Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Afgedraaide Kop

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1355 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41171 - Afgedraaide Kop
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1270 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Seren 8-2-2007 19:50 Print topicpost
Posts: 94
Kan het kwaat als je een cilinder kop gebruikt waarvan de rand helemaal is afgedraaid? Normaal heb je een rand van 5mm, nu dus 0.

Het moet op een 50cc.

Ik neem vanwege de hoge compressie dat je ook een koudere bougi neemt? B8


PS. hoe meet ik of de squish goed is en wat is daarvan de minimale-, maximaal en de perfecte waarde?

Ik had gelezen stukje soldeer tin, paar keer kicken en dan opmeten??

mvg

Dit bericht is gewijzigd door Seren op 8-2-2007 om 22:14 uur.
 

-Bassie- 8-2-2007 20:04 Print reply

Posts: 6617
je moet oppassen gaan dat je zuiger de cilinder kop niet raakt.

want dan heb je een probleem
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
erwin fs1 8-2-2007 20:17 Print reply

Posts: 897
en opassen dat je compressie niet te hoog word!
 
vake bej te bange....
Seren 8-2-2007 21:12 Print reply
Posts: 94
hij is helemaal afgedraaid en met 1 kop paking. Vroeger op een 70cc ontstond er soms een knikker geluid (teveel compressie dus)

maar is dat niet veel minder als je een 50cc gebruikt?

mvg
 
Hardstyle 8-2-2007 21:25 Print reply

Posts: 1077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Seren
hij is helemaal afgedraaid en met 1 kop paking. Vroeger op een 70cc ontstond er soms een knikker geluid (teveel compressie dus)

maar is dat niet veel minder als je een 50cc gebruikt?

mvg


Lijkt me dat je met een 70 kop op 50 juist niet teveel compressie heb..

Dat knikkerend geluid kan resonantie detonatie zijn, of hoe noem je dat, zelfontbranding. Kan door aantal redenen komen.

Squish 0,7mm, advies niet lager dan 0,6mm


Dit bericht is gewijzigd door Hardstyle op 8-2-2007 om 21:33 uur.
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
mtlover 8-2-2007 21:29 Print reply

Posts: 2372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hardstyle
[...]blaat

pingelen...

 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 8-2-2007 21:29 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hardstyle
[...]


Lijkt me dat je met een 70 kop op 50 juist niet teveel compressie heb..

Dat knikkerend geluid kan resonantie zijn, of hoe noem je dat, zelfontbranding. Kan door aantal redenen komen.

Squish 0,7mm, advies niet lager dan 0,6mm


je bedoelt detonatie
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Valid 8-2-2007 21:30 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hardstyle
[...]


Lijkt me dat je met een 70 kop op 50 juist niet teveel compressie heb..

Dat knikkerend geluid kan resonantie zijn, of hoe noem je dat, zelfontbranding. Kan door aantal redenen komen.

Squish 0,7mm, advies niet lager dan 0,6mm




Van een te kleine squish gaat idd je benzinemengsel 'pingelen' wat dat geluid veroorzaakt. Squish mag ook niet hoger zijn dan omstreeks 1mm.
 
Hardstyle 8-2-2007 21:30 Print reply

Posts: 1077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]

je bedoelt detonatie


Jah, gotfer kwam er ff niet op
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
MT70-nolimit 8-2-2007 22:04 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Valid
[...]

geblaat


Je hebt op de zuiger een smerende laag nodig van zo'n 0,3mm. Wanneer die ruimte te klein is gaat de motor zelf ontbranden. Sommigen noemen het hamerslagjes die je hoort. Dat heet ook wel pingelen. De temperatuur loopt ook behoorlijk op en je zuiger en soms bougie smelten. Als gevolg hiervan laten deeltjes los van de zuiger, en het zwikje loopt vast.

@TS: Je pakt idd een stukje soldeertin, vouwt dit in een L en steekt het door het bougiegat. Een keer kicken is al genoeg. Je meet daarna met de schuifmaat de dikte. Deze moet bij 50cc minimaal 0,5mm zijn.
 
gaat lang goed
Seren 8-2-2007 22:18 Print reply
Posts: 94
Bedankt voor de reacties, hier kan ik wel wat mee.
Ik zal morgen ff kijken hoe me squish waarde is.

Maar kan je detonatie niet voorkomen door een nog kouderen bougi te nemen????
 
[RRT] Lost-P 8-2-2007 22:54 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Seren
Bedankt voor de reacties, hier kan ik wel wat mee.
Ik zal morgen ff kijken hoe me squish waarde is.

Maar kan je detonatie niet voorkomen door een nog kouderen bougi te nemen????


Nope, De ontsteking verlaten wil nog wel eens helpen... Maar, dan moet je zo;n stuk verlaten, waardoor je zoveel vermogensverlies hebt.

Beter squish goed zetten
 
Chille Tune shit dan
erwin fs1 9-2-2007 11:42 Print reply

Posts: 897
met alleen de squish goed zetten ben er toch nog niet neem ik aan? je moet toch ook rekening houden met je compressie(dus ook weer met de hoogte van je uitlaatpoort, vorm van de zuiger ed
 
vake bej te bange....
Jozeff - Forum en Sales Moderator 9-2-2007 14:19 Print reply

Posts: 10835
maar in dit geval kan je ervan uit gaan dat de cilinder en zuiger goed zijn.

 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
PRO TUNING 9-2-2007 14:26 Print reply

Posts: 4000
Er is geen vaste waarde voor je squish hoogte.
Je squish hoogte wordt (mede) bepaalt door je MSV.
 

Dit topic is 1270 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved