Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Welke crossbrommer?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 821 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #41142 - Welke crossbrommer?
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7916 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

puch dexter 8-2-2007 21:00 Print reply

Posts: 3011
ok, ik denk toch dat ik voor een DTtje ga. Als ik dan daarmee ga crossen, welke dingen moet ik dan sowieso aanpassen?
 
2takt Gangster 8-2-2007 21:04 Print reply

Posts: 1147
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch dexter
ok, ik denk toch dat ik voor een DTtje ga. Als ik dan daarmee ga crossen, welke dingen moet ik dan sowieso aanpassen?



egt crossen???

zou ik geen dt nemen

voorpoten zijn snel lek, en ze hebben contact punten ontsteking
en een klote koppeling
 
Scozzisa 8-2-2007 21:39 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch dexter
ok, ik denk toch dat ik voor een DTtje ga. Als ik dan daarmee ga crossen, welke dingen moet ik dan sowieso aanpassen?


koppelingsplaat, 3e erbij

ff goed kijken naar je voorvork, veert dit goed e.d.

als je leuk wil crossen een 70 eronder, grotere carb.
en veel plezier, het zijn fijne brommers.
 
- Han - 8-2-2007 22:15 Print reply

Posts: 9667
Ik vind persoonlijk een mtx veel mooier dan een DT hoor. Tsx is ook niet lelijk, maar kwa onderdelen weet ik niet of je er veel voor kan vinden. (2de hands). Mtx 80LC, watergekoeld dus, hebben goede blokken. Als je ermee gaat crossen hoef je eigenlijk niks aan te passen. Lichtere twv ofzo.

Maat van me heeft ook een mtx nou. Dat frame ziet er gewooon veel steviger uit dan die van een mt.
 
<10.000 posts
puch dexter 9-2-2007 20:23 Print reply

Posts: 3011
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
[...]


koppelingsplaat, 3e erbij

ff goed kijken naar je voorvork, veert dit goed e.d.

als je leuk wil crossen een 70 eronder, grotere carb.
en veel plezier, het zijn fijne brommers.

Ok, Ik zat te denken om een rollen yamaha frame te kopen met alles er op en eraan op et motorblok en de voorvorkpoten na.
Dan zet ik er MT voorvorkpoten in (lijkt me niet zo lastig, is toch het zelfde aansluitpunt??, miss wat gepriel met et voorwiel, maja)
En dan een susuki/honda blok.
Ik moet dan alleem wat meer info hebben over de aansluitpunten van een TS(X) blok, en een honda MT(X) blok, evenals de kant van het tandwiel, plaats van de uitlaat, maten blok, maten DT frame. 'k probeer et meeste zelf wel op te zoekn, maar als iemand die info zo uit de mouw kan schudde; Graag


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
Ik vind persoonlijk een mtx veel mooier dan een DT hoor. Tsx is ook niet lelijk, maar kwa onderdelen weet ik niet of je er veel voor kan vinden. (2de hands). Mtx 80LC, watergekoeld dus, hebben goede blokken. Als je ermee gaat crossen hoef je eigenlijk niks aan te passen. Lichtere twv ofzo.

Maat van me heeft ook een mtx nou. Dat frame ziet er gewooon veel steviger uit dan die van een mt.

Ok, maarja, je ziet hoeveel menser er met een MT rije. Nou, die framepjes vind ik er nog minder stevig ui zien dat een DT frame...



BTW: HET GAAT HIER OM HET OUDE MODEL DT, NIET DE NIEUWE! Zo1:


Dit bericht is gewijzigd door puch dexter op 9-2-2007 om 20:28 uur.

Dit bericht is gewijzigd door puch dexter op 9-2-2007 om 20:41 uur.
 
Honda-MT- 9-2-2007 20:34 Print reply

Posts: 49
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch dexter
[...]

Ok, maarja, je ziet hoeveel menser er met een DT rije. Nou, die framepjes vind ik er nog minder stevig ui zien dat een DT frame...

[...]



hoezo je siet veel dtjes? Je ziet 10.000x meer honda mt, of je wil ze neit Zien


 
<<VW>>
philipke 12-2-2007 21:14 Print reply
Posts: 38
heb zelf een TSW waar ik geregeld mee in de modder ploeter.
nog nooit echt problemen mee gehad, betrouwbaar blok en goed koppel in hogere toeren.
 
- Han - 12-2-2007 21:17 Print reply

Posts: 9667
ff over je plan. Je bent 13 jaar. (misschien bevooroordeeld) maar het lijkt mij op die leeftijd dat je gewoon het beste een goed lopende brommer kan kopen. Zeker als je er een ander blok onder moet lassen is veel werk. En dan moet je het ook nog eens laten lopen. Als je het echt wil doen zou ik mtx poten pakkin ipv mt
 
<10.000 posts
mtx-motard 12-2-2007 21:21 Print reply

Posts: 14947
ja pcies, wees realistisch. waarschijnlijk bou je niet van 5 brommers 1 goede cross brommer, ook nog van veel verschillende merken dus alle onderdelen passen niet op elkaar.

koop een oude mt en leef je uit
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
loirkn 12-2-2007 22:44 Print reply

Posts: 6
verkopen/kopen die in je sales

Dit bericht is gewijzigd door Bullet op 12-2-2007 om 22:49 uur.
 
Frysk 12-2-2007 22:46 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: loirkn
edit



die jonge zoekt een crossbrommer
is 13 en zoekt goedkope mogelijkheden...

dan probeer jij hem een derbi senda aan te smeren ...


btw dit is Sales en dat mag niet

Dit bericht is gewijzigd door Bullet op 12-2-2007 om 22:49 uur.
 
giggitybyte
Otis B 13-2-2007 18:59 Print reply

Posts: 389
toevallig heb ik mijn DTR net bij sales gezet.
het is eigenlijk een DT maar dan meer voor de cross (langere veerweg, voor schijfrem, verbeterd blok) ik heb niet erg veel ervaring met crossen maar als je een DT zoekt voor de cross zou ik voor een DTR gaan.
 
puch dexter 28-2-2007 16:50 Print reply

Posts: 3011
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Otis B
toevallig heb ik mijn DTR net bij sales gezet.
het is eigenlijk een DT maar dan meer voor de cross (langere veerweg, voor schijfrem, verbeterd blok) ik heb niet erg veel ervaring met crossen maar als je een DT zoekt voor de cross zou ik voor een DTR gaan.

ok, ik kijk wel even voor de dtr'etjes
 
antonhonda 28-2-2007 16:57 Print reply

Posts: 3616
yamaha dt(r) ziet er veel mooier uit
maar als die orgineel is is het niks
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
spoorlijncrosser 28-2-2007 17:01 Print reply

Posts: 2687
ik zou voor mttje gaan dnek k
opvoeren is neit duur en onderdelen makelijk te krijgen
bij tsx houdf eht bij 70cc wel zon beetje op (tenzei je 80-cclc neemt natuurlijk maar is supper duur)
 

Dit topic is 7916 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved