Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #41199 - Motorvermogen Gilera GSM valt weg.
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 2453 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Ghekko |
10-2-2007 19:22 |
Posts: 45 |
Hoi,
Ik heb een probleem met mijn Gilera GSM, hij verliest langzaam motorvermogen.
Hij draait goed wanneer je hem start, en kan ook tot zijn volle toeren draaien (11.500). Dit duurt een minuutje of wat, en valt daarna - in het begin langzaam daarna steeds sneller - terug in vermogen. Hij komt vervolgens niet voorbij de 6000 toeren (in zn vrij) en de acceleratie van de motor is ook sterk teruggevallen.
Dit lijkt me een carburateur probleem, om de een of andere reden kan hij niet genoeg lucht/benzine aanvoeren, waardoor de motor het niet meer vol kan houden. Het ligt waarschijnlijk aan de benzine want de uitlaat rookt niet, ook niet wanneer het vermogen terugvalt. Als je vervolgens de motor uitschakeld, een paar minuten wacht en weer aanzet, hij wel weer z'n volle vermogen heeft, om vervolgens weer terug te vallen tot hij nagenoeg geen kracht meer heeft.
Oh ja, de brommer is volledig standaard, ik heb de benzineleiding al bekeken of die soms niet goed doorstroomt, dat is het em niet. Ook heb ik aan een (stel)schroef zitten draaien, het leek iets beter te gaan, hij klonk beter, hij hield het iets langer vol en hij de motor liep regelmatiger. Toch lijkt het me niet dat het probleem volledig bij die schroef ligt.
Hopelijk hebben jullie het antwoord op dit probleem.
|
|
|
|
Jarco |
10-2-2007 19:25 |
Posts: 4520 |
je gaat 11000 toeren draaien terwijl ie koud is ?
Als je ff je luchtfilter schoonmaakt + carb, en dan eens weer gaat proberen.
Dit bericht is gewijzigd door Jarco op 10-2-2007 om 19:25 uur.
|
|
|
|
NiCK-GSM |
10-2-2007 19:26 |
Posts: 1548 |
Dit is een probleem wat bijna alle GSM's hebben in de kou. Ik heb er zelf ook last van. Om het op te lossen is de beste oplossen om simpelweg een grotere carb te kopen.
|
|
Bleh! | Front tegen rollerbanken | |
|
b e r t |
10-2-2007 19:27 |
Posts: 1855 |
bij mij was het zo dat mn carburateur bevroor
|
|
|
|
mblover |
10-2-2007 19:54 |
Posts: 5391 |
Is hij wel goed afgestelt?
benzine filters schoon?
heb je de carburateur als eens schoon gemaakt? ff de vlotterbak eraf en schoonmaken, sproeier doorblazen, rest even een beetje schoonmaken.
Is je luchtfilter schoon?
Als hij niet boven de 6000 toeren wil, stottert hij dan?
|
|
|
|
TSX.maxi S....... |
10-2-2007 21:18 |
Posts: 511 |
luchtschroef losgetrilt was bij mij zo was niet me de rijden. alsmaar stotteren.
|
|
Is het een man of is het een vrouw, nee het is scooter sjonnie |
|
KicX |
10-2-2007 22:35 |
Posts: 175 |
het is blijkbaar niet alleen bij GSM's maar ook bij mijn derbi senda heb ik dat probleem, maar de dealer zegt dat ik er maar mee moet leren leven
|
|
|
|
Furiuzz |
10-2-2007 22:38 |
Posts: 3659 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KicX
het is blijkbaar niet alleen bij GSM's maar ook bij mijn derbi senda heb ik dat probleem, maar de dealer zegt dat ik er maar mee moet leren leven
Heeft bijna elke brom wel is last van een meer als de andere.
Grotere carb helpt.
|
|
Terror,Tuning,Team |
|
NiCK-GSM |
10-2-2007 23:14 |
Posts: 1548 |
Heb komt gewoon door de kou, in de zomer had ik er ook nooit last van en nu wel. Spruitstuk 'inpakken' of grotere carb helpt wel.
|
|
Bleh! | Front tegen rollerbanken | |
|
rebbes |
11-2-2007 19:01 |
Posts: 218 |
dit is idd bij heel veel schakelbrommers een probleem...
of altans brommers waar het spruitstuk vrij zit...
want zoals mijn dealer zei...:
het komt door de koude lucht(daar zit meer vocht in) gaat in je vcarberateur(als je brom stil staat) condenseren en dan lkrijg je druppels in je spruitstuk..en daar loopt je brommer een stukje beroerder door...
dit probleem heb ik zelf ook... gewoon eerst GOED warm laten lopen... gewoon aanzetten ff rustig helm pakken en zo...
dan met wat minder toeren gaan rijden... en dan na een stukje rijd hij were gewoon goed...altans zo ging het bij mij lange tijd goed... totdat het euhm,...van de week hard ging sneeuwen toen wou hij maar niet... maarja dat heb je soms...
maar dat komt door meer vocht in de lucht...en de kou
dat zegt mijn dealer...
hoop dat het je iets helpt..
gr robert
Dit bericht is gewijzigd door rebbes op 11-2-2007 om 19:02 uur.
|
|
|
|
tsxj oran |
11-2-2007 19:30 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rebbes
dit is idd bij heel veel schakelbrommers een probleem...
of altans brommers waar het spruitstuk vrij zit...
want zoals mijn dealer zei...:
het komt door de koude lucht(daar zit meer vocht in) gaat in je vcarberateur(als je brom stil staat) condenseren en dan lkrijg je druppels in je spruitstuk..en daar loopt je brommer een stukje beroerder door...
dit probleem heb ik zelf ook... gewoon eerst GOED warm laten lopen... gewoon aanzetten ff rustig helm pakken en zo...
dan met wat minder toeren gaan rijden... en dan na een stukje rijd hij were gewoon goed...altans zo ging het bij mij lange tijd goed... totdat het euhm,...van de week hard ging sneeuwen toen wou hij maar niet... maarja dat heb je soms...
maar dat komt door meer vocht in de lucht...en de kou
dat zegt mijn dealer...
hoop dat het je iets helpt..
gr robert
Dit bericht is gewijzigd door rebbes op 11-2-2007 om 19:02 uur.
koude lucht bevat niet altijd meer vocht maar het is ook vochtig vandaar dat je druppels in je carb krijgt, meestal als je een ori en schoon filter hebt heb je er niet heel veel last van, voor de rest kan je er weinig aan doen of je moet een spruitstuk en carb vinden die voorverwarmd worden door je koelvloeistof.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jarco
je gaat 11000 toeren draaien terwijl ie koud is ?
Als je ff je luchtfilter schoonmaakt + carb, en dan eens weer gaat proberen.
Dit bericht is gewijzigd door Jarco op 10-2-2007 om 19:25 uur.
wat is daar mis mee dan?
Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 11-2-2007 om 19:31 uur.
|
|
oud |
|
richard3 |
11-2-2007 19:34 |
Posts: 5198 |
ff opnieuw afstellen en het is voor bij lijkt me
tenzij je carb idd bevriest maar daar was ook wat tegen te doen geloof ik ?
maar ik rij honda dus dat weet ik verder niet moet je aan de mensen vragen die am5/6 gewend zijn
|
|
op naar de grote brommers |
|
Arjanus |
11-2-2007 19:37 |
Posts: 9073 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: richard3
ff opnieuw afstellen en het is voor bij lijkt me
tenzij je carb idd bevriest maar daar was ook wat tegen te doen geloof ik ?
maar ik rij honda dus dat weet ik verder niet moet je aan de mensen vragen die am5/6 gewend zijn
is morini arsloch
en idd gewoon nieuwe (grotere) carb kopen en je heb nooit nergens last meer van
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
Ghekko |
11-2-2007 21:12 |
Posts: 45 |
@jarco, liet em een minuutje rustig opwarmen (rond 6000/8000), daarna vol gas
Luchtfilter is net nieuw
Hij stottert een klein beetje ja, maar alleen als hij ver is teruggezakt in de toeren
@rebbes, heb hem geprobeerd warm te laten draaien, het resultaat is dat hij sneller terugvalt in toeren, ik denk dus niet dat te maken heeft met een bevroren carb. Hij rookt ook niet, absoluut niet. Wat naar mijn idee duidt op een tekort aan brandstof ipv zuurstof.
Wat ik weet van bevroren carbs: Het kan al bij temperaturen onder de 8 graden, een hoge luchtvochtigheidsgraad wil ook nog wel eens helpen. Het verdampen van de benzine kost veel energie, die wordt onttrokken aan de lucht die vervolgens afkoelt, dit kan zo ver gaan dat de temperatuur laag genoeg wordt om het de waterdamp te laten bevriezen, dit kan je carb bevriezen en je compressie duikelt onderuit.
Ik denk niet dat dit het is namelijk: Want: Ik heb de motor laten draaien in een schuur, tot 22 graden verwarmd, hij had in de schuur dezelfde problemen.
Ik zal allereerst wel even kijken hoe hij draait zonder brandstoffilter (thx voor de tips btw), als de problemen aanhouden spuit ik de carb wel ff schoon en als dat niet helpt dan kom ik wel weer ff vragen :P
|
|
|
|
Ghekko |
13-2-2007 16:42 |
Posts: 45 |
Probleem opgelost, lag aan de brandstof filter, hij loopt prima nu.
|
|
|
|
Dit topic is 2453 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|