Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Rook uit de uitlaat en geen vermorgen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1092 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41153 - Rook uit de uitlaat en geen vermorg...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1067 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Seren 7-2-2007 20:58 Print topicpost
Posts: 94
Hey,
me brommer start slecht en slaat telkens na een minuut weer af.

Er komt veel rook uit de uitlaat en als de brommer afslaat en ik kick, komt er een plof uit de uitlaat.

Soms moet ik een lange tijd wachten wil het blok weer aanslaan.

Nu acht ik de volgende opties het grootst;
1. Timing ontsteking
2. Rotte cilinder
3. slechte benzine en foute sproeier

Ik heb een heel raar probleem met me ontsteking;

Stel ik de timing VOOR het BDP, dan start de motor helemaal niet.
Stel ik de timing op het BDP, dan start hij slecht (soms 6 keer kicken)

Op .35 start start de motor maar valt binnen 5 seconden uit.
Op .40 start hij wel en blijft de motor langer aan...

Setup: 70cc, 16 mikuni, sproeier 116, Afgedraaide cilinder kop, bougi 8h.

Wie heeft een idee??


Dit bericht is gewijzigd door Seren op 7-2-2007 om 21:03 uur.
 

daanmtx 7-2-2007 21:00 Print reply

Posts: 3759
probeer eens een kleinere sproeier?
 
Honda VFR400R
Makrolon 7-2-2007 21:10 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
probeer eens een kleinere sproeier?



dat is niet goed nee als er rook uit de uitlaat komt


kleinere sproeier idd. k heb ook 70 cc en dan een 18 mm en ik heb sproeier 92... dus die van jou lijkt me heeel erg groot. dat veklaart de rook uit de uitlaat ook
 
KTM 525 EXC Supermoto
Seren 7-2-2007 21:13 Print reply
Posts: 94
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]



dat is niet goed nee als er rook uit de uitlaat komt


kleinere sproeier idd. k heb ook 70 cc en dan een 18 mm en ik heb sproeier 92... dus die van jou lijkt me heeel erg groot. dat veklaart de rook uit de uitlaat ook



Raar, want er heeft altijd een 116 ingezeten en vroeger was de bougi mooi bruin... Ik zal het morgen es proberen

Dit bericht is gewijzigd door Seren op 7-2-2007 om 21:14 uur.
 
Makrolon 7-2-2007 21:14 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Seren
[...]



Raar, want er heeft altijd een 116 ingezeten en vroeger was de bougi mooi bruin...



met de zelfde setup?
 
KTM 525 EXC Supermoto
DT-Dude89 7-2-2007 21:15 Print reply

Posts: 223
check je krukas keeringen anders. is je bougie ook nat?
 
mcdronkz 7-2-2007 21:19 Print reply

Posts: 32777
Versleten zuigerveren ? Dan komt er inderdaad rook uit de uitlaat, en je compressie is een stuk minder zodat je vanzelfsprekend minder vermogen hebt.
 
Seren 7-2-2007 21:23 Print reply
Posts: 94
Blok heb ik gereviseerd met uiterste zorgvuldigheid, dus ik weet zeker dat alle pakkingen, keerringen goed zijn.

De cilinder daar heb ik me twijvels over, hij heeft een paar keer een warmloper gehad en dat is ook duidelijk aan de ZUIGER te zien.

Maar heeft iemand een verklaring voor de ontsteking die op de eene stand wel werkt en de andere niet...?

Dit bericht is gewijzigd door Seren op 7-2-2007 om 21:24 uur.
 
Matthijsar50 7-2-2007 22:23 Print reply

Posts: 1029
oliepomp niet te ver open gezet?? mischien te veel olie?
 
Peugeot 106 rallye ph2!
Seren 7-2-2007 22:27 Print reply
Posts: 94
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Matthijsar50
oliepomp niet te ver open gezet?? mischien te veel olie?



Nee ik gebruik gewoon de brommer mix van de shell.

Ik zal me benzine voor de zeker heid ook maar vervangen.

 
Almer 7-2-2007 22:27 Print reply

Posts: 3325
Zuigerveren versleten? Leg ze es los in je cilinder (onthoud wel welke boven zit!) en meet de slotspeling op. Als je namelijk versleten veren hebt, start hij slecht en heeftie geen vermogen. Je hebt nu ook vermogenverlies omdat je ontsteking verkeerd staat. Die moet voor het BDP onsteken zodat je vlamfront optimaal is als je zuiger net voorbij z'n BDP is! Zet er ook een kleinere sproeier in en kijk oftie olie neemt! Kan je btw vaak ook ruiken oftie versnellingsbakolie oprookt...
Om wat voor brommer gaat 't BTW? Je Yamaha?

Dit bericht is gewijzigd door Almer op 7-2-2007 om 22:28 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Almer op 7-2-2007 om 22:28 uur.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Gradje 7-2-2007 22:30 Print reply

Posts: 1181
of gewoon slechte cilinder en zuiger
dan wil die niet trekken maar rookt als een gek
 
Seren 7-2-2007 22:41 Print reply
Posts: 94
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
Zuigerveren versleten? Leg ze es los in je cilinder (onthoud wel welke boven zit!) en meet de slotspeling op. Als je namelijk versleten veren hebt, start hij slecht en heeftie geen vermogen. Je hebt nu ook vermogenverlies omdat je ontsteking verkeerd staat. Die moet voor het BDP onsteken zodat je vlamfront optimaal is als je zuiger net voorbij z'n BDP is! Zet er ook een kleinere sproeier in en kijk oftie olie neemt! Kan je btw vaak ook ruiken oftie versnellingsbakolie oprookt...
Om wat voor brommer gaat 't BTW? Je Yamaha?



Yamaha dt. Het probleem met me ontsteking is dat als ik hem voor het BDP zet hij helemaal niet start. Volgens mij is de ring van het vliegwiel zo gedraaid dat hij op normale afstelling al voor het bdp staat.

Ik ga een nieuwe zuiger halen en ik zal een kleinere sproeier proberen!
En er zit nog geen oli in me versnellings bak dus dat probleem is uitgesloten

thx
 

Dit topic is 1067 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved