tsxj oran |
4-2-2007 15:54 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Yoshi
Hij is trouwes niet getuned ofz, er zit een 24mm mikuni op en een proma uitlaat. welke sproeier moet er volgens jullie in dan?
M'n brommer boer zei tussen 180 en 200?
keihin maat ongeveer 120 a 130
|
|
oud |
|
Frysk |
4-2-2007 16:23 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]
MB heeft over het algemeen een CDI
hoezo algemeen
altijd
maargoed
je ontsteking TEGEN je vliegwiel draai richting indraaien
en dan nog eens testen
en heb jij je lucht al nagekeken ?
meestal gaat iedereen direkt carb uit elkaaar etc
maar luchtfilter nakijken is ook belangijrk
probeer dit eens
pak eens deo en spuit dit in de luchtinlaat van je MB
maar ik denk toch ontsteking
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 4-2-2007 om 16:30 uur.
|
|
giggitybyte |
|
De Schout |
4-2-2007 17:19 |
Posts: 5327 |
wat heb je eraan gedaan waardoor die niet meer loopt, of heeft deze combinatie onder je brommer nog nooit gelopen..?
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Yoshi |
4-2-2007 17:37 |
Posts: 53 |
nee hij heeft met deze combi nog nooit gelopen, alles zat gisteren pas goed in mekaar. Heb er nou sproeier 130 in zitten maar hij doet et nog niet.
is de onsteking van een mb5 en mb8 hetzelfde?
|
|
|
|
Sypie_Honda |
4-2-2007 17:48 |
Posts: 13830 |
wil je eens een foto van je vliegwiel nemen?
kunnen we ff zien of je een NSR vliegwiel of een MB vliegwiel hebt.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
4-2-2007 17:50 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
wil je eens een foto van je vliegwiel nemen?
kunnen we ff zien of je een NSR vliegwiel of een MB vliegwiel hebt.
je kunt met nsr vliegwiel op mt ook prima rijden (als je maar een nsr onsteking hebt)
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Sypie_Honda |
4-2-2007 17:52 |
Posts: 13830 |
idd, maar als je een MB onsteking hebt, met een NSR vliegwiel. gaat het dus niet goed
mja je moet het ergens zoeken?
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
4-2-2007 17:54 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
idd, maar als je een MB onsteking hebt, met een NSR vliegwiel. gaat het dus niet goed
mja je moet het ergens zoeken?
dat had ik ook al gepost
maar wil dus even zeggen dat je met een foto van alleen het vliegwiel niet zoveel kunt . als je niet weer wat erachter zit
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
De Schout |
4-2-2007 17:59 |
Posts: 5327 |
grondplaten zijn voor zover ik weet het zelfde (toch wel aardig zeker van eigelijk. ) vliegwielen zijn zeker anders, en niet echt uitwisselbaar..
maar leen ook is ff een cdi van iemand om te proberen ofzo. en sproeier rond de 200 moet aardig goed zitten in een 24mm.. als je hem aantrekt achter scooter, gaat tie dan meelopen, of slaat tie echt aan.. dus als je koppeling inknijpt valt tie weer stil, of loopt tie gewoon..?
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Ctscn |
4-2-2007 18:04 |
Posts: 51 |
Je zij dat je een mb/mt 8 blok had zorg der dan eerst voor dat je een mt/mb 8 ontsteking hebt. cdi van een mb8 bobine maakt nie uit. En een ngk hittegraad9 bougie als het ff kan.
24 carb. met rond de 130 sproeier.. En een fatsoenlijk membraam liefst 4 klepjes. En ontsteking goed afstellen. want als je zo door gaat met dat stotteren knal je een gat in je zuiger. Of nog erger.
|
|
|| When i red about the evils of drinking, i gave up reading || |
|
Yoshi |
4-2-2007 18:35 |
Posts: 53 |
Ik heb ook al een mb5 onsteking geprobeerd, van m'n ouwe blok ( waarvan ik zeker weet dat hij goed is) want met m'n ouwe blok loopt ie gewoon goed. Heb een mb8 onsteking er ook al opgehad alleen dat was met een mb5 cdi en bobine. en ook al 2 verschillende vliegwielen geprobeerd. En als ik hem aantrek achter een scooter dan looptie wel met koppeling in, maar komt ie niet hoger als 7000 toeren ofzo
Dit bericht is gewijzigd door Yoshi op 4-2-2007 om 18:37 uur.
|
|
|
|
MT70-nolimit |
4-2-2007 18:38 |
Posts: 4322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Saknet
knallen dat kan onvoleldige verbranding wezen
denk aan - te grote sproei,
.. of was et nou dat de ontsteking dan veelste vroeg staat
kan beide denk ik :p
Mijn ervaring is dat de ontsteking niet zomaar tevroeg staat bij die blokjes. Knallen uit de uitlaat betekent in de helft van de gevallen een kapotte bougie.
Als dat het niet is, even kijken hoe de aanluiting van het vliegwiel op de krukas is, dat de spie niet gaar is bijv.
|
|
gaat lang goed |
|
Yoshi |
4-2-2007 18:39 |
Posts: 53 |
spietje is ook al nieuw, daar dacht ik zelf al aan.
bougie is ook nieuw dus daar zal het ook niet aan liggen
|
|
|
|
Frysk |
4-2-2007 18:40 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Yoshi
Ik heb ook al een mb5 onsteking geprobeerd, van m'n ouwe blok ( waarvan ik zeker weet dat hij goed is) want met m'n ouwe blok loopt ie gewoon goed. Heb een mb8 onsteking er ook al opgehad alleen dat was met een mb5 cdi en bobine. en ook al 2 verschillende vliegwielen geprobeerd. En als ik hem aantrek achter een scooter dan looptie wel met koppeling in, maar komt ie niet hoger als 7000 toeren ofzo
Dit bericht is gewijzigd door Yoshi op 4-2-2007 om 18:37 uur.
CDI + BOBINE zijn allemaal gelijk van de honda 2-takts
maarja
al andere bougie + bougiedop geprobeerd ?
sleutelblundertje toen
spul deed het niet
andere bougie... lukte niet andere ontsteking gekocht
wil niet
mja
voor de grap na de tijd een andere dop... wham perfekt ...
heb je de ontsteking wel goed afgesteld ? en al ff zonder luchtfilter geprobeerd
|
|
giggitybyte |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
4-2-2007 18:42 |
Posts: 10560 |
zoals ik eerder heb gevraagd :
is je membraan goed ?
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|