Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - uitlaat tsx schotten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1044 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #41165 - uitlaat tsx schotten
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1145 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

500cc 8-2-2007 15:50 Print topicpost
Posts: 89
hej,

wara zitten de schotten van een originele tsx uitlaat?
kan iemand die aangeven op een tekening en waar ik moet slijpen?

mvg Jordy
 

thunderbird - Forum en Sales Moderator 8-2-2007 15:55 Print reply

Posts: 7728
die moet je gewoon laten zitten, als je die eruit haalt, gaat het er alleen maar op achteruit. tenminste dat heb ik ooit hier gelezen...

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 8-2-2007 om 15:56 uur.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 8-2-2007 15:55 Print reply

Posts: 17929
in het dikke stuk waar het hitte schil opzit, daar moet je m ergens open maken, maar ik zou me t werk besparen
 
Henk-88 8-2-2007 16:08 Print reply

Posts: 26703
Die schotten zijn ervoor om drukgolven terug te sturen, en dat wil je wel hoor
Het zou misschien grappig kunnen zijn om ze alleen te verplaatsen zodat je de uitlaat hoogtoeriger kunt maken.
Heb ik nog nooit gedaan maar in theorie zou het moeten kunnen.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 8-2-2007 16:48 Print reply

Posts: 17929
ori tsx pijp zit vol met gaas en daarachter dempwol, die schotten zijn geen schotten maar ringen een de buitenkant van je uitlaatwand, en nee die sturen geen drukgolven terug, ze breken die golven, waardoor je brommer met die uitlaat alleen maar slechter loopt

behalve die zogenaamde x1361x uitlaat, welke van een ts80x afkomt, deze heeft geen schoten en een dikkere voorbocht, waardoor die wel voor vermogenswinst zorgt
 
Blijhoofd 8-2-2007 16:56 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
ori tsx pijp zit vol met gaas en daarachter dempwol, die schotten zijn geen schotten maar ringen een de buitenkant van je uitlaatwand, en nee die sturen geen drukgolven terug, ze breken die golven, waardoor je brommer met die uitlaat alleen maar slechter loopt

behalve die zogenaamde x1361x uitlaat, welke van een ts80x afkomt, deze heeft geen schoten en een dikkere voorbocht, waardoor die wel voor vermogenswinst zorgt


Ik heb die uitlaat op een compleet orginele tsx zitten hoe zou dat lopen.

mishcien loopt tie wel 50 ipv 40 :P
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 8-2-2007 16:57 Print reply

Posts: 17929
om ff duidelijk te maken, dat verhaal van die 1361 ''tuningskit'' en de ''dikke'' vermogenwinsten van die uitlaat geloof ik ook niet hoor
 
Henk-88 8-2-2007 17:42 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
ori tsx pijp zit vol met gaas en daarachter dempwol, die schotten zijn geen schotten maar ringen een de buitenkant van je uitlaatwand, en nee die sturen geen drukgolven terug, ze breken die golven, waardoor je brommer met die uitlaat alleen maar slechter loopt

behalve die zogenaamde x1361x uitlaat, welke van een ts80x afkomt, deze heeft geen schoten en een dikkere voorbocht, waardoor die wel voor vermogenswinst zorgt


Yhijsse is weer in de war :P

in de x1361x uitlaat -waar het hier helemaal niet over gaat overigens- zitten schotten.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Saknet 8-2-2007 17:59 Print reply

Posts: 10355
stop met ijlen en plaats fotos dan anders ken men hier nog 10 paginas volkleppe
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
tsxj oran 8-2-2007 18:13 Print reply

Posts: 6498
ik heb zelf die schotten er wel is uit gehaald, is niet nuttig en je powerband is korter en licht ongeveer 750 toeren lager, dus alleen maar kut, ook had ik die demper matten eruit gehaald, dat was wel grappig krijg je een best vel geluidje eruit

edit:
als je met 70cc rijd is de schotten eruit halen wel leuk, dan heeft het wel ietsjes zin

Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 8-2-2007 om 18:14 uur.
 
oud
Henk-88 15-2-2007 3:26 Print reply

Posts: 26703
De afstand van de schotjes tot de uitlaatpoort bepaalt wanneer de drukgolven terugkeren bij de uitlaatpoort, en bepaalt dus ook waar je powerband ligt.









 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
michel_tsx 15-2-2007 8:53 Print reply
Posts: 40
is gwoon dus kwestie van natuurkunde toepassen(golflengten)?
 
http://www.yamaha-motor.co.jp/global/entertainment/papercraft/index.html
Christian-tsx 15-2-2007 9:01 Print reply
Posts: 856
en hoeveel zin heeft het bij een 70cc om die schotten weg te halen of te verplaatsen? is het het waard om die uitlaat er voor los te halen, of zal ik het laten zitten.
trouwens hoe hard zal m'n tsx ong moeten lopen met 70cc eurokit 16mm mikuni en org. bocht.
 
Henk-88 15-2-2007 15:08 Print reply

Posts: 26703
Bij het weghalen van de schotten kan je gewoon geen toeren meer maken.
Bij het vakkundig verplaatsen zou je in principe je powerband moeten kunnen wijzigen naar hoger in de toeren of lager.
Aan de hand van de plaatjes en de tekst daarbij kun je je daar misschien iets bij bedenken.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Dikke Dennes 15-2-2007 15:20 Print reply

Posts: 4337
@ ThunderBird, wiens profiel niet laad bij mij.

jouw zundapp is zo schattig, dat ik m rozen stuurde met valentijn

Dit bericht is gewijzigd door Dikke Dennes op 15-2-2007 om 15:22 uur.
 
Drive it like you stole it.

Dit topic is 1145 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved