Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - betoog snelheid brommers

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 997 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #41124 - betoog snelheid brommers
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4844 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Lord_Vader 5-2-2007 22:20 Print reply

Posts: 1244
ik heb toevallig vorige week nog een betoog gehouden over dat onderwerp, je kan we wel inboxen voor het document
 
wiebutt 5-2-2007 22:20 Print reply

Posts: 6264
joh je denkt dat hij minister president is ofzo
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
Stienzemanrobinson 5-2-2007 22:20 Print reply

Posts: 518
je kunt als argument geven dat het snelheidsverschil met het overige verkeer te groot is, waardoor er gevaarlijke situatie's kunnen ontstaan. Het is ook goed om te vertellen dat de overstap naar een motorfiets gemakkelijker gaat, omdat men al gewend is aan wat meer snelheid en er dus minder ongelukken zullen gebeuren met beginnende motorrijders.
 
Pistash 5-2-2007 22:21 Print reply

Posts: 715
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtlover
Beter voer je aan dat het in het buitenland ook zo geregeld is. In Engeland bijvoorbeeld mag je toch 125cc maar wel gewoon met een licht rijbewijs.

Zo zouden ze het hier in Nederland ook moeten aanpakken, gewoon tot 80/125cc, met een rijbewijs ipv dat vage dingetje wat je nu hebt. Praktijk is nog niet eens van start gegaan....

Je zou het misschien zelfs nog kunnen combineren met het autorijbewijs op je 17e waar ze naartoe willen..


Zijn ze ook van plan zoiets te doen, licht,middel en zwaar rijbewijs.. maar zal nog wel laaaang duren voor dat eris.
 
dt50rcrosser 5-2-2007 22:21 Print reply

Posts: 6252
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nouwk
[...]


Ja, maar er staat duidelijk MAG En dan moet ie idd dat goed uitleggen, maar het is alsnog een zwak argument



zwak, maar wel waar...

maar van een rs wordt de nederlands constructie snelheid ook niet op 80 gelegd,. ligt ook op 50(of45) net als een puch,

als je op de roller staat, of je wordt geklokt. krijg je beide een boete voor overschreiding constructie snelheid. die constructie snelheid ligt bij alle bromfietsen op 50( of 45 is niet echt blijven hangen)

dus puch of rs 50 vs 50
dus puch of rs 1200vs2900

je laat je rs idd makkelijker 80lopen.. dan je puch,

maar dat intreseert een nederlands leraar vrij weinig
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
NSR2 Chauffeur 5-2-2007 22:23 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunis
betoog is of tegen of voor, beide is beschouwing

beetje krom met de punten die je geeft

[...]


dit is een mening geen argument

Dit bericht is gewijzigd door Teunis op 5-2-2007 om 22:03 uur.


dat is geen mening, als je er niet te hard mee rijd als hij wel hard loopt, dan is het toch ook goed!! tegenargument is: de jeugd zijn net beginners op de weg, dus laten ze eerst maar kalm aan doen, dan kunnen ze aan het verkeer wennen en wat ervaring opdoen!(niet mee eens hoor )
 
Almer 5-2-2007 22:26 Print reply

Posts: 3325
Hmm... Ben het niet eens met brommers die dan 80 mogen. Ik vindt 80 meteen wel weer erg snel, in de buurt van 70 zou beter zijn. Komt ook nog eens bij dat er meer onderscheid gemaakt moet worden tussen brommers en brommers. Puch en Tomos zijn ook brommers, maar bv Derbi's zijn ook brommers, terwijl een Derbi aardig veiliger is...
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Nouwk 5-2-2007 22:27 Print reply

Posts: 4242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR2 Chauffeur
[...]

tegenargument is: de jeugd zijn net beginners op de weg, dus laten ze eerst maar kalm aan doen, dan kunnen ze aan het verkeer wennen en wat ervaring opdoen!(niet mee eens hoor )


Dat kun je weer weerleggen met het feit dat er een praktijkexamen komt. Als jongeren strax verplicht zo'n examen moeten afleggen (die komt er zowieso) kan de overheid daarop inspringen door net als bij motorrijden ook het verkeer op te zoeken, ook met hogere snelheden.

Zo is de overstap naar een motor ook minder groot, en gaan jongeren minder dwaze dingen doen, hebben ze de motor beter onder controle dan iemand die nu zomaar (natuurlijk na zijn praktijkexamen) op de motor stapt.
 
Stienzemanrobinson 5-2-2007 22:27 Print reply

Posts: 518
bereid je ook maar voor op de dingen waarom het niet goed zou zijn.

-opgevoerde brommer maken meer lawaai
-is het verantwoord de jeugd harder te laten rijden?
-het benzineverbruik ligt hoger en de olievoorraden zijn al schaars aan het worden
-over 2 jaar of minder kun je gewoon motorrijden als de snelheid je niet aanstaat
-meer snelheid geeft meer slijtage van onderdelen, dus duurder onderhoud


 
Pistash 5-2-2007 22:28 Print reply

Posts: 715
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
Hmm... Ben het niet eens met brommers die dan 80 mogen. Ik vindt 80 meteen wel weer erg snel, in de buurt van 70 zou beter zijn. Komt ook nog eens bij dat er meer onderscheid gemaakt moet worden tussen brommers en brommers. Puch en Tomos zijn ook brommers, maar bv Derbi's zijn ook brommers, terwijl een Derbi aardig veiliger is...


Op een hogere snelheid wel. Daarom moeten ze dat licht, middel zwaar rijbewijs invoeren. brommers dan als licht, niet dat onderscheid in brommers.
 
NSR2 Chauffeur 5-2-2007 22:35 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stijn S
bereid je ook maar voor op de dingen waarom het niet goed zou zijn.

-opgevoerde brommer maken meer lawaai
-is het verantwoord de jeugd harder te laten rijden?
-het benzineverbruik ligt hoger en de olievoorraden zijn al schaars aan het worden
-over 2 jaar of minder kun je gewoon motorrijden als de snelheid je niet aanstaat
-meer snelheid geeft meer slijtage van onderdelen, dus duurder onderhoud



Veel lawaai?? Als je hem alleen ontgrenst valt het best mee
benzine verbruik, ja, maar dan kunnen ze beter de auto's aan gaan pakken, want die zuipen stukken meer
meer slijtage?? Bij alleen ontgrensen valt dat mee, daar zijn ze wel op berekent!!
 
Nouwk 5-2-2007 22:36 Print reply

Posts: 4242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stijn S
bereid je ook maar voor op de dingen waarom het niet goed zou zijn.

-opgevoerde brommer maken meer lawaai
Als je brommers in de bebouwde kom gewoon 30 laat rijden, en ook echt dertig, en buiten de bebouwde kom harder, zal dat opzich wel meevallen. Er rijden ook veel 'sjonniebakken' rond die overigens ook een teringherrie produceren, net als motoren die meer lawaai maken Overigens met een ontgrensde uitlaat valt het wel mee als je normaal rijdt ?

-is het verantwoord de jeugd harder te laten rijden?
Als jongeren verantwoord om leren gaan met hun bromfiets, en ze echt flink op de gevaren gewezen worden, is het al een stuk veiliger. Door de praktijklessen zullen er ongetwijfeld een boel mensen beter en verantwoordelijker rijden?

-het benzineverbruik ligt hoger en de olievoorraden zijn al schaars aan het worden
Daar heb je een punt inderdaad, maar wat loopt een brommer precies die 60/70 max loopt? 1:25 ofzo? Kijk naar Amerikanen, 1:3, of de veelvoorkomende auto die 1:11 ofzo loopt

-over 2 jaar of minder kun je gewoon motorrijden als de snelheid je niet aanstaat
Ja, maar er is al aangevoerd dat je dan al wat meer leert omgaan met de snelheid etc, daar meer controle over hebt, omdat de stap kleiner wordt gemaakt naar een lichte motor

-meer snelheid geeft meer slijtage van onderdelen, dus duurder onderhoud
Dat is natuurlijk zo, maar dit zou dus zo'n 'economisch voordeel' kunnen zijn Maar een ontgrensde brommer, niet eens helemaal: daar zijn die onderdelen wel op berekend, in het buitenland lopen ze ook harder dan in Nederland


Zo, wel lekker eenzijdig verhaal maar misschien heb je er wat aan

Dit bericht is gewijzigd door Nouwk op 5-2-2007 om 22:37 uur.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 5-2-2007 22:37 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pistash
[...]


Op een hogere snelheid wel. Daarom moeten ze dat licht, middel zwaar rijbewijs invoeren. brommers dan als licht, niet dat onderscheid in brommers.


dat hebben ze toch al ?

brommer
25kw
vol

waarom wil toch iedereen dat de brommers harder mogen lopen , het gaat toch nooit hard genoeg . als iedereen 80 rijd is dat ook saai en wil iedereen 100 ...

en wees eerlijk : denk je nou serieus dat er minder ongelukken gebeuren als je 80 mag


en
zolang iedereen de spiegels eraf sloopt moet je ook niet gaan zeuren over het feit dat auto's je gevaarlijk achterop komen als je veel zachter rijd imo



Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 5-2-2007 om 22:39 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
-TimP- 5-2-2007 22:37 Print reply

Posts: 1836
voor andere weg gebruikers is het ook niet echt fijn als een brom 80 loopt. ben dr wel voor dat brommers harder moete lope maar dan gaan veel mensen nog gevaarlijker rijden.. over kruisings scheure met 80 of overal nog ff voor langs rijden..
 
zxr club zx6r 2003
Pistash 5-2-2007 22:42 Print reply

Posts: 715
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


dat hebben ze toch al ?

brommer
25kw
vol

waarom wil toch iedereen dat de brommers harder mogen lopen , het gaat toch nooit hard genoeg . als iedereen 80 rijd is dat ook saai en wil iedereen 100 ...

en wees eerlijk : denk je nou serieus dat er minder ongelukken gebeuren als je 80 mag

zolang iedereen de spiegels eraf sloopt moet je ook niet gaan zeuren over het feit dat auto's je gevaarlijk achterop komen als je veel zachter rijd imo




Het veiligste is dat wat het nu is natuurlijk, alleen het feit dat brommers 30 mogen op plekken waar auto's 50 mogen zou naar mijn mening veranderd moeten worden.

Ja klopt die indeling is er ook!
Maar ik geloof dat het was een indeling bijv 10 - 25 - vol. En dan gewoon Motorrijbewijs halen.. dus lessen en al.

 

Dit topic is 4844 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved