Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - wat zijn voor delen en nadelen van ..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1195 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #41136 - wat zijn voor delen en nadelen van ...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1122 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

GhostRider_SM 6-2-2007 17:46 Print topicpost

Posts: 2142
Aprilia rx. uit 2004
en een yamaha tzr uit 2005

welke is aan te raden?
wat zijn voor delen en na delen?


 
http://youtube.com/watch?v=dS9x53ugTkg Bij 3.00 kom ik:D

Furiuzz 6-2-2007 17:56 Print reply

Posts: 3659
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GhostRider_RS
Aprilia rx. uit 2004
en een yamaha tzr uit 2005

welke is aan te raden?
wat zijn voor delen en na delen?



Naja rx is een crosser, tzr een schuiver.
Met tzr ben je aerodynamischer dan met rx, rx kan je crossen.
Prijs zal wel wat schelen in nadeel voor tzr.
Maarja ligt aan wat jezelf wil, alle 2 wel degelijk spul volgens mij.
 
Terror,Tuning,Team
Jarco 6-2-2007 18:29 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GhostRider_RS
Aprilia rx. uit 2004
en een yamaha tzr uit 2005

welke is aan te raden?
wat zijn voor delen en na delen?




Wat versta jij onder voor en nadelen? verbruik?
 
Valid 6-2-2007 18:33 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GhostRider_RS
Aprilia rx. uit 2004
en een yamaha tzr uit 2005

welke is aan te raden?
wat zijn voor delen en na delen?





Ik heb een Appie MX (zelfde als RX alleen dan de sm versie) gehad en dat is best een degelijk ding. Verbruik ligt rond de 1:27 ofzo standaart ontgrensd. Voordelen van een cross model boven een racer vind ik dat er bij een crosser vaak minder schade is. Valt een crosser een keer om dan is dat kut maar geen ramp, en bij een plastik bak zoals een tzr word meteen de brommer de helft waard.

Verder moet je zelf kijken wat je mooier vind en vooral wat je lekkerder vind zitten. Bij een RX zit je rechtop, bij een TZR hang je voorover. Als de weg nat is krijg je op een RX natte schoenen door opspattend water, wat op de TZR niet gebeurd om dat je dan achter een kuip zit.


 
Sjoerd. 6-2-2007 18:37 Print reply

Posts: 2607
Aprilia staat bekend om betrouwbaarheid.

Van TZR is er nog al eens een blauwe-maandag-versie ontstaan

Ik ken iemand die hem had
 
GhostRider_SM 6-2-2007 18:38 Print reply

Posts: 2142
ik ben allebij wel wat went had een mtx nu rs.

maar wil wat anders en ik kan kiezen tussen een rx en tzr dus.

maar ik bedoel beetje met blok nadelen enzo
en ja voordelen wat is nou echt goed aan de brommer
 
http://youtube.com/watch?v=dS9x53ugTkg Bij 3.00 kom ik:D
Sjoerd. 6-2-2007 18:39 Print reply

Posts: 2607
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GhostRider_RS
ik ben allebij wel wat went had een mtx nu rs.

maar wil wat anders en ik kan kiezen tussen een rx en tzr dus.

maar ik bedoel beetje met blok nadelen enzo
en ja voordelen wat is nou echt goed aan de brommer



Blok is hetzelfde

Owja ontsteking niet! Is bij bijna allemaal t zelfde, maar niet bij Yamaha..

Dit bericht is gewijzigd door Sjoerd. op 6-2-2007 om 18:40 uur.
 
GhostRider_SM 6-2-2007 18:40 Print reply

Posts: 2142
ok wat zijn voor delen en nadelen van een am6 blok dan ik rij nu am5 dus

ja i kweet beetje dom
 
http://youtube.com/watch?v=dS9x53ugTkg Bij 3.00 kom ik:D
mblover 6-2-2007 19:25 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GhostRider_RS
ok wat zijn voor delen en nadelen van een am6 blok dan ik rij nu am5 dus

ja i kweet beetje dom



Am6 is lekker rap en imo behoorlijk betrouwbaar.
Nadeel schijnt te zijn dat het niet degelijk is (zoals honda of dat hij slecht schijnt te schakelen)
Edit:
heb er zelf geen last van...

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 6-2-2007 om 19:25 uur.
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 6-2-2007 19:32 Print reply

Posts: 12846
Met normaal gebruik en onderhoud zijn het prima blokken. Het schakelen is een kwestie van gewenning.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Timon88 6-2-2007 19:42 Print reply

Posts: 1477
de TZR staat dichter bij een motor. Maar daar is de prijs ook wel weer naar. Zijn eigelijk twee verschillende brommers, maar rij je toch alleen maar asvalt (zoals ik) kan je beter een tzr kopen. Wil je ook offroad gaan en heb je ruimte om wat te crossen dan past een mx beter. Verder zijn beide brommers betrouwbaar en hebben het zelfde blok.
 
Holland-Meeting
GhostRider_SM 6-2-2007 19:56 Print reply

Posts: 2142
ok bedankt.


 
http://youtube.com/watch?v=dS9x53ugTkg Bij 3.00 kom ik:D
Gary - Forum en Gallery Moderator 6-2-2007 19:59 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Timon88
de TZR staat dichter bij een motor. Maar daar is de prijs ook wel weer naar. Zijn eigelijk twee verschillende brommers, maar rij je toch alleen maar asvalt (zoals ik) kan je beter een tzr kopen. Wil je ook offroad gaan en heb je ruimte om wat te crossen dan past een mx beter. Verder zijn beide brommers betrouwbaar en hebben het zelfde blok.


Waarom zou je als je alleen op asfalt rijd beter een tzr kunnen kopen?
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Jorn 6-2-2007 20:10 Print reply

Posts: 2780
In je profiel staat dat je een derbi senda je mooiste brommer is. Waarom ga je daar niet is naar kijken.
 
GhostRider_SM 6-2-2007 20:29 Print reply

Posts: 2142
@ jorn dat ligt niet in mijn budget ik kan een tzr met zij kap schade krijge voor 1150 euro.
en een rx kan ik ruilen tegen mijn rs
 
http://youtube.com/watch?v=dS9x53ugTkg Bij 3.00 kom ik:D
Timon88 6-2-2007 20:29 Print reply

Posts: 1477
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]


Waarom zou je als je alleen op asfalt rijd beter een tzr kunnen kopen?

omdat die gemaakt is om asvalt te vreten

 
Holland-Meeting

Dit topic is 1122 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved