Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - yamaha dt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1278 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41047 - yamaha dt
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 789 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

laurensdt 1-2-2007 20:25 Print topicpost

Posts: 173
me dt houd er telkes mee op.
de ene dag zet ik hem rijdend weg en de volgende dag geefft ie geneens een sputter bij kstart.
er spuit nu wel benzine uit de cilinder als ik kickstart doe.
hoe kan ik die benzine eruit halen?
en weet iemand waarom ie er telkens mee ophoud.
meestal.
doe ik gewoon beetje alles doorblazen en schoonmaken enz.


65 cc imi
20 mm mik
luhoa uitlaat of hoe je het schrijft
 
squirtle squirt!

van bussel 1-2-2007 20:28 Print reply

Posts: 695
staat je ontsteking nog op tijd?en is hij nog in orde?
 
laurensdt 1-2-2007 20:32 Print reply

Posts: 173
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: van bussel
staat je ontsteking nog op tijd?en is hij nog in orde?


weet ik niet.
maar vind het zo raar omdat ik hem eergister goed lopend heb teruggezet.
weet verder er ook niet zoveel vanaf.
dus dingen als onsteking goed zetten enzo hebk nog nooit gedaan
 
squirtle squirt!
DVM, trotse Vlaming 1-2-2007 20:35 Print reply

Posts: 330
Bij de oude dt's zeggen ze daje regelmatig je ontsteking terug
wat moet bijstellen. Weet wel niet hoeje dat doet, maar kweet wel
dajet moet doen. Is toch al iets .
 
van bussel 1-2-2007 20:36 Print reply

Posts: 695
je moet je contactpunten maximaal 0.40 mm open laten gaan.
dus als je zuiger helemaal boven aan is moeten de punten 0.40mm open staan
 
laurensdt 1-2-2007 21:03 Print reply

Posts: 173
ja maar ik weet eigenlijk niet echt war de ontsteking zit bij het blok.
mischien kan iemand dit nog ff uitlegge
 
squirtle squirt!
dt4ever 1-2-2007 21:05 Print reply
Posts: 218
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: laurensdt
ja maar ik weet eigenlijk niet echt war de ontsteking zit bij het blok.
mischien kan iemand dit nog ff uitlegge


ontsteking zit aan de linkse kant waar je koppelingshendeltje zit. je haalt het koppelingspendaaltje eraf en daarna je zijkap van het blok en dan zie je het vliegwiel zitten met de ontsteking
 
laurensdt 1-2-2007 21:33 Print reply

Posts: 173
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dt4ever
[...]


ontsteking zit aan de linkse kant waar je koppelingshendeltje zit. je haalt het koppelingspendaaltje eraf en daarna je zijkap van het blok en dan zie je het vliegwiel zitten met de ontsteking


ke en dat ziet eruit als twee puntjes ofzo en die moeten op 0.4 cm van elkaar af?

 
squirtle squirt!
van bussel 1-2-2007 21:37 Print reply

Posts: 695
zo zien ze er uit.


ze moeten 0.4mm van elkaar af ja, ik weet niet of je voelermaatjes het? maar die zijn cruciaal om dit af te stellen
 
ArieNSR 1-2-2007 21:40 Print reply

Posts: 750
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: laurensdt
[...]


ke en dat ziet eruit als twee puntjes ofzo en die moeten op 0.4 cm van elkaar af?


De contactpunten moeten op het bovenste dode punt van de krukas 0,4MM open staan (niet 0,4 cm) dit meet je met een voelermaat.(een dun plaatje van in dit geval 0,4mm)
eerst zet je dus de krukas op bdp, de contactpunten zitten vast met een schroefje, die draai een een eindje los, dan kun je de contactpunten zo verstellen dat ze 0,4 mm open staan. zet je de boel weer vast en klaar is kees

ook kan het zijn dat de contactpunten zijn ingebrand of dat de condensator kapot is (komt vaak voor bij dt troep)
 
de politie is je beste vriend | Front tegen skoeters |
laurensdt 1-2-2007 21:44 Print reply

Posts: 173
hahha snap er nog niet heel veel van maar kijk morgen wel ff
haal ik wel ff die kap eraf bij het vliegwiel en vliegwiel eraf halen en dan zal het wel iets duideliker worden
 
squirtle squirt!
laurensdt 1-2-2007 21:44 Print reply

Posts: 173
en voelermaatjes heb ik niet
 
squirtle squirt!
van bussel 1-2-2007 21:47 Print reply

Posts: 695
kijk dan ook gelijk even of er een spietje in je krukas zit.
deze zorgt er voor dat je vliegwiel op 1 plek blijft zitten en niet gaat schuiven over de krukas
 
ArieNSR 1-2-2007 21:54 Print reply

Posts: 750
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: laurensdt
hahha snap er nog niet heel veel van maar kijk morgen wel ff
haal ik wel ff die kap eraf bij het vliegwiel en vliegwiel eraf halen en dan zal het wel iets duideliker worden

voor het afstellen van contactpunten kan je het vliegwiel gewoon laten zitten.
 
de politie is je beste vriend | Front tegen skoeters |
chick 1-2-2007 22:35 Print reply

Posts: 417
achter je vliegwiel ergens bovenin als je door zon gat kijkt zie je die puntjse zitten en dan moet je die verstellen dat als ie open gaat voelermaatje .40 er net in kan en anders moet je ook ff kijken hoe grote sproeier erin zit dat kan ook wel benzine problemen veroorzaken en die puntjse moeten open gaan als je zuiger nog net niet helemaal bovenin is

 
lord of the bromfiets
cmtheman 2-2-2007 17:52 Print reply

Posts: 2710
achter je vliegwiel zitten de contactpunten en daar zit een schroefje op, die draai je een slagje los (1 maar!!) dan doe je de bougie eruit en steek je er een schuifmaat in, op 2mm voor het BDP moet je de zuiger de schuifmaat laten raken en dan moet je de zuiger op dat punt houden. Dan doe je de contactpunten op 0,35 (niet 0,40) zetten en dan draai je de schroef aan terwijl de voelermaat nog steeds tussen je punten zit.
op dit moment is je DT ontsteking perfect afgesteld (als het in 1x niet lukt dan moet je het ff nog een keer proberen, bij mij ging het ook weleens mis, maar als hij dan eenmaal vonkt dan is hij goed)
 
ZAC #802, KNMV #82

Dit topic is 789 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved