Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - betoog snelheid brommers

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1055 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #41124 - betoog snelheid brommers
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 4845 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Zeug 5-2-2007 21:53 Print topicpost

Posts: 352
ey ik ga komende vrijdag een betoog houden over dat de snelheid van brommers verhoogd moet worden naar de constructie snelheid ervan

nou had ik een tijdje terug een topic van iets van 30 pagina's over deze kwestie gelezen op brommerforum
( dit ging er over dat ze een petitie wilden beginnen en die voorleggen aan de regering )
ik zou er ontzettend veel aan hebben als ik dit topic terug vind maar ik kan em niet vinden met de search

als iemand nog goede punten voor of juist tegen heeft hoor ik die graag

voor:
- beter voor de brommers ( dus niet 45 rijden met een afgeknepen brommer )
- veiliger ( niet 30 rijden op een weg waar auto's 50 mogen )
- rechtvaardiger voor jeugd ( geen beotes voor max snelheid maar voor gereden snelheid )
- beter voor economie ( je mag met een puch geen 80 dus koop je een rs omdat je daar wel harder mee kan )
- je kunt de verzekeringen voor schakels nu duurder maken voor dan voor puchies ipv dat ze hetzelfde zijn wat complete onzin is

tegen:
minder veilig ( dus niet want er komt een praktijkexamen voor brommers )


ik hoor graag nog ff wat voor of juist tegen punten tegen dit betoog ( ff snel gedaan zo )

 
Aprilia mx Supermotard : - 72 cc Top performance

wiebutt 5-2-2007 21:55 Print reply

Posts: 6264
- beter voor economie ( je mag met een puch geen 80 dus koop je een rs omdat je daar wel harder mee kan )



Wat is dat voor iets :s
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
NiCK-GSM 5-2-2007 21:56 Print reply

Posts: 1548
waarvoor moet je dat betoog houden dan?
 
Bleh! | Front tegen rollerbanken |
Teunis 5-2-2007 21:58 Print reply

Posts: 1073
betoog is of tegen of voor, beide is beschouwing

beetje krom met de punten die je geeft

Quote:

- rechtvaardiger voor jeugd ( geen beotes voor max snelheid maar voor gereden snelheid )



dit is een mening geen argument

Dit bericht is gewijzigd door Teunis op 5-2-2007 om 22:03 uur.
 
Gradje 5-2-2007 21:58 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wiebutt
- beter voor economie ( je mag met een puch geen 80 dus koop je een rs omdat je daar wel harder mee kan )



Wat is dat voor iets :s


jah dat is idd een zeer slecht argument

 
Djeep 5-2-2007 22:01 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunis
betoog is of tegen of voor, beide is beschouwing

beetje krom met de punten die je geeft


Maar het is wel leuk als je ook negatieve punten weet, zodat je daar kan op voorbereiden..

Of is dat dan weer een Debat
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Gradje 5-2-2007 22:02 Print reply

Posts: 1181
jah dat is meer een debat
je kunt de argumenten dan meteen weer weerleggen
dus tegen andere argumenten ingaan
 
Nouwk 5-2-2007 22:05 Print reply

Posts: 4242

- beter voor economie ( je mag met een puch geen 80 dus koop je een rs omdat je daar wel harder mee kan )

Idd een slecht argument, met een puch kan je ook harder, dat mag niet, zelfde geldt voor RS

Je zou nog aan kunnen voeren dat dat 'opvoeren' onder controle gaat, zodat mensen niet zelf (levensgevaarlijk?) allerlei dingen gaan prutsen, maar dat dit dus door een dealer oid al gedaan wordt

- je kunt de verzekeringen voor schakels nu duurder maken voor dan voor puchies ipv dat ze hetzelfde zijn wat complete onzin is

Gooi die van de puchjes dan maar om laag, van schakels is best duur, vooral all risk, das echt niet normaal.

En euhm, in een betoog is het vaak slimmer ook tegenargumenten te noemen, en die te verwerpen: dan kom je veel sterker over dan dat je alleen maar voorargumenten noemt

Dit bericht is gewijzigd door Nouwk op 5-2-2007 om 22:08 uur.
 
mtlover 5-2-2007 22:05 Print reply

Posts: 2372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunis
betoog is of tegen of voor, beide is beschouwing

beetje krom met de punten die je geeft

Is wel betoog, met weerlegging van een argument van de tegenstanders. Een goede tip, zorg voor uitwerking van je argumenten, dus niet 1 zinnentje maar 3 of 4 zinnen. Dat economische argument moet je toch nog eens naar kijken, lijkt me niet echt sterk. Dan kan je beter zeggen dat de rollerbanken dan afgeschaft kunnen worden wat een hoop geld scheelt. Hoewel die agenten dan worden ingezet voor lasercontroles. Nou ja, kijk maar even rustig.
 
-TimP- 5-2-2007 22:09 Print reply

Posts: 1836
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nouwk

- beter voor economie ( je mag met een puch geen 80 dus koop je een rs omdat je daar wel harder mee kan )

Idd een slecht argument, met een puch kan je ook harder, dat mag niet, zelfde geldt voor RS

Je zou nog aan kunnen voeren dat dat 'opvoeren' onder controle gaat, zodat mensen niet zelf (levensgevaarlijk?) allerlei dingen gaan prutsen, maar dat dit dus door een dealer oid al gedaan wordt

- je kunt de verzekeringen voor schakels nu duurder maken voor dan voor puchies ipv dat ze hetzelfde zijn wat complete onzin is

Gooi die van de puchjes dan maar om laag, van schakels is best duur, vooral all risk, das echt niet normaal.




Ik denk dat hij bedoelt met dat je maar een rs koopt omdat die heel makkelijk 80 te laten lopen is(wat veel lastiger gaat bij een puch.
Een rs is veel duurder normaal gesproken dus meer centjes is bter voor de economie
 
zxr club zx6r 2003
Frysk 5-2-2007 22:10 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zeug
ey ik ga komende vrijdag een betoog houden over dat de snelheid van brommers verhoogd moet worden naar de constructie snelheid ervan

nou had ik een tijdje terug een topic van iets van 30 pagina's over deze kwestie gelezen op brommerforum
( dit ging er over dat ze een petitie wilden beginnen en die voorleggen aan de regering )
ik zou er ontzettend veel aan hebben als ik dit topic terug vind maar ik kan em niet vinden met de search

als iemand nog goede punten voor of juist tegen heeft hoor ik die graag

voor:
- beter voor de brommers ( dus niet 45 rijden met een afgeknepen brommer )
- veiliger ( niet 30 rijden op een weg waar auto's 50 mogen )
- rechtvaardiger voor jeugd ( geen beotes voor max snelheid maar voor gereden snelheid )
- beter voor economie ( je mag met een puch geen 80 dus koop je een rs omdat je daar wel harder mee kan )
- je kunt de verzekeringen voor schakels nu duurder maken voor dan voor puchies ipv dat ze hetzelfde zijn wat complete onzin is

tegen:
minder veilig ( dus niet want er komt een praktijkexamen voor brommers )


ik hoor graag nog ff wat voor of juist tegen punten tegen dit betoog ( ff snel gedaan zo )




hmm
heb je er iets op tegen als ik je betoog ook ff voor nederlands gebruik ?
denk al ff vragen , want stel...

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 5-2-2007 om 22:11 uur.
 
giggitybyte
mblover 5-2-2007 22:13 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nouwk

- beter voor economie ( je mag met een puch geen 80 dus koop je een rs omdat je daar wel harder mee kan )

Idd een slecht argument, met een puch kan je ook harder, dat mag niet, zelfde geldt voor RS

Je zou nog aan kunnen voeren dat dat 'opvoeren' onder controle gaat, zodat mensen niet zelf (levensgevaarlijk?) allerlei dingen gaan prutsen, maar dat dit dus door een dealer oid al gedaan wordt

- je kunt de verzekeringen voor schakels nu duurder maken voor dan voor puchies ipv dat ze hetzelfde zijn wat complete onzin is

Gooi die van de puchjes dan maar om laag, van schakels is best duur, vooral all risk, das echt niet normaal.

En euhm, in een betoog is het vaak slimmer ook tegenargumenten te noemen, en die te verwerpen: dan kom je veel sterker over dan dat je alleen maar voorargumenten noemt

Dit bericht is gewijzigd door Nouwk op 5-2-2007 om 22:08 uur.


maar een puch moet je opvoeren,
een rs loopt origineel 80

tenzij het oud-ijzer nog in de uitlaat zit..
 
Nouwk 5-2-2007 22:14 Print reply

Posts: 4242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


maar een puch moet je opvoeren,
een rs loopt origineel 80

tenzij het oud-ijzer nog in de uitlaat zit..


Ja, maar er staat duidelijk MAG En dan moet ie idd dat goed uitleggen, maar het is alsnog een zwak argument
 
Almer 5-2-2007 22:16 Print reply

Posts: 3325
Beter voor het milieu! Afgeknepen 2taktmotors zijn schadelijker voor het milieu dan de 'open' 2taktmotors of de injectie's (die worden ook niet geknepen).

Nadeel: Meer ongelukken door onervaren jeugd die gaat planken, net zoals met motor, een bepaalde regel, onder de 17 ofzo niet harder dan 65? En keihard controleren dan!

Dit bericht is gewijzigd door Almer op 5-2-2007 om 22:19 uur.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Pistash 5-2-2007 22:19 Print reply

Posts: 715
Belangrijkste is gewoon:
Liever een argument minder, dan eentje die nergens op slaat.
Goed en uitgebreid onderbouwen, het liefst met feiten, uit bijvoorbeeld recentelijke onderzoeken. 1 of 2 tegenargumenten weerleggen. En dan duidelijke conclusie.

veiliger ( niet 30 rijden op een weg waar auto's 50 mogen )
Opzich goed argument maar het slaat neit op je stelling, de snelheid van brommers verhogen naar constructie snelheid. Brommers kunnen nu op die plekke ook gewoon 50 rijden?

 
mtlover 5-2-2007 22:19 Print reply

Posts: 2372
Beter voer je aan dat het in het buitenland ook zo geregeld is. In Engeland bijvoorbeeld mag je toch 125cc maar wel gewoon met een licht rijbewijs.

Zo zouden ze het hier in Nederland ook moeten aanpakken, gewoon tot 80/125cc, met een rijbewijs ipv dat vage dingetje wat je nu hebt. Praktijk is nog niet eens van start gegaan....

Je zou het misschien zelfs nog kunnen combineren met het autorijbewijs op je 17e waar ze naartoe willen..
 

Dit topic is 4845 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved