Scozzisa |
9-2-2007 20:17 |
Posts: 2077 |
nadelen is sneller slijten.. had je al door volges mij
mate van snelheid wordt bepaald door de mate van het tunewerk en hoe/door wie gedaan
|
|
|
|
Remco RS |
9-2-2007 20:39 |
Posts: 11463 |
miss dat ik dit topic ff mag lenen?
ik heb nl dezelfde vraag
ik dacht nl dat een zuiger van een getunede crosser maar iets van 40uur mee gaat, klopt dit?
als ik nu bijvoorbeeld een cr125 voor op straat koop, gaat de zuiger dan ook zo kort mee, of gaan ze ongetuned veel langer mee?
Dit bericht is gewijzigd door Remco RS op 9-2-2007 om 20:40 uur.
|
|
|
|
Tombrom |
9-2-2007 20:40 |
|
Remco RS |
9-2-2007 20:42 |
Posts: 11463 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tombrom
[...]
enduro en cross verschillen cross gaat minder lang mee komt omdat ze veller zijn
ja dat snap ik ook nog wel, bas/mt5 ook lijkt me
de vraag is, hoeveel dit uitmaakt, niet of
|
|
|
|
Jeroen B |
9-2-2007 20:42 |
|
Scozzisa |
9-2-2007 20:43 |
Posts: 2077 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
miss dat ik dit topic ff mag lenen?
ik dacht nl dat een zuiger van een getunede crosser maar iets van 40uur mee gaat, klopt dit?
als ik nu bijvoorbeeld een cr125 voor op straat koop, gaat de zuiger dan ook zo kort mee, of gaan ze ongetuned veel langer mee?
40 uur is relatief.. ligt helemaal aan type cross dat je doet.
zelfde geld voor je weggebruik.. bij het crossen (zkr met de 2-taktjes) wil je als het kan vol in toeren rijden voor de meeste trekkracht en rag je je blok motorisch een heel eind af.. hoe intensiever je crosst hoe eerder je blok aan revisatie toe is/overleden is
als jij met een cr125 in het openbaar gewoon netjes rijdt, niet te hard afbeunt kun je veel langer met een zuiger doen als 40 uur. en ongetuned is ten alle tijden beter voor de levensduur.
|
|
|
|
Remco RS |
9-2-2007 20:45 |
Posts: 11463 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
[...]
als jij met een cr125 in het openbaar gewoon netjes rijdt, niet te hard afbeunt kun je veel langer met een zuiger doen als 40 uur. en ongetuned is ten alle tijden beter voor de levensduur.
miss een indicatie hoe lang ongeveer?
@ jeroen: ja, maar ik wil er niet mee crossen, of iig, niet meedoen aan een cross. zou het dan niet wat langer zijn? als je kijkt naar een rs125 die 10000km met een zuiger doet bedoel ik dan
|
|
|
|
Scozzisa |
9-2-2007 20:47 |
Posts: 2077 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
[...]
miss een indicatie hoe lang ongeveer?
@ jeroen: ja, maar ik wil er niet mee crossen, of iig, niet meedoen aan een cross. zou het dan niet wat langer zijn? als je kijkt naar een rs125 die 10000km met een zuiger doet bedoel ik dan
m'n neeft had een keer een gebruikte cr125 uit de cross gereviseerd en gebruikte hem daarna voor straatgebruik..
ben er niet zeker van of er dezelfde cilinder op zat, mss wel niet maar wat ik wel weet is dat hij met gemak 3000 kilometer heeft gereden met dat ding voordat er weer een operatie was..
en nee hij reed 'm niet rustig
Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 9-2-2007 om 20:47 uur.
|
|
|
|
Remco RS |
9-2-2007 20:50 |
Posts: 11463 |
3000km, is zegmaar 60uur ofzo, dat valt nog aardig mee
goed smeren en warmrijden maakt natuurlijk veel uit met zo'n ding
|
|
|
|
Bas/MT5 |
9-2-2007 21:12 |
Posts: 915 |
maar ik denk als je gewoon rustig rijdt
tis me eerste motor gewoon wat recreatief rijden (hobbyrijden)
het zal wss wel wat sneller slijten maar toch niet super veel.
het zal wel wat uitmaken maar veel denk ik persoonlijk niet maar weet niet of er hier iemand echt veel ervaring mee heeft.
|
|
www.mcckingswood.connectom.nl :) |
|
ARWIN_honda |
9-2-2007 21:46 |
Posts: 3534 |
als je met koude motor rustig aanrijd, goed smeren idd,dan ben je al een eind , maar met getunede motor , slijt het wel harder.
|
|
Suzuki GSX-R600 K4 |
|
StefanB |
9-2-2007 21:47 |
Posts: 2591 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
[...]
40 uur is relatief.. ligt helemaal aan type cross dat je doet.
zelfde geld voor je weggebruik.. bij het crossen (zkr met de 2-taktjes) wil je als het kan vol in toeren rijden voor de meeste trekkracht en rag je je blok motorisch een heel eind af.. hoe intensiever je crosst hoe eerder je blok aan revisatie toe is/overleden is
als jij met een cr125 in het openbaar gewoon netjes rijdt, niet te hard afbeunt kun je veel langer met een zuiger doen als 40 uur. en ongetuned is ten alle tijden beter voor de levensduur.
tuning kan de levensduur wel degelijk verbeteren hoor..
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|
Scozzisa |
9-2-2007 21:52 |
Posts: 2077 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]
tuning kan de levensduur wel degelijk verbeteren hoor..
oja?
leg maar eens uit hoe dan. aangezien je met tunen aanpast en wss om het sneller te laten lopen, gaat toch echt de blowdown omhoog...
|
|
|
|
StefanB |
9-2-2007 22:18 |
Posts: 2591 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
[...]
oja?
leg maar eens uit hoe dan. aangezien je met tunen aanpast en wss om het sneller te laten lopen, gaat toch echt de blowdown omhoog...
"tunen" is niet alleen poort timing aanpassen hoor..
het is een vrij ruim begrip.. wat dacht je van zuiger aanpassen voor extra smering op de uitlaat spijl, poortvorm aanpassen zodat ie vloeiender is etc.
en tja zodra je iets sneller (dus hoogtoeriger) gaat maken slijt het spul wel degelijk harder ja :P
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|
Scozzisa |
9-2-2007 22:24 |
Posts: 2077 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]
"tunen" is niet alleen poort timing aanpassen hoor..
het is een vrij ruim begrip.. wat dacht je van zuiger aanpassen voor extra smering op de uitlaat spijl, poortvorm aanpassen zodat ie vloeiender is etc.
en tja zodra je iets sneller (dus hoogtoeriger) gaat maken slijt het spul wel degelijk harder ja :P
poortvorm aanpassen wordt ie niet levensvatbaarder op
en zuigerpassing aanpassen kan idd, maar of je dit doet met zow'n bereik van je levensduur?
maar ik snap je punt
|
|
|
|