Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda mt5 niet goed in de toeren!!!!?!?!?!?!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1147 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #41119 - Honda mt5 niet goed in de toeren!!!...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3569 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Cyper.76 5-2-2007 21:20 Print topicpost

Posts: 219
Ik heb laatst een honda mt5 gekocht
70cc imitatie cillinder!
16mm keihin met sproeier 110!
Mijn probleem is dat als ik in de 2,3,4 versnelling schakel en geef normaal gas dan maakt hij het geluid: bop.. bop.. bop.. (maakt dan geen toeren) blijf ik vol gas houden maakt hij na 10 sec. pas opeens toeren!! heel raar! ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen! alvast bedankt!
---------------------------------------------------------
dit is mijn bougie:


Naar mijn mening te nat?

Dit is mijn carburateur:


zoals je ziet een slangetje waar nergens naartoe loopt!!
ik dacht eraan om hem onder aan de carburateur te maken zoals dit:


is dit goed ? of moet dit slangetje ergens anders heen?
ik doe echt wat met jullie advies!! alvast bedankt! echt!
Ps: foto's zijn met mobiel gemaakt!
 

BIET 5-2-2007 21:23 Print reply

Posts: 22355
Nee dat moet niet daar komen, en praat is ff zonder uitroeptekens ofzow

owjah hij moet trouwens op dat aansluitingkje op het spruitstuk, daar trekt ie nu ook valselucht door, wat ook een verklaring kan zijn voor je probleem

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 5-2-2007 om 21:23 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
joeriMT5 5-2-2007 21:23 Print reply

Posts: 1205
dat slangetje moet op het spruitstuk
 
tsxj oran 5-2-2007 21:25 Print reply

Posts: 6498
hij rijd met 16mm carb, oftewel oliepomp afsluiten en zelf mengen
btw meestal als hij pas na een tijdje op toeren komt verzuipt hij
 
oud
gelderboer 5-2-2007 21:27 Print reply
Posts: 226
probeer hem eens goed stationnair te laten lopen. als dat niet lukt en hij slaat op hol in zn toeren dan is t zo goed als zeker valse lucht. de slang vanaf de oliepomp moet je aansluiten op de open nippel op je spruitstuk. zo zijn de beide openingen afgesloten anders trekt ie valse lucht. dat slangetje onderaan de carb is de overloop en dat hoort zo. als je die schroef daarboven losdraait loopt de vlotterkamer leeg.
 
Ik motor ook
tsxj oran 5-2-2007 21:28 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gelderboer
probeer hem eens goed stationnair te laten lopen. als dat niet lukt en hij slaat op hol in zn toeren dan is t zo goed als zeker valse lucht. de slang vanaf de oliepomp moet je aansluiten op de open nippel op je spruitstuk. zo zijn de beide openingen afgesloten anders trekt ie valse lucht. dat slangetje onderaan de carb is de overloop en dat hoort zo. als je die schroef daarboven losdraait loopt de vlotterkamer leeg.

das nou niet echt een goede manier om valse luchte te constateren aangezien je wanneer je gas geeft het meest vacuum hebt en dus ook het best kunt zien of hij valse lucht trekt
 
oud
BIET 5-2-2007 21:29 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

das nou niet echt een goede manier om valse luchte te constateren aangezien je wanneer je gas geeft het meest vacuum hebt en dus ook het best kunt zien of hij valse lucht trekt

nou door die nippel voor de olie op het spruit trekt ie zkr wete valse lucht atm, omdat deze niet is afgesloten
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Sypie_Honda 5-2-2007 21:32 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

nou door die nippel voor de olie op het spruit trekt ie zkr wete valse lucht atm, omdat deze niet is afgesloten


eeh dr zit toch een schroef in gedraait??

of ben ik nou blind?
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Djeep 5-2-2007 21:34 Print reply

Posts: 8621
Vind wel dat je beetje grote sproeier heb..

Ik heb 70cc 18mm sproeier 110..

Is dan wel LQ, ma soveel maakt dat tog neit uit
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Cyper.76 5-2-2007 21:36 Print reply

Posts: 219
jah een schroef, maar dat heeft de vorige eigenaar gedaan.
dat moetik er dus uithalen ? en die nippel van het spruitstuk zal ik morgen even aansluiten en foto's maken en ff op brommerforum gooien.
morge lekker 16
 
BIET 5-2-2007 21:36 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]


eeh dr zit toch een schroef in gedraait??

of ben ik nou blind?

krijg nou bakkie pleur, nu zie ik het ook. Zit een sgroefie in, ookal zitie wel wat vaag scheefheid erin... Als ding er goed inzit trekt ie daardoor uiteraard geen valselucht nu.. mar slangetje hoort er wel op als die knul de oliepomp wil gbruiken
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
geert-nsr 5-2-2007 21:38 Print reply

Posts: 6438
dat slangetje is van je oliepomp. maar die heeft je vorige eigenaar dus afgesloten en nu tank je mengsmering en krijg je zo zn smeering
dat nippeltje op je spuitstuk zat eerst dat slangetje van je oliepomp op maar is er nu afgehaalt en hij zuigt nu dus daar valse lucht . dus je moet ff dat ding afsluiten gwoon slangetje op zeteen met een schroefje oid erin.
dan zal hij het wss weer goed doen..

nu zie ik t ook dan is het wss n ander probleem dan valse lucht

Dit bericht is gewijzigd door geert-nsr op 5-2-2007 om 21:39 uur.
 
Cyper.76 5-2-2007 21:38 Print reply

Posts: 219
als ik de oliepomp aansluit dan hoef ik zelf niet meer te mengen toch ? nu zit er mengsmering in 1:40 soms 1:30
 
BIET 5-2-2007 21:40 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cyper.76
als ik de oliepomp aansluit dan hoef ik zelf niet meer te mengen toch ? nu zit er mengsmering in 1:40 soms 1:30

1:30?. Kluns.... en als je oliepomp aansluit moetie ook nog werken
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
geert-nsr 5-2-2007 21:40 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cyper.76
als ik de oliepomp aansluit dan hoef ik zelf niet meer te mengen toch ? nu zit er mengsmering in 1:40 soms 1:30

als dat ding een x is afgesloten geweest zou ik het niet helemaal meer vertrouwen. beter blijf mengsmering tanken weet je zeker dat ie zn smeering krijgt..
 
Cyper.76 5-2-2007 21:41 Print reply

Posts: 219
jah dus met oliepomp word het mengsel te rijk ?
en als ik de oliepomp heb aangesloten moet ik super95 tanken ?
 

Dit topic is 3569 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved