-Bassie- |
8-2-2007 20:04 |
Posts: 6617 |
je moet oppassen gaan dat je zuiger de cilinder kop niet raakt.
want dan heb je een probleem
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
erwin fs1 |
8-2-2007 20:17 |
Posts: 897 |
en opassen dat je compressie niet te hoog word!
|
|
vake bej te bange.... |
|
Seren |
8-2-2007 21:12 |
Posts: 94 |
hij is helemaal afgedraaid en met 1 kop paking. Vroeger op een 70cc ontstond er soms een knikker geluid (teveel compressie dus)
maar is dat niet veel minder als je een 50cc gebruikt?
mvg
|
|
|
|
Hardstyle |
8-2-2007 21:25 |
Posts: 1077 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Seren
hij is helemaal afgedraaid en met 1 kop paking. Vroeger op een 70cc ontstond er soms een knikker geluid (teveel compressie dus)
maar is dat niet veel minder als je een 50cc gebruikt?
mvg
Lijkt me dat je met een 70 kop op 50 juist niet teveel compressie heb..
Dat knikkerend geluid kan resonantie detonatie zijn, of hoe noem je dat, zelfontbranding. Kan door aantal redenen komen.
Squish 0,7mm, advies niet lager dan 0,6mm
Dit bericht is gewijzigd door Hardstyle op 8-2-2007 om 21:33 uur.
|
|
bladiebladieblaa - Racing in my blood! - |
|
mtlover |
8-2-2007 21:29 |
Posts: 2372 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hardstyle
[...]blaat
pingelen...
|
|
|
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
8-2-2007 21:29 |
|
Valid |
8-2-2007 21:30 |
Posts: 658 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hardstyle
[...]
Lijkt me dat je met een 70 kop op 50 juist niet teveel compressie heb..
Dat knikkerend geluid kan resonantie zijn, of hoe noem je dat, zelfontbranding. Kan door aantal redenen komen.
Squish 0,7mm, advies niet lager dan 0,6mm
Van een te kleine squish gaat idd je benzinemengsel 'pingelen' wat dat geluid veroorzaakt. Squish mag ook niet hoger zijn dan omstreeks 1mm.
|
|
|
|
Hardstyle |
8-2-2007 21:30 |
Posts: 1077 |
|
|
bladiebladieblaa - Racing in my blood! - |
|
MT70-nolimit |
8-2-2007 22:04 |
Posts: 4322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Valid
[...]
geblaat
Je hebt op de zuiger een smerende laag nodig van zo'n 0,3mm. Wanneer die ruimte te klein is gaat de motor zelf ontbranden. Sommigen noemen het hamerslagjes die je hoort. Dat heet ook wel pingelen. De temperatuur loopt ook behoorlijk op en je zuiger en soms bougie smelten. Als gevolg hiervan laten deeltjes los van de zuiger, en het zwikje loopt vast.
@TS: Je pakt idd een stukje soldeertin, vouwt dit in een L en steekt het door het bougiegat. Een keer kicken is al genoeg. Je meet daarna met de schuifmaat de dikte. Deze moet bij 50cc minimaal 0,5mm zijn.
|
|
gaat lang goed |
|
Seren |
8-2-2007 22:18 |
Posts: 94 |
Bedankt voor de reacties, hier kan ik wel wat mee.
Ik zal morgen ff kijken hoe me squish waarde is.
Maar kan je detonatie niet voorkomen door een nog kouderen bougi te nemen????
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
8-2-2007 22:54 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Seren
Bedankt voor de reacties, hier kan ik wel wat mee.
Ik zal morgen ff kijken hoe me squish waarde is.
Maar kan je detonatie niet voorkomen door een nog kouderen bougi te nemen????
Nope, De ontsteking verlaten wil nog wel eens helpen... Maar, dan moet je zo;n stuk verlaten, waardoor je zoveel vermogensverlies hebt.
Beter squish goed zetten
|
|
Chille Tune shit dan |
|
erwin fs1 |
9-2-2007 11:42 |
Posts: 897 |
met alleen de squish goed zetten ben er toch nog niet neem ik aan? je moet toch ook rekening houden met je compressie(dus ook weer met de hoogte van je uitlaatpoort, vorm van de zuiger ed
|
|
vake bej te bange.... |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
9-2-2007 14:19 |
Posts: 10835 |
maar in dit geval kan je ervan uit gaan dat de cilinder en zuiger goed zijn.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
PRO TUNING |
9-2-2007 14:26 |
Posts: 4000 |
Er is geen vaste waarde voor je squish hoogte.
Je squish hoogte wordt (mede) bepaalt door je MSV.
|
|
|
|