Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 4-takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 885 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #41035 - 4-takt
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2871 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

crossgek - Forum en Sales Moderator 1-2-2007 12:35 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
[...]


werk je bij de kwikfit toevallig?

bij een normale grote beurt wordt de olie ververst...


en de filters

die heeft een brommerblok bij mijn weten ook niet , waardoor je je olie ook vaker moet vervangen .

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
bart de scootergek 1-2-2007 12:37 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


en de filters

die heeft een brommerblok bij mijn weten ook niet , waardoor je je olie ook vaker moet vervangen .



idd, ik doe met xr om de 3000km of om het jaar als ik die 3000 niet red.
 
Honda RC-33
Jochie 1-2-2007 13:54 Print reply

Posts: 141
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


en de filters

die heeft een brommerblok bij mijn weten ook niet , waardoor je je olie ook vaker moet vervangen .



heeft 'n oliefilter hoor.. doe maar eens je koppelingscarter eraf..
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 1-2-2007 13:59 Print reply

Posts: 10835
dat is geen filter maar een zeefje om de grootste rotzooi onderin het blok te laten liggen.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Almer 1-2-2007 14:07 Print reply

Posts: 3325
Draai een 'gaatje' in je carterstop en lijm der een magneetje in, en vervang vervolgens je olie om de 10.000 km
Dingen slijten echt niet zo snel, en die olie blijft ook wel goed, dus is 10.000 km genoeg, als je het maar wat in de gaten houdt. Ook mag het niet wit worden. Komt ook nog eens bij dat er geen koppeling in draait zoals bij veel versnellingbrommers (is ook erg olievervuilend). Verder zijn 4taktmotoren gewoon een stuk minder slijtagegevoelig!
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Jochie 1-2-2007 15:05 Print reply

Posts: 141
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
Draai een 'gaatje' in je carterstop en lijm der een magneetje in, en vervang vervolgens je olie om de 10.000 km
Dingen slijten echt niet zo snel, en die olie blijft ook wel goed, dus is 10.000 km genoeg, als je het maar wat in de gaten houdt. Ook mag het niet wit worden. Komt ook nog eens bij dat er geen koppeling in draait zoals bij veel versnellingbrommers (is ook erg olievervuilend). Verder zijn 4taktmotoren gewoon een stuk minder slijtagegevoelig!


Komt ook nog eens bij dat er geen koppeling in draait zoals bij veel versnellingbrommers
????????????
 
Matthijsar50 1-2-2007 15:38 Print reply

Posts: 1029
ja, je hebt een 'natte en 'droge' koppeling, bij 4-takt brommers zit de koppeling meestal buiten het blok.. en bij een 2-takt zit hij in het blok en draait in de olie...
 
Peugeot 106 rallye ph2!
Jochie 1-2-2007 15:46 Print reply

Posts: 141
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Matthijsar50
ja, je hebt een 'natte en 'droge' koppeling, bij 4-takt brommers zit de koppeling meestal buiten het blok.. en bij een 2-takt zit hij in het blok en draait in de olie...


bij de 4takt blokken die 'k onder handen al heb gehad zit die toch ook in de motor hoor en draait natuurlijk ook in de olie ..
enigste uitzonderinge : sommige 'tuningskoppelingen' op dax -modellen ( takégawa droog bv.)
 
monk 1-2-2007 15:58 Print reply

Posts: 45
maar hoe komt het dan da ik 80 rij ipv 70?
 
fs180 1-2-2007 16:37 Print reply

Posts: 1346
afstelling?
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
Jochie 1-2-2007 17:02 Print reply

Posts: 141
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: monk
maar hoe komt het dan da ik 80 rij ipv 70?


nie verkeerd bedoeld hoor maar euh... jincheng tellers kun je echt totaal niet vertrouwen en dat is wss de enige reden..

 
monk 1-2-2007 17:12 Print reply

Posts: 45
aan de afstelling kan het niet liggen want ide kan gewoon niet sneller..
en die jincheng tellers dat kan wel gewoon kloppen
 
Mopar 1-2-2007 17:31 Print reply

Posts: 4772
Als je een snelle 4takt hebt die veel toeren moet naaien, tussen de 5 en 7,5 k olie vervangen.

Voor een slome/orginele 4takt die motorisch perfect is ( dus zo goed als geen olie gebruikt.. ) mag je er gerust 20k mee wachten...

Maar hou voor jezelf 10k kilometer, of eens per jaar ( net na de zomer of halverwege de herst ) olie vervangen.

Honda 4taktjes kunnen heel wat hebben...

maar 10k of eens per jaar je olie vervangen is meer dan genoeg

En dan meteen het olie filtertje ook ff uitspoelen, en het ijzer slijpsel van je drain-plug afhalen.
 
Simpele 1-2-2007 18:24 Print reply

Posts: 251
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
Draai een 'gaatje' in je carterstop en lijm der een magneetje in, en vervang vervolgens je olie om de 10.000 km
Dingen slijten echt niet zo snel, en die olie blijft ook wel goed, dus is 10.000 km genoeg, als je het maar wat in de gaten houdt. Ook mag het niet wit worden. Komt ook nog eens bij dat er geen koppeling in draait zoals bij veel versnellingbrommers (is ook erg olievervuilend). Verder zijn 4taktmotoren gewoon een stuk minder slijtagegevoelig!

Hebben gewoon een natte koppeling hoor, die blokjes.
 
nee.
crossgek - Forum en Sales Moderator 1-2-2007 18:37 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Als je een snelle 4takt hebt die veel toeren moet naaien, tussen de 5 en 7,5 k olie vervangen.

Voor een slome/orginele 4takt die motorisch perfect is ( dus zo goed als geen olie gebruikt.. ) mag je er gerust 20k mee wachten...

Maar hou voor jezelf 10k kilometer, of eens per jaar ( net na de zomer of halverwege de herst ) olie vervangen.

Honda 4taktjes kunnen heel wat hebben...

maar 10k of eens per jaar je olie vervangen is meer dan genoeg

En dan meteen het olie filtertje ook ff uitspoelen, en het ijzer slijpsel van je drain-plug afhalen.


10.000 km met een liter olie op een brommer
zonder filter , met een kleine inhoud .

olie kost een 5 euro per liter dus als je om de 2000 km vervangt (nog geen liter) ben een kwart cent per kilometer kwijt , daar zou ik geen ellende voor willen hebben .

bij honda kartmotoren (ook 4t zonder filter) wordt nadrukkelijk aangeven dat je om de 50 uur olie moet vervangen .

deze draaien minder toeren , hebben geen koppeling en hebben een groter carter als een brommer
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 2871 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved