Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda cr250 getuned!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 888 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41184 - Honda cr250 getuned!
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2185 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bas/MT5 9-2-2007 20:15 Print topicpost

Posts: 915
hoi,

ik ben van plan een honda cr250 te kopen.
het wordt mijn eerste motor en nu heb ik er 1 op het oog en die is getuned.
nou mijn vraag.
slijt een motor veel sneller doordat hij getuned is?
wat zijn de nadelen ervan?

Alvast bedankt

Groeten bas
 
www.mcckingswood.connectom.nl :)

Scozzisa 9-2-2007 20:17 Print reply

Posts: 2077
nadelen is sneller slijten.. had je al door volges mij

mate van snelheid wordt bepaald door de mate van het tunewerk en hoe/door wie gedaan


 
Remco RS 9-2-2007 20:39 Print reply

Posts: 11463
miss dat ik dit topic ff mag lenen?
ik heb nl dezelfde vraag

ik dacht nl dat een zuiger van een getunede crosser maar iets van 40uur mee gaat, klopt dit?

als ik nu bijvoorbeeld een cr125 voor op straat koop, gaat de zuiger dan ook zo kort mee, of gaan ze ongetuned veel langer mee?

Dit bericht is gewijzigd door Remco RS op 9-2-2007 om 20:40 uur.
 
Tombrom 9-2-2007 20:40 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
miss dat ik dit topic ff mag lenen?
ik heb nl dezelfde vraag

ik dacht nl dat een zuiger van een getunede crosser maar iets van 40uur mee gaat, klopt dit?

als ik nu bijvoorbeeld een cr125 voor op straat koop, gaat de zuiger dan ook zo kort mee, of gaan ze ongetuned veel langer mee?

Dit bericht is gewijzigd door Remco RS op 9-2-2007 om 20:40 uur.



enduro en cross verschillen cross gaat minder lang mee komt omdat ze veller zijn
 
Remco RS 9-2-2007 20:42 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
[...]



enduro en cross verschillen cross gaat minder lang mee komt omdat ze veller zijn

ja dat snap ik ook nog wel, bas/mt5 ook lijkt me

de vraag is, hoeveel dit uitmaakt, niet of
 
Jeroen B 9-2-2007 20:42 Print reply

Posts: 1929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
miss dat ik dit topic ff mag lenen?
ik heb nl dezelfde vraag

ik dacht nl dat een zuiger van een getunede crosser maar iets van 40uur mee gaat, klopt dit?

als ik nu bijvoorbeeld een cr125 voor op straat koop, gaat de zuiger dan ook zo kort mee, of gaan ze ongetuned veel langer mee?

Dit bericht is gewijzigd door Remco RS op 9-2-2007 om 20:40 uur.


hou het bij een ongetunede crosser maar op 20 uur als je het een beetje goed wil houden
 
www.Rieju-Club.com voorheen Jeroen__
Scozzisa 9-2-2007 20:43 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
miss dat ik dit topic ff mag lenen?

ik dacht nl dat een zuiger van een getunede crosser maar iets van 40uur mee gaat, klopt dit?

als ik nu bijvoorbeeld een cr125 voor op straat koop, gaat de zuiger dan ook zo kort mee, of gaan ze ongetuned veel langer mee?


40 uur is relatief.. ligt helemaal aan type cross dat je doet.

zelfde geld voor je weggebruik.. bij het crossen (zkr met de 2-taktjes) wil je als het kan vol in toeren rijden voor de meeste trekkracht en rag je je blok motorisch een heel eind af.. hoe intensiever je crosst hoe eerder je blok aan revisatie toe is/overleden is

als jij met een cr125 in het openbaar gewoon netjes rijdt, niet te hard afbeunt kun je veel langer met een zuiger doen als 40 uur. en ongetuned is ten alle tijden beter voor de levensduur.
 
Remco RS 9-2-2007 20:45 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
[...]

als jij met een cr125 in het openbaar gewoon netjes rijdt, niet te hard afbeunt kun je veel langer met een zuiger doen als 40 uur. en ongetuned is ten alle tijden beter voor de levensduur.

miss een indicatie hoe lang ongeveer?

@ jeroen: ja, maar ik wil er niet mee crossen, of iig, niet meedoen aan een cross. zou het dan niet wat langer zijn? als je kijkt naar een rs125 die 10000km met een zuiger doet bedoel ik dan
 
Scozzisa 9-2-2007 20:47 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
[...]

miss een indicatie hoe lang ongeveer?

@ jeroen: ja, maar ik wil er niet mee crossen, of iig, niet meedoen aan een cross. zou het dan niet wat langer zijn? als je kijkt naar een rs125 die 10000km met een zuiger doet bedoel ik dan


m'n neeft had een keer een gebruikte cr125 uit de cross gereviseerd en gebruikte hem daarna voor straatgebruik..

ben er niet zeker van of er dezelfde cilinder op zat, mss wel niet maar wat ik wel weet is dat hij met gemak 3000 kilometer heeft gereden met dat ding voordat er weer een operatie was..

en nee hij reed 'm niet rustig

Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 9-2-2007 om 20:47 uur.
 
Remco RS 9-2-2007 20:50 Print reply

Posts: 11463
3000km, is zegmaar 60uur ofzo, dat valt nog aardig mee

goed smeren en warmrijden maakt natuurlijk veel uit met zo'n ding
 
Bas/MT5 9-2-2007 21:12 Print reply

Posts: 915
maar ik denk als je gewoon rustig rijdt
tis me eerste motor gewoon wat recreatief rijden (hobbyrijden)
het zal wss wel wat sneller slijten maar toch niet super veel.
het zal wel wat uitmaken maar veel denk ik persoonlijk niet maar weet niet of er hier iemand echt veel ervaring mee heeft.
 
www.mcckingswood.connectom.nl :)
ARWIN_honda 9-2-2007 21:46 Print reply

Posts: 3534
als je met koude motor rustig aanrijd, goed smeren idd,dan ben je al een eind , maar met getunede motor , slijt het wel harder.
 
Suzuki GSX-R600 K4
StefanB 9-2-2007 21:47 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
[...]


40 uur is relatief.. ligt helemaal aan type cross dat je doet.

zelfde geld voor je weggebruik.. bij het crossen (zkr met de 2-taktjes) wil je als het kan vol in toeren rijden voor de meeste trekkracht en rag je je blok motorisch een heel eind af.. hoe intensiever je crosst hoe eerder je blok aan revisatie toe is/overleden is

als jij met een cr125 in het openbaar gewoon netjes rijdt, niet te hard afbeunt kun je veel langer met een zuiger doen als 40 uur. en ongetuned is ten alle tijden beter voor de levensduur.


tuning kan de levensduur wel degelijk verbeteren hoor..
 
E24 M30b35@GT3576
Scozzisa 9-2-2007 21:52 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]


tuning kan de levensduur wel degelijk verbeteren hoor..


oja?

leg maar eens uit hoe dan. aangezien je met tunen aanpast en wss om het sneller te laten lopen, gaat toch echt de blowdown omhoog...
 
StefanB 9-2-2007 22:18 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
[...]


oja?

leg maar eens uit hoe dan. aangezien je met tunen aanpast en wss om het sneller te laten lopen, gaat toch echt de blowdown omhoog...


"tunen" is niet alleen poort timing aanpassen hoor..

het is een vrij ruim begrip.. wat dacht je van zuiger aanpassen voor extra smering op de uitlaat spijl, poortvorm aanpassen zodat ie vloeiender is etc.

en tja zodra je iets sneller (dus hoogtoeriger) gaat maken slijt het spul wel degelijk harder ja :P
 
E24 M30b35@GT3576
Scozzisa 9-2-2007 22:24 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]


"tunen" is niet alleen poort timing aanpassen hoor..

het is een vrij ruim begrip.. wat dacht je van zuiger aanpassen voor extra smering op de uitlaat spijl, poortvorm aanpassen zodat ie vloeiender is etc.

en tja zodra je iets sneller (dus hoogtoeriger) gaat maken slijt het spul wel degelijk harder ja :P


poortvorm aanpassen wordt ie niet levensvatbaarder op

en zuigerpassing aanpassen kan idd, maar of je dit doet met zow'n bereik van je levensduur?

maar ik snap je punt
 

Dit topic is 2185 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved