Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - betoog snelheid brommers

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1025 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #41124 - betoog snelheid brommers
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4843 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

crossgek - Forum en Sales Moderator 5-2-2007 22:46 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pistash
[...]


Het veiligste is dat wat het nu is natuurlijk, alleen het feit dat brommers 30 mogen op plekken waar auto's 50 mogen zou naar mijn mening veranderd moeten worden.

Ja klopt die indeling is er ook!
Maar ik geloof dat het was een indeling bijv 10 - 25 - vol. En dan gewoon Motorrijbewijs halen.. dus lessen en al.



het verkeer rijd daar zachter omdat het daar minder overzichtelijk is .

het is toch niet zo gek dat je als brommer daar ook zachter gaat rijden als normaal omdat je dan ook meer tijd hebt om op te letten ?

en als je het er niet mee eens bent ga je fietsen of rijd je met 50 mee en neem je een boete voor lief .

zolang je je aan de regels houd is een praktijk examen imo een beetje overbodig , en kun je met theoretische kennis veilig rijden , en een beetje wegwijs raken in het verkeer , en als je dan harder wilt voordat je een motorrbw hebt dan voer je je brommer op en neem je je eigen verantwoordelijkheid om een boete , de kosten van een ongeluk te riskeren


 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Blijhoofd 5-2-2007 22:48 Print reply

Posts: 7378
Gefeliciteerd je bent de 100ste die dat gaat doen!
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Zeug 5-2-2007 22:50 Print reply

Posts: 352
alvast bedankt voor jullie reacties

met beter voor de economie bedoel ik:
veel mensen kopen nou ff een puchie omdat je toch nie harder mag dat 45
als ze nou klasses maken in brommers
bv automaat ( puch tomos fox enz. ) 45 km/h ( zo laten dus )
scooters 60 km/h ( zijn al stuk veiliger( remmen enzo )
schakels ( 80 km/h )

dus als je een rs koopt bv mag je harder ( is leuker ) dus ga je sneller een rs kopen dan een puch want daar mag je maar 45 op
dus spek je de economie een beetje

verder over die olietekorten vind ik een beetje ver gezocht kijk maar naar vrachtwagens wat dat allemaal wel niet zuipt

het wordt veiliger want je leert rijden ipv nu ( alleen theorie) en moet dit ook kunnen laten zien op je praktijk examen + dat je niet zelf aan brommers gaat sleutelen om ze op te fokken ( denk aan scootoes )

wel vind ik dat de boetes hoger moeten worden als je met bv een schakel 120 gaat rijden
dus nog verder opvoeren.

en het is ook nog is een opstapje naar motor rijden ( dus als jij kan aantonen dat je 2 jaar schakel hebt gereden eerder zwaar motor mag gaan rijden oid )

en verder dat zinnetje achter de argumenten was om ff te verduidelijken wat ik bedoelde dat is niet mijn hele argument

ik hoor graag nog wat goed onderbouwde tegenargumenten
 
Aprilia mx Supermotard : - 72 cc Top performance
KaWaReZ 5-2-2007 22:52 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]

zolang je je aan de regels houd is een praktijk examen imo een beetje overbodig , en kun je met theoretische kennis veilig rijden , en een beetje wegwijs raken in het verkeer , en als je dan harder wilt voordat je een motorrbw hebt dan voer je je brommer op en neem je je eigen verantwoordelijkheid om een boete , de kosten van een ongeluk te riskeren




zelfs met motorrbw mag je niet op opgevoerde brommer rijden (tenzij er een motorkentekenplaat achterop zit en deze ook als motor is verzekerd).

praktijk(examen) is wel degelijk nodig, en eea aan theorie lessen.
wat verkeersregels uit een boekje stampen is met huidige drukte, regelgeving en verkeerssituaties niet meer voldoende om veilig de weg op te gaan.


 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
crossgek - Forum en Sales Moderator 5-2-2007 22:53 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]


zelfs met motorrbw mag je niet op opgevoerde brommer rijden (tenzij er een motorkentekenplaat achterop zit en deze ook als motor is verzekerd).

praktijk(examen) is wel degelijk nodig, en eea aan theorie lessen.
wat verkeersregels uit een boekje stampen is met huidige drukte, regelgeving en verkeerssituaties niet meer voldoende om veilig de weg op te gaan.




dacht dat dat duidelijk was .
ik bedoelde dus idd met een motor .
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Bulletproof 5-2-2007 22:54 Print reply

Posts: 3350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stijn S
bereid je ook maar voor op de dingen waarom het niet goed zou zijn.

-opgevoerde brommer maken meer lawaai
-is het verantwoord de jeugd harder te laten rijden?
-het benzineverbruik ligt hoger en de olievoorraden zijn al schaars aan het worden
-over 2 jaar of minder kun je gewoon motorrijden als de snelheid je niet aanstaat
-meer snelheid geeft meer slijtage van onderdelen, dus duurder onderhoud




1 de brommer hoeft niet opgevoerd te zijn want ze zijn standaard begrenst ontgrens je hem zit hier weinig meer lawaai in.

2 Het verbruik zal niet zodanig stijgen alsof je in een amerikaan rijd.

3 Tuulk kan je 2 jaar of minder wachten. Maar je kan ook niet wachten op gerechtigheid/veiligheid. Je kan beter iets ondernemen zodat een brommer ook 50 mag binnen de bebouwde kom en dat er geen toeterende auto's voorbij vliegen.

4 De slijtage zal niet veel hoger hebben mensen die hun brommer dealer onderhouden zullen hier weinig of niks aan merken mogt ik het tog verkeerd hebben is het aldus nog steeds een voordeel voor de economi meer werk dus meer banen
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 5-2-2007 22:58 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zeug
alvast bedankt voor jullie reacties


verder over die olietekorten vind ik een beetje ver gezocht kijk maar naar vrachtwagens wat dat allemaal wel niet zuipt





een vrachtwagen heeft een nuttigger doel en spekt de economie 19748416986140x meer dan een brommer, en ik durf te beweren dat een vrachtauto evenveel, al dan niet minder verbruikt dan een brommer

 
KaWaReZ 5-2-2007 22:59 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


dacht dat dat duidelijk was .
ik bedoelde dus idd met een motor .


zodra je je rijbewijs hebt zie je (als het goed is) in, dat je toen je brommer reed iig niet bepaald veilig reed (mede door de beperkte snelheid/vermogen).

anyway, -->
en het is ook nog is een opstapje naar motor rijden ( dus als jij kan aantonen dat je 2 jaar schakel hebt gereden eerder zwaar motor mag gaan rijden oid

nee... hoe wil je dat aan gaan tonen?
en brommer is compleet anders (regels en fysiektechnisch gezien)
over motorrijbewijs, zoals het NU loopt, na 2 jaar licht --> zwaar of op 21ste meteen zwaar is prima zat.


verder over die olietekorten vind ik een beetje ver gezocht kijk maar naar vrachtwagens wat dat allemaal wel niet zuipt

leuk en aardig, maar ooit gedacht aan emissie?
vuile 2taktbrommers vs (4t)voertuigen welke voldoen aan emissie eisen?



 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
crossgek - Forum en Sales Moderator 5-2-2007 22:59 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bulletproof
[...]


1 de brommer hoeft niet opgevoerd te zijn want ze zijn standaard begrenst ontgrens je hem zit hier weinig meer lawaai in.

2 Het verbruik zal niet zodanig stijgen alsof je in een amerikaan rijd.

3 Tuulk kan je 2 jaar of minder wachten. Maar je kan ook niet wachten op gerechtigheid/veiligheid. Je kan beter iets ondernemen zodat een brommer ook 50 mag binnen de bebouwde kom en dat er geen toeterende auto's voorbij vliegen.

4 De slijtage zal niet veel hoger hebben mensen die hun brommer dealer onderhouden zullen hier weinig of niks aan merken mogt ik het tog verkeerd hebben is het aldus nog steeds een voordeel voor de economi meer werk dus meer banen


1 klopt maar dan moet je wel weer de nieuwere brommers en de oudere appart onderverdelen


3
je hebt zelf wss je spiegels eraf ?
dus dan heb je imo geen reden om te zeuren over toeterende auto's die voorbijvliegen

4
slijtage merk je wel degelijk , en dat de economie er beter van word is onzin want de meeste die brommer rijden zijn toch niet de echte spaardertjes , (die blijven nl fietsen) en dus is de kans groot dat je je geld wel ergens anders uitgeeft als je goedkoper rijd.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]


zodra je je rijbewijs hebt zie je (als het goed is) in, dat je toen je brommer reed iig niet bepaald veilig reed (mede door de beperkte snelheid/vermogen).

anyway, -->
en het is ook nog is een opstapje naar motor rijden ( dus als jij kan aantonen dat je 2 jaar schakel hebt gereden eerder zwaar motor mag gaan rijden oid

nee... hoe wil je dat aan gaan tonen?
en brommer is compleet anders (regels en fysiektechnisch gezien)
over motorrijbewijs, zoals het NU loopt, na 2 jaar licht --> zwaar of op 21ste meteen zwaar is prima zat.


verder over die olietekorten vind ik een beetje ver gezocht kijk maar naar vrachtwagens wat dat allemaal wel niet zuipt

leuk en aardig, maar ooit gedacht aan emissie?
vuile 2taktbrommers vs (4t)voertuigen welke voldoen aan emissie eisen?





ik rijd nu in een 45 km auto'tje (klopt is ook volledig onveilig . maar hiermee wordt het wel heel duidelijk wat onverantwoord is en wat niet .

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 5-2-2007 om 23:01 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Saknet 5-2-2007 23:01 Print reply

Posts: 10355
sja ik reed net 40 en kwam weer zon idioot mij inhalen op een 50weg hij had alle ruimte maar nee hij moest vlak langs me fucking aso denkt dat ie zomaar met m'n leven mag spelen als ik um in hiernamaals tref dan merkt ie et nog wel
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
mcdronkz 5-2-2007 23:01 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


en ik durf te beweren dat een vrachtauto evenveel, al dan niet minder verbruikt dan een brommer



True, dit is in vele tests uitgebreid bewezen. Vrachtwagens rijden, icm. een goede chauffeur, superzuinig.
 
KaWaReZ 5-2-2007 23:03 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


True, dit is in vele tests uitgebreid bewezen. Vrachtwagens rijden, icm. een goede chauffeur, superzuinig.


ook afhankelijk van type werk , vuilniswagen vs internationaal transport, maargoed.

4t ipv 2t brommers scheelt al heel wat
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Zeug 5-2-2007 23:25 Print reply

Posts: 352
nja dan laten we die vrachtwagens ff vallen ververvangen we ze door amerikaanse auto's die 3:1 rijden
 
Aprilia mx Supermotard : - 72 cc Top performance
Advis52 5-2-2007 23:45 Print reply

Posts: 480
als je een brommer legaal op zou mogen voeren tot bepaalde gebieden bijv: max. 50cc en een aantal db. en dan gaat bekeuren op werkelijke snelheid (net als bij auto's die ook 300 mogen lopen, en je in nederland maar 120 mag).
dan zullen meer mensen zich aan de snelheid houden omdat iedereen nu gewoon volgas rijdt zonder erbij na te denken. ik denk dat men dan meer verantwoordelijk gaat rijden.

ik hoop dat je hier wel wat aan hebt
 
If life kicks ass, kick back.
mcdronkz 5-2-2007 23:46 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]


zelfs met motorrbw mag je niet op opgevoerde brommer rijden (tenzij er een motorkentekenplaat achterop zit en deze ook als motor is verzekerd).



Dan is het geen opgevoerde brommer meer.
 

Dit topic is 4843 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved