Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Afstellen DT , timing BDP

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 474 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41075 - Afstellen DT , timing BDP
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 891 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Seren 3-2-2007 18:29 Print topicpost
Posts: 94
Hey,

ik heb ontzettend veel moeite met het afstellen van de ontsteking en dus me brommer aan de praat krijgen.

Er is een mooie krachtige blauwe vonk en er is ook benzine toevoer, maar ik heb het idee dat de timing fout is waardoor me brommer niet aan wilt slaan.

Vandaag sloeg me brommer aan voor 1 seconde en kreeg ik veel ploffen uit de uitlaat. Ik opnieuw de ontsteking stellen, maar toen gebeurde er helemaal niks.

Er zit een 70cc op met een b6hs bougi en de cp staan op .35.
Nu wil ik hem 2mm voor het BDP afstellen, maar dat lukt niet omdat de opening in het vliegwiel te klein is.

Heeft iemand tips hiervoor????

En een vliegwiel draaid toch TEGEN de klok in?!!

 

Henk-88 3-2-2007 18:43 Print reply

Posts: 26703
Meestal staat er een pijl op het vliegwiel die de draairichting aangeeft. De ontsteking vervroegen doe je door de grondplaat met spoelen (onder je vliegwiel) tegen de draairichting van je vliegwiel in te draaien.

Als je de brommer in de versnelling aanloopt dan zie je gelijk de draairichting van je vliegwiel btw.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
-Bassie- 3-2-2007 18:44 Print reply

Posts: 6617
weet je zekker dat je zuiger dan 2mm voorontsteking heeft??

want het is goed te doen met het gat die er in zit.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Seren 3-2-2007 18:47 Print reply
Posts: 94
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Meestal staat er een pijl op het vliegwiel die de draairichting aangeeft. De ontsteking vervroegen doe je door de grondplaat met spoelen (onder je vliegwiel) tegen de draairichting van je vliegwiel in te draaien.

Als je de brommer in de versnelling aanloopt dan zie je gelijk de draairichting van je vliegwiel btw.



DT uit 1980-1983 heeft geen verstelbare grondplaat :(

Dit bericht is gewijzigd door Seren op 3-2-2007 om 18:48 uur.
 
Seren 3-2-2007 18:50 Print reply
Posts: 94
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
weet je zekker dat je zuiger dan 2mm voorontsteking heeft??

want het is goed te doen met het gat die er in zit.


Als ik een schuifmaat erin steek en ik doe de afstand naar de zuiger + 2mm van staat het vliegwiel zo dat er niet genoeg opening boven de cp zijn om vast te draaien.
 
BlackHonda 3-2-2007 19:13 Print reply

Posts: 1115
Volges mij is hittegraad 6 niet goed, beter haal je 8 ong.
 
Mopar 3-2-2007 19:42 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Seren
[...]



DT uit 1980-1983 heeft geen verstelbare grondplaat :(

Dit bericht is gewijzigd door Seren op 3-2-2007 om 18:48 uur.


Wees blij, is er niks te verstellen ook !

Contact punten op 0.40mm zetten, is het altijd goed
iig, tussen de .35~.45mm , ik hield altijd .40 aan, en nooit problemen gehad.

Let er op dat je met aandraaien van het stelschroefje niet de contactpunten meeneemt

edit : en hittegraad 6 is idd te laag, haal idd een 8 op 70cc.
En als het een hele snelle 70cc is een 9.


Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 3-2-2007 om 19:42 uur.
 
cmtheman 4-2-2007 14:29 Print reply

Posts: 2710
dt heeft geen verstelbare grondplaat, die voorontsteking stel je gewoon in door de zuiger op 2mm voor het BDP te zetten, en de zuiger daar houden, en dan pas de contactpunten op 0,35 te zetten (dit moet je misschien 1 of 2x proberen, ging bij mij ook niet altijd in 1 keer, maar alshij dan eenmaal goed vonkt is de kans groot dat hij aanslaat)

is je vonk wel regelmatig, als je een aantal keer kickt, blijft hij hetzelfde vonken?? probeer een bougie hittegraad 9, had ik ook en reed goed, ook met veel toeren
 
ZAC #802, KNMV #82
khaz 4-2-2007 14:41 Print reply

Posts: 1450
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
dt heeft geen verstelbare grondplaat, die voorontsteking stel je gewoon in door de zuiger op 2mm voor het BDP te zetten, en de zuiger daar houden, en dan pas de contactpunten op 0,35 te zetten (dit moet je misschien 1 of 2x proberen, ging bij mij ook niet altijd in 1 keer, maar alshij dan eenmaal goed vonkt is de kans groot dat hij aanslaat)

is je vonk wel regelmatig, als je een aantal keer kickt, blijft hij hetzelfde vonken?? probeer een bougie hittegraad 9, had ik ook en reed goed, ook met veel toeren



mijn vliegwiel zit altijd precies fout op 2 mm voorontsteking
kan ik net niet bij de contact punten ..
 
HPI |w00t
laurensdt 4-2-2007 15:38 Print reply

Posts: 173
ik had eerst ook altijd dat ie 1 seconde aanging en toen afsloeg met klappen uit de uitlaat.
maar bij mij was alle olie naar beneden gezakt.
ff benzine poosje laten lopen in emmer.
en toen de die het meteen
 
squirtle squirt!
Seren 4-2-2007 16:41 Print reply
Posts: 94
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
dt heeft geen verstelbare grondplaat, die voorontsteking stel je gewoon in door de zuiger op 2mm voor het BDP te zetten, en de zuiger daar houden, en dan pas de contactpunten op 0,35 te zetten (dit moet je misschien 1 of 2x proberen, ging bij mij ook niet altijd in 1 keer, maar alshij dan eenmaal goed vonkt is de kans groot dat hij aanslaat)

is je vonk wel regelmatig, als je een aantal keer kickt, blijft hij hetzelfde vonken?? probeer een bougie hittegraad 9, had ik ook en reed goed, ook met veel toeren



Probleem is dus:

als de zuiger 2mm voor bdp staat ik niet bij de contact punten kan (zoals KHAZ ook zei)

maar ik zal het nog een paar keer proberen
 
Seren 4-2-2007 16:42 Print reply
Posts: 94
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: laurensdt
ik had eerst ook altijd dat ie 1 seconde aanging en toen afsloeg met klappen uit de uitlaat.
maar bij mij was alle olie naar beneden gezakt.
ff benzine poosje laten lopen in emmer.
en toen de die het meteen


Goede opmerking, ik heb al gemerkt dat me bougi een soort van oli laag bevatten, nooit over na gedacht!
 
chick 4-2-2007 17:52 Print reply

Posts: 417
je cp moeten met voelermaatje .40 en ook wanneer de zuiger BIJNA bovenin is moet ie gaan vonken en dan zou het niet meer aan je ontsteking moeten liggen maar aan iets anders...
wats de setup van je brommer??
 
lord of the bromfiets
Seren 4-2-2007 23:08 Print reply
Posts: 94
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chick
je cp moeten met voelermaatje .40 en ook wanneer de zuiger BIJNA bovenin is moet ie gaan vonken en dan zou het niet meer aan je ontsteking moeten liggen maar aan iets anders...
wats de setup van je brommer??



70cc polini
16 mikuni
116 sproeier
power filter
luhao


bougi was met deze setup mooi bruin
 
chick 5-2-2007 13:58 Print reply

Posts: 417
dan zou het kunnen dat je condensator ofzow niet goed meer is want dan draait ie wel mooi stationair maar zodra je een beetje aan het gashendel draait dan fokt ie t meteen en dan gaat ie kut lopen

 
lord of the bromfiets

Dit topic is 891 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved