht is gewijzigd door mail2kid op 11-2-2007 om 19:37 uur.
 
Golf II styling
richard3 11-2-2007 19:39 Print reply

Posts: 5198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mail2kid
[...]


@ richard
vanaf punt 2
Volgens de vorige eigenaar van deze voorvork is dit de originele hendel. (FF voor de zekerheid nog een keer gevraagd maar hij weet het niet zeker)

Heeft iemand een foto van een dtr125 voorremhendel???

Dit bericht is gewijzigd door mail2kid op 11-2-2007 om 19:37 uur.

ik vindt het best ver hoor :S
et kan goed daar niet van
maar ik vindt de afstand die ie moet overbruggen te groot
en een nieuwe hendel kost minder als die revici dus zou mooi zijn als dat et was

 
op naar de grote brommers
mail2kid 11-2-2007 19:49 Print reply

Posts: 1905
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
[...]

ik vindt het best ver hoor :S
et kan goed daar niet van
maar ik vindt de afstand die ie moet overbruggen te groot
en een nieuwe hendel kost minder als die revici dus zou mooi zijn als dat et was



Ik zal morgen wel kijken bij de bromboers of ze een hendel hebben voor een dtr125 en kijken of er een verschil tussen zit.

Maar heb de FAQ van voorvork op tsx nog eens goed gelezen. EN daar stond toch ook op dat er 2 ringetjes op moesten... Maar raar dat ze dit dan niet in 1 keer goed maken als ze een brom/motor maken
 
Golf II styling
cmtheman 12-2-2007 13:04 Print reply

Posts: 2710
probleem zit wss in je rempomp, bij mijn rempomp (ook yamaha, was volgens mij zelfs hetzelfde ding) steekt dat 'blokje' waar je hendel tegnkomt wanneer hij gaat remmen een beetje uit, bij jou is hioj plat, dus in je pomp klopt iets nie

2ehandse halen is nie duur, en anders kan je het ding helemaal schoonmaken (uitblazen e.d.)
 
ZAC #802, KNMV #82
mail2kid 12-2-2007 19:22 Print reply

Posts: 1905
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
probleem zit wss in je rempomp, bij mijn rempomp (ook yamaha, was volgens mij zelfs hetzelfde ding) steekt dat 'blokje' waar je hendel tegnkomt wanneer hij gaat remmen een beetje uit, bij jou is hioj plat, dus in je pomp klopt iets nie

2ehandse halen is nie duur, en anders kan je het ding helemaal schoonmaken (uitblazen e.d.)


Ik heb nog geen tijd gehad om naar de bromboer te gaan want me koppeling is in de soep gelopen:S....


Ik ga sowieso me rem pomp open halen en dan kan ik altijd nog kijken of alles goed zit of niet.

Misschien andere remhendel indien verkeerde en anders toch maar ringetjes derop...

Maar kan ik die remleiding ook inkorten want hij is nu eigenlijk te lang... En hoe duur is het ongeveer voor een stalen remleiding??


 
Golf II styling

Dit topic is 1108 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved