Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tunings kwestie: kan dit ...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1002 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4112 - tunings kwestie: kan dit ...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1134 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

B3AST 3-6-2002?11:44 Print topicpost
Posts: 2469
oowkeej volgens mijn berekening moet mijn uitlaatpoort een mean area hebben van 460mm2,
hij mag nie breder dan 36,7mm (2/3 van de boring (55mm)) en hij kan ook niet hoger want dan wordt de blowdown te lang.
Wat ik dus heb is dus een vierkant vlak van 36.7mm breed en 13.9mm hoog (lengte vanaf de mean area line totaan de top van de poort)

36.7*13.9=510mm2

ik mag dus een poort maken van 460mm2 in een opp. van 510mm2 > conclusie > dit wordt een MEEEEGAAAAAAAAAAAA vierkant gevaarte zo!
Ik heb ff een voorbeeldje getekenf op papier en die is op de top in het midden zn hoogte, en is 16mm verderop nog maar 1mm lager geworden...

Ik weet eigenlijk niet of ik dit dus wel durf te maken, want die cylinder wil ik wel nog ff heel houden dus wie van de tuners kan me ff vertellen of ik nog goed bezig ben..
 
- insane in the brain -

SIWWN 3-6-2002?16:50 Print reply
Posts: 7079
Ja het kan wel wel maar pas toch op
 
Aprilia r-ass 3-6-2002?16:51 Print reply
Posts: 741
jaha da ken
[IMG]http://[IMG]216.40.249.192/mysmilies/contrib/dvv/cwmcorpse.gif[/IMG][/IMG]
 
I like Castrol!
B3AST 3-6-2002?17:29 Print reply
Posts: 2469
mjah ik denk ook gewoon dat ik die poort er ook maar gewoon in knal hoor... ik heb net ff op de originele poortmap getekend hoe dat dan wordt... echt vet ziek... volgens mij stijg ik vet op als ik dit maak
 
- insane in the brain -
NSRacing 3-6-2002?18:34 Print reply
Posts: 88
Ik zie geen plaatje maar. Al het een vlinder poort met zoon tuzen spalkje is dan kun je de uitlaat poort echt mega groot maken.
 
>80cc watergekoelt>6 versnellingen>28mm keihin carbarateur>Getunede cilinder, kop, uitlaat >Topsnelheid max 135 km/u gemeten voor meerder auto\'s
B3AST 3-6-2002?18:52 Print reply
Posts: 2469
jaa het is een 100cc eurocylindro LC... dus een ovalen (strax dus vierkant ) gat
 
- insane in the brain -
dick1 3-6-2002?19:23 Print reply
Posts: 971
Quote:
Originally posted by: NSRacing?Honda

Ik zie geen plaatje maar. Al het een vlinder poort met zoon tuzen spalkje is dan kun je de uitlaat poort echt mega groot maken.



valt tegen hoor, er zijn wel degelijk grenzen, en je moet ook oppassen dat ze niet in contact met de spoelinkepingen van je zuiger (over de piston pen, want dan stroomt het gas lekker weg door de uitlaat poort, en das niet leuk
 
barry 3-6-2002?21:40 Print reply

Posts: 7387
ik zal eens ff een poortmapje maken van mijn 125cc cr cilinder dat is me toch allemaal fucking groot!!! vooral die inlaat, dat ie gewoon 1 groot lomp gat
 
He?
Steve_ZHC 5-6-2002?01:58 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Originally posted by: $-Bill Gates-$ (barry)?

ik zal eens ff een poortmapje maken van mijn 125cc cr cilinder dat is me toch allemaal fucking groot!!! vooral die inlaat, dat ie gewoon 1 groot lomp gat


ok, doe maar.
past een 80cc oud type cr cil (AC) niet op een MT8 blok?
Zo ja, dan wil dat denk ik beter als een 125 dingetje of niet?
 
MB50TUNED 5-6-2002?10:08 Print reply
Posts: 1054
Ik vind time area en die zooi maar vaag, net alsof oppervlak onder die lijk geen invloed heeft op prestaties.

Houd er rekening mee dat slijtage van je veer/zuiger voor een gedeelte afhangt van de vorm van je uitlaatpoort. En breedte powerband is ook afhankelijk van de bovenkant uitlaatpoort, rond is brede bowerband en recht is veel piekvermogen en smalle powerband.

cr80 cilinder past niet, afstand tapeinden anders. En slag weet ik niet. Mocht je dit wel passend krijgen heb je een grote carb, groot membraan en andere cdi nodig misschien nog een andere pijp om het goed te laten draaien.


[This message is edited by MB50 TUNED on 5-6-2002 10:12]
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Sneks 5-6-2002?13:10 Print reply
Posts: 2499
Of je lost het zo op als bij ze hebben gedaan bij mijn nieuwe cilinder


Dit is een Daytona mini cilinder voor nsr. Boring 43,5mm. Allu + nikasil en standaard fluitpoorten (auxilery exhaust ports).
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Blorn 5-6-2002?15:54 Print reply

Posts: 13825
dat zijn beste fluitpoorten of nie??
 
Rudy 5-6-2002?16:34 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: MT7 Racer?

Quote:
Originally posted by: $-Bill Gates-$ (barry)?

ik zal eens ff een poortmapje maken van mijn 125cc cr cilinder dat is me toch allemaal fucking groot!!! vooral die inlaat, dat ie gewoon 1 groot lomp gat


ok, doe maar.
past een 80cc oud type cr cil (AC) niet op een MT8 blok?
Zo ja, dan wil dat denk ik beter als een 125 dingetje of niet?


Was symen daar niet mee bezig? Wat nadeel van die luchtgekoelde cross cilinder zijn is dat ze erg warm worden (spreek uit ervaring helaas) en ze zoveel onderhoud vergen dat je er arm van word als je er mee op de weg ga rijden.

 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Joost 5-6-2002?17:24 Print reply
Posts: 1108
490mm^2?! lijkt me erg aan de ruime kant. Anders moet je berekeningen maar es naar me toe mailen. Gewoon even in een txt bestand ofzo.

Trouwens die cilinder van hans is ook wel erg bruut. Hoe maak je zoiets?
 
It is going to be a Endless summer...
dick1 5-6-2002?18:17 Print reply
Posts: 971
Quote:
Originally posted by: $-Bill Gates-$ (barry)?

ik zal eens ff een poortmapje maken van mijn 125cc cr cilinder dat is me toch allemaal fucking groot!!! vooral die inlaat, dat ie gewoon 1 groot lomp gat


ja, doe maar, en ff maten erbij zetten, dan kan ik gelijk ff kijken wat ze allemaal aan mijn getunede cils hebben gedaan, wat is het bouwjaar van die cil?

maar heb je een cr cil?
 
-Michiel RS- 5-6-2002?18:45 Print reply
Posts: 2803
hey die cilinder op de foto lijkt precies op een tsx cilinder met dat membraan zo! zeker een Suzuki RM crossercilinder ?
 

Dit topic is 1134 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved