Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Handversnelling zundapp

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 935 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #41073 - Handversnelling zundapp
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 6684 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bromvlieg 3-2-2007 17:47 Print topicpost

Posts: 782
Hey iedereen,

Ik heb pas een zundapp zd50ts gekocht
http://www.brommerfo...ery/view/2117/1/last
maar nou heb ik een paar problemen met de handschakeling.

Versnellingen krijg je er soms moeilijk door of hij schiet eruit. De koppeling zelf kan je goed op laten komen.
Heeft er iemand ervaring hoe ik de kabel van de versnelling moet afstellen ?

Alvast bedankt



 
Denk eraan: er bestaan geen domme vragen, alleen domme mensen

erwin fs1 3-2-2007 18:05 Print reply

Posts: 897
kijk eens op www.zundappforum.tk. daar staat het denk ik wel
 
vake bej te bange....
Kerry King 3-2-2007 18:07 Print reply

Posts: 5037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bromvlieg
Hey iedereen,

Ik heb pas een zundapp zd50ts gekocht
http://www.brommerfo...ery/view/2117/1/last
maar nou heb ik een paar problemen met de handschakeling.

Versnellingen krijg je er soms moeilijk door of hij schiet eruit. De koppeling zelf kan je goed op laten komen.
Heeft er iemand ervaring hoe ik de kabel van de versnelling moet afstellen ?

Alvast bedankt







der moet ergens een puntje staan in het blok en daar moet je hem mee gelijk zeten met zijn vrij
 
ik weet niet wat jouw probleem is ? maar de mijne is het niet
Jozeff - Forum en Sales Moderator 3-2-2007 18:44 Print reply

Posts: 10835
helemaal goed. Dat pinnetje waar je kabel in zit op het blok moet gelijk staan met een streepje op het carter als je schakelhandel in zijn vrij (0) staat

en dat hij er dan uit schiet heeft denk ik te maken met het feit dat jouw schakelhandvat aan het verslijten is.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Almer 3-2-2007 20:00 Print reply

Posts: 3325
Deruit schieten kan meerdere oorzaken hebben, ik weet niet precies hoe et bij Dapp zit, maar bij Kreidler kan het ook komen door de trekspie's die in het schakeltandwiel geperst zitten. Dit zijn 4 pennetjes die wel eens schuin af willen slijten, waardoor hij uit de versnelling schiet.
Het kan ook komen door de afstelling van je kabels. Smeer zowiezo je kabels en je handvat goed door als hij zwaar gaat. Zet dan je schakelpook op't blok haaks op je kabels zegmaar, dus streepje-puntje zoals het bij Dapp zal zitten en draai met de snelspanners beide kabels strak, en dan moet het goed zijn!

Dit bericht is gewijzigd door Almer op 3-2-2007 om 20:01 uur.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Kerry King 3-2-2007 20:02 Print reply

Posts: 5037
ik heb trouwens wel is een keer gehad dat mijn kopeling niet goed in me kaar zat en daardoor knalde hij ook uit de versneling
 
ik weet niet wat jouw probleem is ? maar de mijne is het niet
Bromvlieg 4-2-2007 12:39 Print reply

Posts: 782
Bedankt voor de info.
Ik ga er vandaag meteen mee beginnen.

Denk trouwens niet dat het aan de trekspie gaat liggen.
Brommer is nog maar 6000 km oud.
Zal het gaan proberen te fixen zodat ik er eindelijk een keer op kan toeren.

Nou had ik nog een vraagje : Er zit nou zo'n zundapp sigaar uitlaat op, maar hij valt er steeds af, om de 40 meter ofzo
Ik schuif hem er gewoon over en zet er een klem op.
Maar dit helpt dus niet veel.
Weet er iemand of er een ring tussen moet of een pakking ofzo ?
Ik hoor het graag van jullie

 
Denk eraan: er bestaan geen domme vragen, alleen domme mensen
rubbert 4-2-2007 12:44 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bromvlieg
Bedankt voor de info.
Ik ga er vandaag meteen mee beginnen.

Denk trouwens niet dat het aan de trekspie gaat liggen.
Brommer is nog maar 6000 km oud.
Zal het gaan proberen te fixen zodat ik er eindelijk een keer op kan toeren.

Nou had ik nog een vraagje : Er zit nou zo'n zundapp sigaar uitlaat op, maar hij valt er steeds af, om de 40 meter ofzo
Ik schuif hem er gewoon over en zet er een klem op.
Maar dit helpt dus niet veel.
Weet er iemand of er een ring tussen moet of een pakking ofzo ?
Ik hoor het graag van jullie




zou er een stukje blik tussen stoppen dat hij wat strakker komt te zitten,

maar dat uit de versnelling schieten en niet goed in de versnelling willen kan ook eraan liggen dat er ruimte op je voortandwielas zit dat heb ik ook een keer gehad kan je blijven afstellen maar helpt niet, dan moet het hele blok uit elkaar en moet je die ruimte met plaatjes opvullen (horizontale ruimte, dus niet op de lagers maar dat je die as een klein stukje in en uit het blok kan trekken)
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Bromvlieg 4-2-2007 12:47 Print reply

Posts: 782
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



zou er een stukje blik tussen stoppen dat hij wat strakker komt te zitten,

maar dat uit de versnelling schieten en niet goed in de versnelling willen kan ook eraan liggen dat er ruimte op je voortandwielas zit dat heb ik ook een keer gehad kan je blijven afstellen maar helpt niet, dan moet het hele blok uit elkaar en moet je die ruimte met plaatjes opvullen (horizontale ruimte, dus niet op de lagers maar dat je die as een klein stukje in en uit het blok kan trekken)


OK, dat van dat blik lijkt me wel te gaan werken.
Hoop niet dat het die voortandwielas is, lijkt me eigenlijk ook onmogelijk met 6000 km en altijd goed verzorgd enzo.
Maar ik kan er vast rekening mee gaan houden.

Hoe kan je het eigenlijk zien als het aan die as ligt ?
Kun je hem dan bewegen ofzo ?

 
Denk eraan: er bestaan geen domme vragen, alleen domme mensen
rubbert 4-2-2007 13:07 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bromvlieg
[...]


OK, dat van dat blik lijkt me wel te gaan werken.
Hoop niet dat het die voortandwielas is, lijkt me eigenlijk ook onmogelijk met 6000 km en altijd goed verzorgd enzo.
Maar ik kan er vast rekening mee gaan houden.

Hoe kan je het eigenlijk zien als het aan die as ligt ?
Kun je hem dan bewegen ofzo ?




ik denk het ook niet nee, dan moet je je voortandwielas pakken en die proberen in en uit het blok te trekken, als je merkt dat daar speling op zit is dat het probleem maar met zoweinig km en wss nog nooit uit elkaar geweest lijkt dat me inderdaad sterk
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Almer 4-2-2007 13:18 Print reply

Posts: 3325
Hmm ligt dus echt niet aan je blok, als je er goede olie in hebt (80W). Gewoon je kabels afstellen en het probleem is opgelost
Axiale speling op 1 van je assen zou je uit moeten shimmen, maar neem maar van mij aan dat dat bij jou wel goed zit, als't blok nog nooit uitelkaar is geweest!
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Bromvlieg 5-2-2007 17:43 Print reply

Posts: 782
Hey iedereen,

Ik kom er nog steeds niet zo erg uit.

Ik heb de kabel wat strakker aangedraaid, hij schiet nu niet meer vanzelf in z'n 1 of 0.
Maar hij gaat nu heel moeilijk in z'n een, te zwaar dus.

Moet ik nog iets anders doen dan de kabels aandraaien ?
Als ie in z'n vrij staat, moet die pin zegmaar naar dat rondje op het carter wijzen ?

Moet even op de foto klikken, ben er nog niet zo uit met imageschack





Dit bericht is gewijzigd door Bromvlieg op 5-2-2007 om 17:47 uur.
 
Denk eraan: er bestaan geen domme vragen, alleen domme mensen
Bromvlieg 5-2-2007 17:44 Print reply

Posts: 782
0

Dit bericht is gewijzigd door Bromvlieg op 5-2-2007 om 17:45 uur.
 
Denk eraan: er bestaan geen domme vragen, alleen domme mensen
Bromvlieg 6-2-2007 17:45 Print reply

Posts: 782
Hey iedereen,

Ik kom er nog steeds niet zo erg uit.
Iemand een idee ?
 
Denk eraan: er bestaan geen domme vragen, alleen domme mensen

Dit topic is 6684 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved