Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Koeling linker krukashelft Honda

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1212 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41163 - Koeling linker krukashelft Honda
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2436 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

superior mt7 8-2-2007 17:30 Print reply

Posts: 2675
violgens mij is het ook de schuld van het vliegwiel.

balans? vliegwiel is overal toch gelijk, dus als je onbalans hebt en je gooit vliegwiel erop heb je het nog steeds

Dit bericht is gewijzigd door superior mt7 op 8-2-2007 om 17:30 uur.
 
V8
Sypie_Honda 8-2-2007 17:31 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
maar dus is je vliegwiel te zwaar? Misschien kun je dan gaan denken om een hpi te kopen?

(ps, 40 euro voor ff je carter goedmaken vind ik wat veel, bij mij was die ngo wel goed, maar achteraaan was iets afgebroken, ander cartertje (voor 10 euro) en ik kan weer rijden


jij snapt het niet helemaal he?

we zeggen toch dat alle carters uitgelubbert zijn?

dan kun je wel een andere kopen, maar als die nu ook uitgelubbert is
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
- Han - 8-2-2007 17:33 Print reply

Posts: 9667
van wie ik em heb (die zet ook men blok in elkaar) die zei dat die nog goed was dus daar vertrouw ik wel op
 
<10.000 posts
Kampersjaak 8-2-2007 17:34 Print reply

Posts: 12285
ja mt5-han,
dit gaat niet over wat jij bedoelt. lees het nog eens ged door,
dit noemen ze, het probleem bij de wortel aan pakken.
als je een goede toevoeging hebt op dit topic mag je reageren


Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 8-2-2007 om 17:34 uur.
 
oderint dum metuant
MT70-nolimit 8-2-2007 17:39 Print reply

Posts: 4322
Om terug te komen op de hoofdvraag, ongeacht de discussie of het lager te warm word, niet iedereen kan met mij de bevinding delen dat het vliegwiel een verlengstuk is van de warmteverspreiding van de kruk?
 
gaat lang goed
superior mt7 8-2-2007 17:42 Print reply

Posts: 2675
ja is van metaal en uit 1 stuk dus zal wel warmte verspreiden ja
 
V8
MT70-nolimit 8-2-2007 17:47 Print reply

Posts: 4322
Goedzo dan kan ik dus wl de temperatuur van het lagertje naar beneden brengen door het vliegwiel te koelen. Daar gaat het mij om want uit ervaring ben ik er ondertussen wel achter dat het lager bij opvoern te warm word dat komt echt niet door opwarmen en afkoelen van de stalen bus.

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 8-2-2007 om 17:47 uur.
 
gaat lang goed
jd boer 8-2-2007 17:49 Print reply

Posts: 6005
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Om terug te komen op de hoofdvraag, ongeacht de discussie of het lager te warm word, niet iedereen kan met mij de bevinding delen dat het vliegwiel een verlengstuk is van de warmteverspreiding van de kruk?



klopt helemaal , maar aangezien je vliewiel rond draait , koelt die dus zoiezo al
 
rs1sprintuhr
KaWaReZ 8-2-2007 17:50 Print reply

Posts: 20582
wat ik me meer afvraag, waarom heeft alleen honda (ac) dat en niet alle andere ac-brommerblokken.
Niet aankomen met gelul dat honda het meest gemaakt is en meest mee gereden is oid.
(of dat honda meer toeren kan draaien dan andere brommers --> kawa/dapp/kreid kunnen ook toeren draaien )


als het probleem bij het vliegwiel zou liggen, dan zouden meerdere brommers dat moeten hebben, aangezien men vroeger nogal eens technieken van elkaar overnam.

waar het misschien aan kan liggen (theorie)is, dat veel van die carters zijn gebruikt icm 70cc setups.
De krukas is aan de vliegwielkant langer dan aan de koppelignskant en het vliegwiel heeft wel degelijk wat invloed (indien er ook maar een minimaal verschil is in gewicht).
Als ik aan temperatuur denk denk ik eerder, dat als een blok te warm wordt, dat je dan eerder een warmgelopen cilinder krijgt, dan een zachter blok...



 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
KaWaReZ 8-2-2007 17:51 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jd boer
[...]



klopt helemaal , maar aangezien je vliewiel rond draait , koelt die dus zoiezo al


ronddraaien in hetzelfde bakje zonder "verse" lucht.
zal wel enigszins wat koeler zijn dan wanneer in stilstaande lucht
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
MT70-nolimit 8-2-2007 17:55 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
wat ik me meer afvraag, waarom heeft alleen honda (ac) dat en niet alle andere ac-brommerblokken.




Ik dacht dat puch ook dat gezeik heeft nu ik zo zit te denken maar weet het niet zeker
 
gaat lang goed
DynaBlaster 8-2-2007 18:18 Print reply

Posts: 2837
Ik weet weet niet of er verschil zit in gewicht van het vliegwiel bij een honda, of bij een suzuki o.i.d, dit kan weldegelijk meehelpen aan het probleem. als het zwaarder is, drukt het automatisch meer op het lager, wat meer wrijving -dus warmte- veroorzaakt.
 
Wanna Finish First?, First Finish!
christianos 9-2-2007 14:51 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]

Het wordt TE warm simpel zat. Waarom loopt een std MB/MT blok af fabriek probleemloos 30.000km en met een snelle cilinder al gauw 10.000km minder? Dat ligt niet aan het verhaal van c2/c3 lagering.

ja, grutjes, dat lijkt me nogal logisch denk je niet?

Alles wat harder draait slijt sneller.. een ontgrensde am6 is ook sneller aan een revisatie toe dan een begrensde..


 
crosser10040 9-2-2007 16:08 Print reply

Posts: 515
ZOu het niet zo kunnen zijn dat je vliegwiel niet prefect rond is? Aangezien ze toen nog niet zulk precisie werktuig hadden als wij nu?
Misschien is een oplossing je vliegwiel af te draaien zodat er minder krachten op de lager komen te staan?
 
Frysk 9-2-2007 16:12 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crosser10040
ZOu het niet zo kunnen zijn dat je vliegwiel niet prefect rond is? Aangezien ze toen nog niet zulk precisie werktuig hadden als wij nu?
Misschien is een oplossing je vliegwiel af te draaien zodat er minder krachten op de lager komen te staan?



lijkt me niet.

als dat zo zijn begon hij te slingeren
 
giggitybyte

Dit topic is 2436 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved