Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Orginele Uitlaat TSX beter dan proma Pijp?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1088 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41186 - Orginele Uitlaat TSX beter dan prom...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1447 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Raze 9-2-2007 23:15 Print topicpost

Posts: 461
Hallo ik ben een heel eind met het opnieuw in elkaar zetten van mijn tsx en vroeg wat er beter is om op te zetten, een standaard uitlaat van de TSX of een snelle pijp Bvb proma.
Heeft iemand ervaring met de 2 en kan je mij het verschil vertellen?

Setup:

50cc snel
12 mm orgi

Alvast bedankt, tom
 
GEZOCHT: Tsx 80cc spul

Gradje 9-2-2007 23:17 Print reply

Posts: 1181
Door die proma gaat die als het goed is harder lopen.
Daardoor zou je dus meer slijtage krijgen.
Die originele is gewoon de standaarduitlaat, dus dan loopt ie niet zo snel. Dit kan saai worden natuurlijk. Heb je minder slijtage mee, maar dit verschil is niet zo heel groot.
 
Raze 9-2-2007 23:18 Print reply

Posts: 461
Hm ik heb wel ervaring met de standaard die lijk meer "druk" te geven en klinkt stiller, hij trekt wel lekker idgv
 
GEZOCHT: Tsx 80cc spul
Christian-tsx 10-2-2007 1:07 Print reply
Posts: 856
orginele uitlaat loopt mooi, geeft mooi zacht geluidje maar proma is sneller.
ik heb liever een orgineel uitlaatje, mooi zacht geluid maar toch ook een mooie snelheid. alleen deze zijn niet veel meer te krijgen.
 
User 927 10-2-2007 1:18 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gradje
Door die proma gaat die als het goed is harder lopen.
Daardoor zou je dus meer slijtage krijgen.
Die originele is gewoon de standaarduitlaat, dus dan loopt ie niet zo snel. Dit kan saai worden natuurlijk. Heb je minder slijtage mee, maar dit verschil is niet zo heel groot.


Met slijtage zal het wel niet zo hard lopen.

Voordelen snelle pijp: Loopt harder, meestal trekt ie wat beter door. Meestal goedkoper dan ori pijp.
Nadelen snelle pijp: Meestal wat minder zuinig, meer geluid (kan ook voordeel zijn ) en tis niet legaal (Maar goed, dat zijn wel meer dingen niet)

Voordelen ori pijp: Goede trekkracht. Legaal. Iets zuiniger als snelle pijp.
Nadelen: Sloom, stil (mja vind ik een nadeel ), duur om nieuw te krijgen.
 
ARWIN_honda 10-2-2007 10:30 Print reply

Posts: 3534
ik zou snelle pijp doen, loopt veel lekkerder. met standaard pijp val je op een gegeven moment in slaap
 
Suzuki GSX-R600 K4
richard3 10-2-2007 10:58 Print reply

Posts: 5198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
ik zou snelle pijp doen, loopt veel lekkerder. met standaard pijp val je op een gegeven moment in slaap



ligt er net aan
ontgrensde ori pijpen kunnen leuk lopen en zijn lekker stil


120 met ori iets bewerkte 80 mbx
ori uitlaat
powerfilter
en heerlijk stil

 
op naar de grote brommers
Shifty 10-2-2007 11:08 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
[...]



ligt er net aan
ontgrensde ori pijpen kunnen leuk lopen en zijn lekker stil


120 met ori iets bewerkte 80 mbx
ori uitlaat
powerfilter
en heerlijk stil




Hmm ja, maar een 80 ori mbx uitlaat staat er dan ook wel om bekend dat hij erg lekker loopt op de stc 80cc cilinder.
Wat mij wel vaak opvalt is dat je met een ori uitlaat vaak wat meer koppel hebt, maar dat die minder toeren maakt. Iig kan een snelle uitlaat wel zorgen voor een andere (bredere) powerband, en meer trekkracht tijdens de powerband, en een hoger aantal toeren. Een ori uitlaat maakt daarentegen minder toeren, maar trekt vanaf de 0 toeren tot de powerband beter door. Tis maar net wat je wil Een std uitlaat zal in ieder geval minder slijtage veroorzaken, aangezien je minder toeren maakt.

Nogmaals, dit zijn mijn bevindingen na een x aantal jaren brommer ervaring. Doe ermee wat je wilt
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
TSX.maxi S....... 10-2-2007 21:32 Print reply
Posts: 511
ik heb zelf de standaart uitlaat en dat loopt mooi. trek lkkr en loopt toch 70km/u.

Dit bericht is gewijzigd door TSX.maxi S....... op 10-2-2007 om 21:32 uur.
 
Is het een man of is het een vrouw, nee het is scooter sjonnie

Dit topic is 1447 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved