superior mt7 |
8-2-2007 17:30 |
Posts: 2675 |
violgens mij is het ook de schuld van het vliegwiel.
balans? vliegwiel is overal toch gelijk, dus als je onbalans hebt en je gooit vliegwiel erop heb je het nog steeds
Dit bericht is gewijzigd door superior mt7 op 8-2-2007 om 17:30 uur.
|
|
V8 |
|
Sypie_Honda |
8-2-2007 17:31 |
Posts: 13830 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
maar dus is je vliegwiel te zwaar? Misschien kun je dan gaan denken om een hpi te kopen?
(ps, 40 euro voor ff je carter goedmaken vind ik wat veel, bij mij was die ngo wel goed, maar achteraaan was iets afgebroken, ander cartertje (voor 10 euro) en ik kan weer rijden
jij snapt het niet helemaal he?
we zeggen toch dat alle carters uitgelubbert zijn?
dan kun je wel een andere kopen, maar als die nu ook uitgelubbert is
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
- Han - |
8-2-2007 17:33 |
Posts: 9667 |
van wie ik em heb (die zet ook men blok in elkaar) die zei dat die nog goed was dus daar vertrouw ik wel op
|
|
<10.000 posts |
|
Kampersjaak |
8-2-2007 17:34 |
Posts: 12285 |
ja mt5-han,
dit gaat niet over wat jij bedoelt. lees het nog eens ged door,
dit noemen ze, het probleem bij de wortel aan pakken.
als je een goede toevoeging hebt op dit topic mag je reageren
Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 8-2-2007 om 17:34 uur.
|
|
oderint dum metuant |
|
MT70-nolimit |
8-2-2007 17:39 |
Posts: 4322 |
Om terug te komen op de hoofdvraag, ongeacht de discussie of het lager te warm word, niet iedereen kan met mij de bevinding delen dat het vliegwiel een verlengstuk is van de warmteverspreiding van de kruk?
|
|
gaat lang goed |
|
superior mt7 |
8-2-2007 17:42 |
Posts: 2675 |
ja is van metaal en uit 1 stuk dus zal wel warmte verspreiden ja
|
|
V8 |
|
MT70-nolimit |
8-2-2007 17:47 |
Posts: 4322 |
Goedzo dan kan ik dus wl de temperatuur van het lagertje naar beneden brengen door het vliegwiel te koelen. Daar gaat het mij om want uit ervaring ben ik er ondertussen wel achter dat het lager bij opvoern te warm word dat komt echt niet door opwarmen en afkoelen van de stalen bus.
Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 8-2-2007 om 17:47 uur.
|
|
gaat lang goed |
|
jd boer |
8-2-2007 17:49 |
Posts: 6005 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Om terug te komen op de hoofdvraag, ongeacht de discussie of het lager te warm word, niet iedereen kan met mij de bevinding delen dat het vliegwiel een verlengstuk is van de warmteverspreiding van de kruk?
klopt helemaal , maar aangezien je vliewiel rond draait , koelt die dus zoiezo al
|
|
rs1sprintuhr |
|
KaWaReZ |
8-2-2007 17:50 |
Posts: 20582 |
wat ik me meer afvraag, waarom heeft alleen honda (ac) dat en niet alle andere ac-brommerblokken.
Niet aankomen met gelul dat honda het meest gemaakt is en meest mee gereden is oid.
(of dat honda meer toeren kan draaien dan andere brommers --> kawa/dapp/kreid kunnen ook toeren draaien )
als het probleem bij het vliegwiel zou liggen, dan zouden meerdere brommers dat moeten hebben, aangezien men vroeger nogal eens technieken van elkaar overnam.
waar het misschien aan kan liggen (theorie)is, dat veel van die carters zijn gebruikt icm 70cc setups.
De krukas is aan de vliegwielkant langer dan aan de koppelignskant en het vliegwiel heeft wel degelijk wat invloed (indien er ook maar een minimaal verschil is in gewicht).
Als ik aan temperatuur denk denk ik eerder, dat als een blok te warm wordt, dat je dan eerder een warmgelopen cilinder krijgt, dan een zachter blok...
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
KaWaReZ |
8-2-2007 17:51 |
Posts: 20582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jd boer
[...]
klopt helemaal , maar aangezien je vliewiel rond draait , koelt die dus zoiezo al
ronddraaien in hetzelfde bakje zonder "verse" lucht.
zal wel enigszins wat koeler zijn dan wanneer in stilstaande lucht
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
MT70-nolimit |
8-2-2007 17:55 |
Posts: 4322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
wat ik me meer afvraag, waarom heeft alleen honda (ac) dat en niet alle andere ac-brommerblokken.
Ik dacht dat puch ook dat gezeik heeft nu ik zo zit te denken maar weet het niet zeker
|
|
gaat lang goed |
|
DynaBlaster |
8-2-2007 18:18 |
Posts: 2837 |
Ik weet weet niet of er verschil zit in gewicht van het vliegwiel bij een honda, of bij een suzuki o.i.d, dit kan weldegelijk meehelpen aan het probleem. als het zwaarder is, drukt het automatisch meer op het lager, wat meer wrijving -dus warmte- veroorzaakt.
|
|
Wanna Finish First?, First Finish! |
|
christianos |
9-2-2007 14:51 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]
Het wordt TE warm simpel zat. Waarom loopt een std MB/MT blok af fabriek probleemloos 30.000km en met een snelle cilinder al gauw 10.000km minder? Dat ligt niet aan het verhaal van c2/c3 lagering.
ja, grutjes, dat lijkt me nogal logisch denk je niet?
Alles wat harder draait slijt sneller.. een ontgrensde am6 is ook sneller aan een revisatie toe dan een begrensde..
|
|
|
|
crosser10040 |
9-2-2007 16:08 |
Posts: 515 |
ZOu het niet zo kunnen zijn dat je vliegwiel niet prefect rond is? Aangezien ze toen nog niet zulk precisie werktuig hadden als wij nu?
Misschien is een oplossing je vliegwiel af te draaien zodat er minder krachten op de lager komen te staan?
|
|
|
|
Frysk |
9-2-2007 16:12 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crosser10040
ZOu het niet zo kunnen zijn dat je vliegwiel niet prefect rond is? Aangezien ze toen nog niet zulk precisie werktuig hadden als wij nu?
Misschien is een oplossing je vliegwiel af te draaien zodat er minder krachten op de lager komen te staan?
lijkt me niet.
als dat zo zijn begon hij te slingeren
|
|
giggitybyte |
|