Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - grotere sproeier na kleinere luchfilter ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 857 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41205 - grotere sproeier na kleinere luchfi...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 925 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

asbsolute16 10-2-2007 23:25 Print topicpost

Posts: 2485
Hallo,

ik heb sindskort een polini filter op mijn Citta inplaats van een malossi vanwege dat mijn citta uitvalt in de regen. De kerel van de winkel zei dat ik een kleinere sproeier nodig had, dus inplaats van sproeier 62 die ik eerst had, nam ik een 55. Toen bleek het dus dat hij veel te arm staat. Dus opslot 59 gedaan en nog steeds te arm. Hij draaide stationair veel te veel touren terwijl de stationairschroef al helemaal uit gedraait was. Nu zit ik zelfs op sproeier 65, en nu pas begint hij lekker te rijden, maar evengoed is de stationairschroef pittig uitgedraaid.

Heeft iemand hier een goeie verklaring voor waarom mijn sproeier nu ineens omhoog moet ? Het enige wat ik verandert heb is een andere bougiedop + filter.

Dit bericht is gewijzigd door St3fan op 10-2-2007 om 23:30 uur.
 

koekie - Administrator 10-2-2007 23:26 Print reply

Posts: 12588
valse lucht
 
Haaks de hoek om!
Vuile Beunkoe 10-2-2007 23:26 Print reply

Posts: 6114
miss laat ie wel meer lucht door, dat filter?
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
asbsolute16 10-2-2007 23:30 Print reply

Posts: 2485
Ik had eerst een malossi filter... Nu heb ik een polini met 3 kleine gaatjes.

het gaat om een citta trouwens, sorry. Vergeten te melden

en ik zal niet weten waar hij valse lucht moet trekken, alles zit goed vast en dicht. Enige wat ik los heb gehaald is carburateur. Of dat rubbertje van de vlotterbak moet lek zijn
 
Henk-88 10-2-2007 23:39 Print reply

Posts: 26703
Misschien dom van mij maar kan het zijn dat je oude luchtfilter zó vuil was dattie te weinig lucht doorliet?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
asbsolute16 10-2-2007 23:41 Print reply

Posts: 2485
Daar dacht ik ook al aan, maar toen ik die filter net nieuw had, toen had ik sproeier 62 erin getrapt en toen was bougie mooi van kleur... Alleen het was toen wel dik in de zomer zover ik weet +- 22graden, dat zou het misschien kunnen zijn.

Maar ik heb een standaard 50cc met uitgeboorde inlaat en standaard uitlaat. Ik vind het eigenlijk wel beetje grote sproeier die 65, en volgens mij moet die nog steeds een stukje groter voor het mooie
 
Henk-88 10-2-2007 23:47 Print reply

Posts: 26703
Hmm, beter maak je geen problemen die er mss niet zijn.
Je verandert je set-up dus je gaat opnieuw de juiste sproeier zoeken.
Als je die hebt gevonden dan check je je bougiekleur en pas je zonodig je sproeier twee maten aan ofzo.
Daarna de luchtschroef en gasnaald afstellen.
Pas daarna zie je oftie raar loopt.
Doet 'ie dat dan heb je een vraag; doet 'ie dat niet dan is er nix aan de hand.

Toch?

 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
asbsolute16 10-2-2007 23:52 Print reply

Posts: 2485
Als jij een filter heb die 10cm3 lucht door kan laten dan heeft hij meer benzine nodig... Als jij een filter heb die 5cm3 door kan laten heb je minder benzine nodig. Teminste, in theorie. De luchtfilter is stuk kleiner dan de malossi, dus eigenlijk hoort de sproeier kleiner te gaan. Denk dat er gewoon iets niet klopt
 
Henk-88 10-2-2007 23:57 Print reply

Posts: 26703
Doe er eerst een grotere sproeier in. Ik heb al vaker onlogische dingen meegemaakt. Pas gaan theoretiseren als het ècht niet anders kan, is mijn motto.
Het probleem is meestal overzichtelijker als je eerst de dingen checkt die je kunt checken.
Dus eerst afstellen zonder nadenken. Dat heeft mij al vaak op de goede weg geholpen.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Gradje 11-2-2007 10:25 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: St3fan
Als jij een filter heb die 10cm3 lucht door kan laten dan heeft hij meer benzine nodig... Als jij een filter heb die 5cm3 door kan laten heb je minder benzine nodig. Teminste, in theorie. De luchtfilter is stuk kleiner dan de malossi, dus eigenlijk hoort de sproeier kleiner te gaan. Denk dat er gewoon iets niet klopt


Maar het materiaal is ook anders van dat nieuwe luchtfilter.
Dus laat die misschien wel meer lucht door. In combinatie met lucht in de winter (die meer zuurstof bevat) kan het dus best zijn dat je een grotere sproeier nodig hebt. Gewoon afstellen en vergeten wat de bromboer zei. Als die dan goed loopt is het toch gewoon goed. Ook al klopt die theorie dan niet helemaal.
 
Supermotania 11-2-2007 10:26 Print reply

Posts: 340
Een polini filtere laat veel meer lucht door da een malossi filter,dus grotere sproeier dan bij die malossi.
 
Derbi Senda X-treme 80cc MHR..
Gradje 11-2-2007 10:27 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vespa-Freak
Een polini filtere laat veel meer lucht door da een malossi filter,dus grotere sproeier dan bij die malossi.


Is een polini filter wel kleiner als malossi filter?
 
richard3 11-2-2007 11:18 Print reply

Posts: 5198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gradje
[...]


Is een polini filter wel kleiner als malossi filter?

dat hoeft niks uit te maken ?

ligt aan het materiaal enz.

 
op naar de grote brommers
Gradje 11-2-2007 11:46 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
[...]

dat hoeft niks uit te maken ?

ligt aan het materiaal enz.



jah dat zei ik net ook al, maar dan weet ik zeker dat het aan het materiaal ligt als dat het geval is
 
crosser10040 11-2-2007 22:42 Print reply

Posts: 515
zitten die drie gaatjes aan de boven kant?
ZOja dan zit er wss geen filter element in alleeen een gaasje dus dat kan veel verklaren, dat was bij de mijne iig
 

Dit topic is 925 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved