erwin fs1 |
10-2-2007 13:56 |
Posts: 897 |
is de remschijf van nsr niet kleiner dan die van nieuwere brommers?
|
|
vake bej te bange.... |
|
Toon |
10-2-2007 13:56 |
Posts: 1679 |
ik denk dat het gewoon aan de zuigers ligt tzr enz zullen wel kleinere boven hebben en groter onder
|
|
|
|
-Tom- |
10-2-2007 13:56 |
Posts: 4151 |
heb je je remblokjes al eens vernieuwd? Zit je rempomp nog naar behoren in elkaar, of is die versleten o.i.d.?
|
|
FTS Member |
|
Hardstyle |
10-2-2007 13:59 |
Posts: 1077 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
heb je je remblokjes al eens vernieuwd? Zit je rempomp nog naar behoren in elkaar, of is die versleten o.i.d.?
Nee dat niet, maar remblokjes zij niet 'op' ofso.. wel heb ik toen der tijd de keeringen van de zuiger in me remklauw vervangen en nieuwe remvloeistof in gedaan en goed ontlucht..
|
|
bladiebladieblaa - Racing in my blood! - |
|
Valid |
10-2-2007 14:16 |
Posts: 658 |
Als gewoon een fatsoenlijk onderhouden remsysteem hebt van een NSR remt dat niet minder dan een TZR.
|
|
|
|
driver004 |
10-2-2007 14:24 |
Posts: 3418 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Valid
Als gewoon een fatsoenlijk onderhouden remsysteem hebt van een NSR remt dat niet minder dan een TZR.
nsr schijf is wel kleiner als die van de niewere brommer mijn rs remt voor ook veel harder dan me nsr
|
|
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][ |
|
Sjoerd. |
10-2-2007 14:29 |
Posts: 2607 |
RVS Leiding verbetert wel, kun je beter druk opzetten/minder weerstand.
Verder, een nieuwe schijf+klauw+zuigers+blokken+olie zal helpen
|
|
|
|
KaWaReZ |
10-2-2007 14:31 |
Posts: 20582 |
stalenremleiding is in principe wel voldoende icm nieuwe olie.
evt andere blokken
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Valid |
10-2-2007 14:32 |
Posts: 658 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: driver004
[...]
nsr schijf is wel kleiner als die van de niewere brommer mijn rs remt voor ook veel harder dan me nsr
harder? Ik heb hier meerdere NSR's in de schuur staan (niet allemaal van mij) en met een aantal kan je echt goed stoppies maken hoor, en je kan ook nog goed doseren...
|
|
|
|
Frysk |
10-2-2007 14:35 |
Posts: 34930 |
yd
NSR remt fucking goed...
dus ligt aan jouw brommer eigenlijk dan..
ok het scheelt met de remleiding staalomvlochten werkt het beste.. zit er ook aan te denken op mijn NSR
|
|
giggitybyte |
|
BIET |
10-2-2007 14:43 |
Posts: 22355 |
naja tis een feit dat rs, tzr, gpr beter remmen dan een nsr, maar een nsr remt niet slecht. De remmen van nieuwere brommers bouwen vooral wat lekkerder op. Als dat nou het probleem is kan je er een grotere schijf op kwakken en adaptertje fixen voor de klauw. Zijn een aantal schijfen die direct op nsr velg passen. In de gallery van mijn laatste nsr kan je daar wel ff naar kijken. Is zeker een hele verbetering vergeleken met ori nsr remmerij.
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Frysk |
10-2-2007 14:47 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
naja tis een feit dat rs, tzr, gpr beter remmen dan een nsr, maar een nsr remt niet slecht. De remmen van nieuwere brommers bouwen vooral wat lekkerder op. Als dat nou het probleem is kan je er een grotere schijf op kwakken en adaptertje fixen voor de klauw. Zijn een aantal schijfen die direct op nsr velg passen. In de gallery van mijn laatste nsr kan je daar wel ff naar kijken. Is zeker een hele verbetering vergeleken met ori nsr remmerij.
jep
grotere schijf is meer oppervlakte om te remmen in minder omwentelingen ok ik ben moeilijk in uitleggen maar je snapt het hopelij
|
|
giggitybyte |
|
BIET |
10-2-2007 14:48 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
jep
grotere schijf is meer oppervlakte om te remmen in minder omwentelingen ok ik ben moeilijk in uitleggen maar je snapt het hopelij
IK wel ja .
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
dirtbag |
10-2-2007 15:25 |
Posts: 76 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
jep
grotere schijf is meer oppervlakte om te remmen in minder omwentelingen ok ik ben moeilijk in uitleggen maar je snapt het hopelij
dat is maar de helft van het verhaal, wat ook nog meespeeld is de druk, dus de kracht waarmee het blokje op de schijf wordt gedrukt, het formaat van het wiel, en natuurlijk de krachtoverbrenging van de hendel (hefboom) diameter van de remcillinder en diameter van de cillinder in de klauw.
Daarna speelt ook nog mee dat als er ook maar de kleinste hoeveelheid lucht tussen de olie zit dit de remkwaliteit sterk beinvloed.
mvg
db
|
|
|
|
bart de scootergek |
10-2-2007 16:06 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
jep
grotere schijf is meer oppervlakte om te remmen in minder omwentelingen ok ik ben moeilijk in uitleggen maar je snapt het hopelij
Je arm is gewoon groter tov je as, daarom remt grotere schijf harder bij dezelfde remkracht.
|
|
Honda RC-33 |
|