Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Schijfrem verbeteren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1099 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #41194 - Schijfrem verbeteren
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2433 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hardstyle 10-2-2007 13:54 Print topicpost

Posts: 1077
Hallo,

Als je een nsr schijfrem vergelijkt met één van de nieuwere racers, tzr bijv, remt die van een nsr gewoon bagger slecht.

Waar zit dit hem in?
- Zit dit alleen al in de remsleiding, nsr is rubberen tzr is staalomvlochten remleiding?
- Ligt het in de rempomp?
- Ligt het aan de remklauw/remblokjes?

Hoe zou ik me nsr schijfrem kunnen verbeteren?
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -

erwin fs1 10-2-2007 13:56 Print reply

Posts: 897
is de remschijf van nsr niet kleiner dan die van nieuwere brommers?
 
vake bej te bange....
Toon 10-2-2007 13:56 Print reply

Posts: 1679
ik denk dat het gewoon aan de zuigers ligt tzr enz zullen wel kleinere boven hebben en groter onder
 
-Tom- 10-2-2007 13:56 Print reply

Posts: 4150
heb je je remblokjes al eens vernieuwd? Zit je rempomp nog naar behoren in elkaar, of is die versleten o.i.d.?

 
FTS Member
Hardstyle 10-2-2007 13:59 Print reply

Posts: 1077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
heb je je remblokjes al eens vernieuwd? Zit je rempomp nog naar behoren in elkaar, of is die versleten o.i.d.?



Nee dat niet, maar remblokjes zij niet 'op' ofso.. wel heb ik toen der tijd de keeringen van de zuiger in me remklauw vervangen en nieuwe remvloeistof in gedaan en goed ontlucht..
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
Valid 10-2-2007 14:16 Print reply

Posts: 658
Als gewoon een fatsoenlijk onderhouden remsysteem hebt van een NSR remt dat niet minder dan een TZR.
 
driver004 10-2-2007 14:24 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Valid
Als gewoon een fatsoenlijk onderhouden remsysteem hebt van een NSR remt dat niet minder dan een TZR.


nsr schijf is wel kleiner als die van de niewere brommer mijn rs remt voor ook veel harder dan me nsr
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Sjoerd. 10-2-2007 14:29 Print reply

Posts: 2607
RVS Leiding verbetert wel, kun je beter druk opzetten/minder weerstand.

Verder, een nieuwe schijf+klauw+zuigers+blokken+olie zal helpen
 
KaWaReZ 10-2-2007 14:31 Print reply

Posts: 20579
stalenremleiding is in principe wel voldoende icm nieuwe olie.
evt andere blokken
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Valid 10-2-2007 14:32 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
[...]


nsr schijf is wel kleiner als die van de niewere brommer mijn rs remt voor ook veel harder dan me nsr


harder? Ik heb hier meerdere NSR's in de schuur staan (niet allemaal van mij) en met een aantal kan je echt goed stoppies maken hoor, en je kan ook nog goed doseren...
 
Frysk 10-2-2007 14:35 Print reply

Posts: 34928
yd

NSR remt fucking goed...
dus ligt aan jouw brommer eigenlijk dan..

ok het scheelt met de remleiding staalomvlochten werkt het beste.. zit er ook aan te denken op mijn NSR
 
giggitybyte
BIET 10-2-2007 14:43 Print reply

Posts: 22355
naja tis een feit dat rs, tzr, gpr beter remmen dan een nsr, maar een nsr remt niet slecht. De remmen van nieuwere brommers bouwen vooral wat lekkerder op. Als dat nou het probleem is kan je er een grotere schijf op kwakken en adaptertje fixen voor de klauw. Zijn een aantal schijfen die direct op nsr velg passen. In de gallery van mijn laatste nsr kan je daar wel ff naar kijken. Is zeker een hele verbetering vergeleken met ori nsr remmerij.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Frysk 10-2-2007 14:47 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
naja tis een feit dat rs, tzr, gpr beter remmen dan een nsr, maar een nsr remt niet slecht. De remmen van nieuwere brommers bouwen vooral wat lekkerder op. Als dat nou het probleem is kan je er een grotere schijf op kwakken en adaptertje fixen voor de klauw. Zijn een aantal schijfen die direct op nsr velg passen. In de gallery van mijn laatste nsr kan je daar wel ff naar kijken. Is zeker een hele verbetering vergeleken met ori nsr remmerij.



jep
grotere schijf is meer oppervlakte om te remmen in minder omwentelingen ok ik ben moeilijk in uitleggen maar je snapt het hopelij
 
giggitybyte
BIET 10-2-2007 14:48 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



jep
grotere schijf is meer oppervlakte om te remmen in minder omwentelingen ok ik ben moeilijk in uitleggen maar je snapt het hopelij

IK wel ja.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
dirtbag 10-2-2007 15:25 Print reply
Posts: 76
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



jep
grotere schijf is meer oppervlakte om te remmen in minder omwentelingen ok ik ben moeilijk in uitleggen maar je snapt het hopelij


dat is maar de helft van het verhaal, wat ook nog meespeeld is de druk, dus de kracht waarmee het blokje op de schijf wordt gedrukt, het formaat van het wiel, en natuurlijk de krachtoverbrenging van de hendel (hefboom) diameter van de remcillinder en diameter van de cillinder in de klauw.

Daarna speelt ook nog mee dat als er ook maar de kleinste hoeveelheid lucht tussen de olie zit dit de remkwaliteit sterk beinvloed.

mvg

db


 
bart de scootergek 10-2-2007 16:06 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



jep
grotere schijf is meer oppervlakte om te remmen in minder omwentelingen ok ik ben moeilijk in uitleggen maar je snapt het hopelij



Je arm is gewoon groter tov je as, daarom remt grotere schijf harder bij dezelfde remkracht.
 
Honda RC-33

Dit topic is 2433 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved