Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - NSR 70 malossi -> 11k ???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 991 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4121 - NSR 70 malossi -> 11k ???
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 810 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Nikoz 3-6-2002?20:21 Print topicpost
Posts: 819
Ik heb een 70 malossi net laten honen nieuwe zuiger erin (2ehands gekocht ) nou net beetje ingereden en trok hem net ff voor 1e x door in zijn 3. en kwam tot de conclusie : - trekt nou niet echt zo heel hard op wel beter dan 50cc maar hij vliegt door de toeren echt is zo boven en dan stopt ie bij 11k ! moet toch meer kunnen maken en dan hoor ik ook het geluid alsof net een begrenzer aanstaat gestotter en geschok heel raar. heb ik nu te lichte tandwiel verhouding ofso ?
setup:

70 malossi
16mm keihin
homoet
tndwiel: 14:43
6 bak


 
mito maaaster

SkaBla [Pim] 3-6-2002?20:25 Print reply

Posts: 4659
stotteren? boven in de toeren? ga je carb eens gauw afstellen! anders is je bougie verrot maar dan zal ie wel niet zo ver komen. 14-43 is niet bepaald licht.
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Nikoz 3-6-2002?20:27 Print reply
Posts: 819
Bougie net nieuw , hittegraat 9 , maar het is echt een soort begrenzer geluid ik d8 misschien aan begrensde cdi dus. wat voorn 1 zou ik dan moeten proberen ?? en carb is iets te groot afgesteld omdat ik nog bezig ben met inrijden nu 172 km gehad. maar dan zou ie toch wel bove de 11 k komen zo veel te groot is ie niet hoor hij loopt best lekker hij stottert ook niet voor de powerband.
 
mito maaaster
MBBBBBB 3-6-2002?20:30 Print reply
Posts: 2340
Als je zelf aangeeft dat ie begrenst klinkt moet je je ontsteking vroeger zetten als dat nog kan ( porberen ) of een andere cdi proberen, misschien is er verschil.
 
barry 3-6-2002?21:26 Print reply

Posts: 7387
Quote:
stotteren? boven in de toeren? ga je carb eens gauw afstellen! anders is je bougie verrot maar dan zal ie wel niet zo ver komen. 14-43 is niet bepaald licht.



pim het is geen tsx met die tandwielen
tdw v is wel goed maar een begrensde cdi gaat tot 11-11,5000rpm en dan gaat ie stotteren en houd ie dus in, kijk daar maar eerst naar, staat er op je cdi mps-300 dan is het een snelle cdi en ligt het niet daar aan, staat er shindfer of zoeiets op dan is hij begrenst op de cdi, en pim je moet niet doen alsof je vertand heb van een carb want jij zet je vlotternaald er nog verkeerd om in
 
He?
frankarnhe 3-6-2002?21:29 Print reply
Posts: 1213
ik denk dat je het best eerst ff een 15-16 voortandwieltje kunt proberen. En dan ff kijken hoe het rijd.

Hoe hard blaast 'ie nu dan op topsnelheid?

[This message is edited by frank.arnhem ->honda on 3-6-2002 21:31]
 
Nikoz 3-6-2002?21:58 Print reply
Posts: 819
ik moet nog 40 km en dan heb ik em 200 km ingereden dan vind ik het wel zat top weet ik dus niet maar volgens mij maakt ie dikke overtoeren. dus gooi er een 16 voor op en ga ff kijken hoe die cdi eruit ziet en ff een andere cdi van iemand lenen die niet begrensd is dan kom ik er wel achter en dan ook nog een 18 keihin erop nou dan moet ie wel blazen vind ik
 
mito maaaster
barry 3-6-2002?22:01 Print reply

Posts: 7387
en als je wilt weten of de tandwielverhouding goed is moet je kijken hoe die in de 6 rijd, trekt hij hem er vrij vlot doorheen (te licht)
trekt hij hem er zeer moeilijk doorheen (te zwaar) trekt hij hem er lekker doorheen met geen overtoeren op top dan is de tandwielverhouding wel ok
 
He?
SpeedYveS 7-6-2002?11:32 Print reply
Posts: 1644
zou toch echt ff minimaal 100 km er rustig bij doen..
 
Blorn 7-6-2002?11:43 Print reply

Posts: 13825
ik rijd met 15-40 met 70malossi (zie profile), denk eigenlijk dat et aan je sproeier ligt..

Quote:
dan ook nog een 18 keihin erop

denk niet dat die 2mm erg veel verschil zal maken... je kan beter een 20-24mm proberen

[This message is edited by Honda NSR freak on 7-6-2002 11:56]
 
Grischnakh 7-6-2002?11:55 Print reply

Posts: 1369
Denk het ook of luchtfilter had ik tenminste, krijgt te weinig lucht of benzine of je moet eens een andere naaldstand proberen.

Je hebt hem dus meer benzine gegeven?? En hij stotterd zeker boven de 6000 toeren en met volgas??
Dan zou ik de naald zo zetten dat hij minder benzine krijgt of meer lucht geven, misschien kun je het niet vergelijken maar met mijn 70cc en 20mm carb had ik hetzelfde probleem en daar hoefde ik alleen maar de naaldstand te verzetten. Dat was een ts. Maar ik zou gewoon ff wat proberen.

[This message is edited by Nick_s Saalmink on 7-6-2002 12:04]
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 7-6-2002?17:07 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?

ik rijd met 15-40 met 70malossi (zie profile), denk eigenlijk dat et aan je sproeier ligt..

Quote:
dan ook nog een 18 keihin erop

denk niet dat die 2mm erg veel verschil zal maken... je kan beter een 20-24mm proberen

[This message is edited by Honda NSR freak on 7-6-2002 11:56]


Ik denk dat 18mm Keihin wel degelijk verschil maakt, ze zijn btw ook ongeveer net zo goed als een 20mm Mikuni , maar goed ik heb er geen ervaring mee he, dat zien we wel als die er op ligt


[This message is edited by Oscar O. on 7-6-2002 17:12]
 
nobody fuck with us!!
Nikoz 7-6-2002?17:20 Print reply
Posts: 819
mwaaa hij blaast alweer maarja nu na ongeluk :( en waarschijnlijk warmlopertje gehad dus kan alles er weer af gaan halen :a
 
mito maaaster

Dit topic is 810 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved