Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tunings kwestie: kan dit ...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 784 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4112 - tunings kwestie: kan dit ...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1153 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

barry 5-6-2002?20:41 Print reply

Posts: 7387
een cr125cc uit 1981 dacht ik, en ik heb ook nog een 125cc rm cilinder liggen, zelfde als hierboven, alleen ik vind de honda cr cilinder er veel sneller uitzienm alles veel groter, zit ook een giga 6kleps membraam in

ik mis voor die cr alleen nog een uitlaat en dan kijken of ie loopt, maak wel een keer een foto
 
He?
barry 5-6-2002?20:43 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Originally posted by: -Michiel-?

hey die cilinder op de foto lijkt precies op een tsx cilinder met dat membraan zo! zeker een Suzuki RM crossercilinder ?


jah ik vind mijn 125rm cilinder bijna identiek aan poortvorming aan de 50charmo cilinder van tsx alleen alles veel groter, maar van honda nog veeeel groter alles, nu zie je wel, honda rules!!!

en ga niet zeiken van dubbelpost want dan kun je de pot op
 
He?
dick1 5-6-2002?21:33 Print reply
Posts: 971
Quote:
Originally posted by: $-Bill Gates-$ (barry)?

een cr125cc uit 1981 dacht ik, en ik heb ook nog een 125cc rm cilinder liggen, zelfde als hierboven, alleen ik vind de honda cr cilinder er veel sneller uitzienm alles veel groter, zit ook een giga 6kleps membraam in

ik mis voor die cr alleen nog een uitlaat en dan kijken of ie loopt, maak wel een keer een foto


poortmappie van die cr cil maken issie getuned?
 
barry 5-6-2002?21:43 Print reply

Posts: 7387
weet niet, volgens mij niet, de inlaat is wel 1 groot lomp gat en de uitlaat is een vlinderpoort en daarna 4 gewone huge spoelpoorten en 2 auxilerypoorten ook nog bij de inlaat
 
He?
dick1 5-6-2002?21:47 Print reply
Posts: 971
Quote:
Originally posted by: $-Bill Gates-$ (barry)?

weet niet, volgens mij niet, de inlaat is wel 1 groot lomp gat en de uitlaat is een vlinderpoort en daarna 4 gewone huge spoelpoorten en 2 auxilerypoorten ook nog bij de inlaat


van 81, is gewoon lucht gekoeld dus?, heb ik ook 1 van, en nog 3 water gekoelde

ze zijn alle 4 getuned :a nu weet ik niet wat ze er aan gedaan hebben. :a
 
barry 5-6-2002?22:55 Print reply

Posts: 7387
dan zal ik ff een poortmapje maken, dat bouwjaar weet ik niet zeker, maar is wel AC 6bak


 
He?
Sneks 5-6-2002?23:06 Print reply
Posts: 2499
Jan: hoe groot wordt het totale poortoppervlak? Het totale uitlaatpoortoppervlak bij die daytona is 485 mm2 en de bovenkant van die poorten liggen 19,5 mm boven bdc. Dus volgens bimotion een timing rond de 10200 toeren.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
B3AST 6-6-2002?13:37 Print reply
Posts: 2469
Wat ik in feite gedaan heb is eerst het mean-area oppervlak van de spoelpoorten uitgerekend, daaruit heb ik de angle-area berekend en aan de hand van een tabel op macdizzy bepaald wat de angle-area van de uitlaatpoort moet zijn.
en als je dat allemaal weer omrekend kom ik op een uitlaatpoort (mean area!!!) oppervlakte van 460mm2 en das misschien wel groot, maar het is ook een grooote cylinder he (98.4cc)...

en volgens die tabel kom ik bij die angle areas op een max.vermogen bij ca. 10.000 RPM
maar misschien is het geen gek idee om ook eens met bimotion te loeren!

EDIT: het totale uitlaatpoort oppervlakte heb ik niet exact hier staan maar ik denk dat het zo ongeveer (nu moek ff naar me tekeningen loeren) Euhhhhh > ik schat 580/590 mm2

[This message is edited by B3AST on 6-6-2002 13:41]

[This message is edited by B3AST on 6-6-2002 13:45]
 
- insane in the brain -

Dit topic is 1153 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved