Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - betoog snelheid brommers

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1005 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #41124 - betoog snelheid brommers
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4874 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Henk-88 6-2-2007 1:10 Print reply

Posts: 26703
Voor: je bent er sneller
je hebt meer fun
je 'status' stijgt


Tegen:je hebt sneller schade
je hebt meer kosten
je hebt sneller een boete
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
HersenSpinsel 6-2-2007 7:42 Print reply

Posts: 2984
wat huilt iedereen om die snelheid 95% rijd opgevoerd en heeft nooit last van toeterende inhalende auto's .. tenminste ik heb er nog nooit problemen mee gehad .. nee ook niet op mijn snor tomos die 25 loopt, tis meer een kwestie van wij willen harder dus we gaan van alles verzinne
 
HPT www.derbi-club.com!
slimpiej 6-2-2007 7:49 Print reply

Posts: 174
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HersenSpinsel
wat huilt iedereen om die snelheid 95% rijd opgevoerd en heeft nooit last van toeterende inhalende auto's .. tenminste ik heb er nog nooit problemen mee gehad .. nee ook niet op mijn snor tomos die 25 loopt, tis meer een kwestie van wij willen harder dus we gaan van alles verzinne


jij hoefd met je snor ook niet op de openbare weg, waar auto's 50 mogen, en 's ochtends pissed off en haastig zijn en er 80/ 90 gaan, dan denk jij ook wel, WTF doe ik hier op de weg met 30km/h

 
HersenSpinsel 6-2-2007 8:44 Print reply

Posts: 2984
uhm :P ik heb ook een senda hoor
 
HPT www.derbi-club.com!
MT70-nolimit 6-2-2007 8:53 Print reply

Posts: 4322
Ik rijd op buitenwegen in de polder, met een snelheid rond de 100km per uur. Dit sinds 2003.
Voor:
-Ik kom prima mee met het verkeer, omwonenden vinden het zeerzeker geen probleem dat ik met het verkeer mee kom. Vooral op de onverlichtte wegen hier is het voor de automobilist prettig.
-Snel ter plaatse, gezien de grote afstanden. De dichtsbijzijnde bebouwde kom is 4km rijden. Subjectieve motivatie: je valt bijna in slaap als je er met 40 heen zou moeten tuffen.

Tegen:
-Aanzienlijk grote kans op aanrijdingen bij uitritten van boerderijen en woonhuizen. Goed verlicht rijden is een pré maar daar voorkom je niet alles mee, het komt geregeld voor dat je vol in de ankers moet.
-Je moet op buitenwegen over het fietspad. Ookal gaat het gas bij mij dicht bij naderende fietsers, het blijft gevaarlijk. Zeker in het donker aangezien de helft zonder degelijke verlichting rijd.
 
gaat lang goed
Die-4-Nothin 6-2-2007 9:40 Print reply

Posts: 548
GSM-Sloper.. Derbi-Verkoper
Sjoerd. 6-2-2007 9:44 Print reply

Posts: 2607
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -TimP-
[...]




Ik denk dat hij bedoelt met dat je maar een rs koopt omdat die heel makkelijk 80 te laten lopen is(wat veel lastiger gaat bij een puch.
Een rs is veel duurder normaal gesproken dus meer centjes is bter voor de economie



Wat is nou goedkoper:

Een RS kopen die 80 rijd

Of een puch voor 40€ en er een 75 gila enz opzetten?


 
S1lv3r 6-2-2007 10:16 Print reply

Posts: 5213
allemaal kutargumenten
 
bart de scootergek 6-2-2007 10:25 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
allemaal kutargumenten



en die van jou nu ook, in plaats van dat je iemand ander afkraakt je ook je eigen zin onderbouwd, zo is het wel heel makkelijk.
 
Honda RC-33
S1lv3r 6-2-2007 10:29 Print reply

Posts: 5213
Oke, ik denk dat de topicstarter beter tégen snelheidsverhoging kan zijn, omdat je dan veeeeeel betere argumenten kunt bedenken. want wat je nu hebt slaat gewoon nergens op (en nee ik kan óók geen gegronde argumenten bedenken voor snelheidsverhoging.. ).

beter voor de brommers is onzin. door op te voeren gaat het immers minder lang mee.. (en ik vind het zobiezo niet echt een goed argument. als ik zoiets zou lezen in een betoog, zou ik meteen stoppen met lezen..)

beter voor economie omdat iedereen een rs gaat kopen is ook bullshit. denk juist eerst dat iedereen bij een goedkoop puchje blijft omdat die verzekeringen van schakels de lucht inschieten (als ik dat andere argument van jou moet geloven).

veiliger is het ook bepaald niet. wekelijks rijden jongeren zich te pletter. en dat zal alleen maar meer worden als 'iedereen' zo hard gaat rijden.


Mijn advies is dus, wees tégen snelheidsverhoging

Dit bericht is gewijzigd door S1lv3r op 6-2-2007 om 10:35 uur.
 
Jarco 6-2-2007 11:26 Print reply

Posts: 4520
Voor :

Sneller op bestemming
Kan beter meekomen met verkeer

Nadeel :

- Niet alleen brommers en bestuurders zijn gemaakt om 80 km/h te rijden. Overal tussen doorvliegen e.d
- Verbruik, over het algemeen is een 2 takt is lang niet zo zuinig als een 4 takt.
- De meeste brommers zullen worden opgevoerd tot 80 km/h.
Politie zal de rollerbanken anders in moeten stellen, en ook minder boetes uit kunnen delen.(Meeste brommerrijders zullen waarschijnlijk niet verder gaan met opvoeren dan 80/90 kmh.


 
Scorp 6-2-2007 13:12 Print reply

Posts: 271
quote:

- je kunt de verzekeringen voor schakels nu duurder maken voor dan voor puchies ipv dat ze hetzelfde zijn wat complete onzin is

waar slaat dat op? ik betaal meer voor mijn mt'tje dan een vriend die een puch heeft..

hangt dus puur van verzekering af

Dit bericht is gewijzigd door Scorp op 6-2-2007 om 13:14 uur.
 
gelderboer 6-2-2007 14:08 Print reply
Posts: 226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtlover
Beter voer je aan dat het in het buitenland ook zo geregeld is. In Engeland bijvoorbeeld mag je toch 125cc maar wel gewoon met een licht rijbewijs.

Zo zouden ze het hier in Nederland ook moeten aanpakken, gewoon tot 80/125cc, met een rijbewijs ipv dat vage dingetje wat je nu hebt. Praktijk is nog niet eens van start gegaan....

Daar zit je mooi naast want het CBR kent al jaren een klein en gewoon A rijbewijs. Ben je nog geen 21 dan doe je verplicht rijexamen voor rijbewijs A op een lichte motorfiets (maximaal 25 kW vermogen en niet meer dan 0,16 kW per kilo lege massa). Er is geen mogelijkheid tot verlenen van ontheffing op dit punt. Als je slaagt krijgt je een rijbewijs A beperkt dat voor 2 jaar alleen geldig is voor het besturen van een lichte motor (max 25kW). Na die 2 jaar vervalt de beperking en mag je een zware motor besturen, zonder weer examen af te leggen.
 
Ik motor ook
steavey 6-2-2007 14:51 Print reply

Posts: 376
voor:
- beter voor de brommers ( dus niet 45 rijden met een afgeknepen brommer)

Meer toeren is meer slijtage en dus helemaal niet beter voor een brommer. Hoe meer vermogen je gaat halen uit hetzelfde aantal CC's hoe harder het allemaal zal slijten en hoe groter de kans op opblazen. kortom, slechter voor de brommer en gevaarlijker in het verkeer. Een betere oplossing zou zijn: sta 120 cc toe.

- veiliger ( niet 30 rijden op een weg waar auto's 50 mogen )

Goed punt.

- rechtvaardiger voor jeugd ( geen beotes voor max snelheid maar voor gereden snelheid )

Bullshit, De wet schrijft voor dat de constructie snelheid beperkt moet worden tot 45 kmh. Als je hem opvoert ben je in overtreding en is het je eigen schuld. Alle voertuigen moeten voldoen aan eisen die voor het voertuig gelden. Een voorbeeld hiervan is de 25 KW Motor. Je kunt ook niet zeggen dat je iemand met een 25 KW rijbewijs gewoon op een hayabusa kunt laten rijden met vol vermogen als ie de gashendel niet meer dan een kwart open draait.

- beter voor economie ( je mag met een puch geen 80 dus koop je een rs omdat je daar wel harder mee kan )

Deze volg ik echt niet. Allereerst heb ik genoeg puchjes gezien die niet lullig doen over een dergelijke snelheid, en daarnaast denk ik niet dat dit ook maar enigge invloed heeft op de economie. De meeste mensen die een nieuwe brommer kopen hebben genoeg geld. Die mensen gaan voor de brommer die zij kiezen, niet voor de brommer die voor handen is. Daarnaast worden de meeste brommers tweedehands(zwart) gekocht. Hierover word geen belasting betaald of wat dan ook en stimuleert dus niet de economie.

- je kunt de verzekeringen voor schakels nu duurder maken voor dan voor puchies ipv dat ze hetzelfde zijn wat complete onzin is

Ik weet niet hoe dat is waar jij woont maar hier in Nijmegen bestaan al jaren verschillende premie's voor snorfietsen, automaten, schakels en scooters.

tegen:
minder veilig (dus niet want er komt een praktijkexamen voor brommers)

Dus wel want de meeste 16 jarige kunnen dergelijke verantwoordelijkheden niet zo goed aan. Practijkexamen is heel goed hoor, maar dan moet er gewoon onderscheid gemaakt worden in cattagorie.

Ik zou pleiten voor het systeem wat in duitsland bestaat. Een appart 80CC rijbewijs en een appart snorfiets rijbewijs. Als je 15 bent kun je een snorfiets rijbewijs halen wat niet veel anders is dan rijden op een fiets. Als je 16 bent kun je omhoog naar het bromfietsrijbewijs vaoor 50 cc met 45 kmh. Als je 17 bent een 80 cc rijbewijs waarmee je 80 kunt. Op je 18e het 25 Kw rijbewijs etc.
Ook zou ik het zo regelen dat als je een snorfietsrijbewijs hebt, je niet opnieuw af hoeft te rijden voor bromfiets of 80 cc omdat je tussendoor steeds een jaar ervaring op doet.



 
EIERBOER 6-2-2007 15:18 Print reply

Posts: 1207
- beter voor economie ( je mag met een puch geen 80 dus koop je een rs omdat je daar wel harder mee kan )

ik denk dat je met deze bedoelt dat je beter een bijv. Rs kunt kope en daar mee 80 rije en zo beter voor de economie is omdat deze duurder zijn. nu vind ik dit eigelijk wel onzin want mensen met een puch zullen hem ook wel opvoeren dus dit is eigelijk wel onzin
 
kalm an!!

Dit topic is 4874 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved