puch dexter |
6-2-2007 21:01 |
Posts: 3011 |
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
6-2-2007 21:07 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tombrom
[...]
word niet fijn crossen dan
zwaar frame enzo
enne ooit dt gezien
mtx veel mooier en tsx is ook wel lief
al zou ik kijken naar prijs verhouding aanschaf en onderdelen, en hoe goed je onderdelen kan vinden. zou ik voor de honda mt(x ot) gaan
crosmotor weegt nog geen 100 kg , en dan is het blok ook nog een stuk zwaarder als van een mt .
wat weegt een mt ? 70/80 kilo daar is met een 70cc prima mee te crossen . (zolang je op een beetje harder terrein blijf)
dus met een crossmotorframe met 125cc blok kun je echt wel uit de voeten .
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
HONDA MTX-TREME |
6-2-2007 21:08 |
Posts: 1486 |
Mtx-R2 zijn goede crossers!;
- lekker 80cc blok, veel koppel
- goede vering
- redelijk goedkoop, omdat ze geen kenteken hebben
- betrouwbaar
|
|
|
|
puch dexter |
6-2-2007 21:22 |
Posts: 3011 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: HONDA MTX-TREME
Mtx-R2 zijn goede crossers!;
- lekker 80cc blok, veel koppel
- goede vering
- redelijk goedkoop, omdat ze geen kenteken hebben
- betrouwbaar
oke Ik kijk wel ff
|
|
|
|
nix |
6-2-2007 23:14 |
Posts: 253 |
Al aan Honda CR80 ged8. Die zijn ook niet zo slecht. Hebben veel koppel.
|
|
We hebben het ook zitten: tegen 2010 ook nummerplaat voor brommers in Belgie |
|
geert-nsr |
6-2-2007 23:19 |
Posts: 6438 |
t kan aan mijn mtx80r liggen mar in een week heb ik de achterbrug krom gesprongen en de voorvork keeringen lek.
verder loopt zo'n orgineel 80 blokje wel heeel lekker voor de cross. maar springen, nee egt nix..
|
|
|
|
Maxx |
6-2-2007 23:33 |
Posts: 1367 |
susuki ts80x is een goede crossbrommer.
goed sterk frame, achterbrug en vering en het 80cc watergekoelde blok heeft ontzettend veel kracht, dus uitstekend om mee te crossen.
|
|
Suzuki TS80X for live |
|
Erik 39 |
7-2-2007 7:47 |
Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: nix
Al aan Honda CR80 ged8. Die zijn ook niet zo slecht. Hebben veel koppel.
CR80 veel koppel? dat valt mee hoor
Enige wat je met zo'n ding moet doen is toeren maken...
Verder, tandwiel zit altijd links..
'En zit de cilinder in dezelfde hoek (als DT blok), tandwiel aan de goede kant, plaats voor uitlaat en carb'
Als je serieus wil gaan crossen moet je er geld voor neerleggen en kan je het best een CR80 kopen.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
7-2-2007 10:47 |
Posts: 8601 |
inbox
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
7-2-2007 10:55 |
Posts: 10560 |
http://images.google.nl/images?q=tbnsraE6sEbMVwGM:http://racewayatv.com/products/jetmoto/jetmoto-trail-sport-200-front.jpg
iemand ervaring met dit spul ?
krijg bovenstaande link niet aan het werken
dingen zijn 200cc 4t , kosten $1300
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 7-2-2007 om 13:58 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
T_S_X_ |
7-2-2007 13:54 |
Posts: 1214 |
Ts80X of honda cr80 of zo
Ik zelf vind mt niet zo mooi, en ja voor echt crossen is een 50cc blok sowieso niet al te geschikt
|
|
|
|
puch dexter |
7-2-2007 14:02 |
Posts: 3011 |
ok, bedankt iniedergeval voor al de reacties
Ik denk dat ik nu dan maar op zoek ga naar een honda cr80, of een susuki Ts80X.
Ik blijf natuurlijk altijd nog verder zoeken maar deze lijken me tot nu toe wel de beste.
|
|
|
|
Dikke Dennes |
7-2-2007 14:03 |
Posts: 4337 |
Oooooooonzin.
Ik blaas met m'n DT ook gewoon door de bagger. Haha..
Wel even je koppeling verzwaren, maar verder geen problemen hoor.
K'zou zelf voor 't echte off the road werk eerder een MTX nemen - aangezien 't grote arsenaal aan snel spul ervoor - maar een DT50 is echt niet verkeert hoor.
Ik vindt ze in verg. met een TSX en Honda sowieso al mooier, en ze rijden ook veel beter naar mijn idee.
Zwakke puntjes zijn:
Voorvork is vaak lek.
Koppeling slipt vaak.
Maar dit is beide gewoon te verhelpen.
Ik heb zelf 80cc koppelingsveren en speciale plaatjes, en mijn voorvork is gereviseerd.
Je kan eventueel ook altijd voor een paar knaken een ander niet lekkend vorkje zoeken.
DT's zijn prrrima
__________________________________________________________
EDIT:
Als je er niet mee de weg op wilt zou ik inderdaad wat zwaarders kopen...
Ik rij zelf voor dagelijks gebruik op de DT50, en neem zo af en toe is een bospad of bouwput om wat te spelen.
Dit bericht is gewijzigd door Dikke Dennes op 7-2-2007 om 14:05 uur.
|
|
Drive it like you stole it. |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
7-2-2007 14:03 |
Posts: 7728 |
een 'echte' ts80x zul je in nederland niet zomaar tegenkomen, een ts50x met 80 blok zijn er hier en daar wel, maar ook niet in overvloed...
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
mr200r |
7-2-2007 14:17 |
Posts: 5122 |
Kawa kdx125-200 220 ,is het tussemaatje van fullcross->< off-road.
|
|
mr200r |
|