Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - voorvork dt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1102 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #41029 - voorvork dt
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1096 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

chick 31-1-2007 20:05 Print topicpost

Posts: 417
hoe krijg ik uit mijn yamaha dt de binnenpoten eruit ik heb al een paar dingen geprobeerd waaronder gewoon bruut geweld maar mijn pa zegt altijd met geweld verkracht je een eze dus of jullie nog ideetjes hebben want ik moet mijn keeringen daarvan vervangen alvast bedankt
 
lord of the bromfiets

gerwin88 31-1-2007 20:22 Print reply

Posts: 5197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chick
hoe krijg ik uit mijn yamaha dt de binnenpoten eruit ik heb al een paar dingen geprobeerd waaronder gewoon bruut geweld maar mijn pa zegt altijd met geweld verkracht je een eze dus of jullie nog ideetjes hebben want ik moet mijn keeringen daarvan vervangen alvast bedankt


kijk ff in faq...
er is er 1 van hoe je dat moet doen.

//zoiets

Dit bericht is gewijzigd door gerwin88 op 31-1-2007 om 20:23 uur.
 
VW rider for live
chick 31-1-2007 21:24 Print reply

Posts: 417
daar staat wel hoe je het van een mt moet doen maar ik heb onderaan geen boutje alleen bovenaan voor de veerolie inte stoppen en verder is ie dicht nou vermoed ik dat het niet met geweld moet worden gedaag maar als dat wel het geval is ga ik dat wel ff proberen

maar ken je niet iemand die weet hoe dat moet?? ik hoor het wel thanks voor je reply

 
lord of the bromfiets
mr200r 31-1-2007 21:35 Print reply
Posts: 5122
Waarschijnlijk zitten onder de stofringen borgveren,haal die eruit en je kunt aan de slag.
 
mr200r
chick 31-1-2007 21:38 Print reply

Posts: 417
hoe bedoel je bovenaan?? waar hij zegmaar in de buitenpoot schuift
 
lord of the bromfiets
psychopatje 31-1-2007 21:39 Print reply

Posts: 5621
ja daar ja
 
BF is tof! rijbewijs weer terug!!!!!!!!!
chick 31-1-2007 21:40 Print reply

Posts: 417
daar heb je zegmaar eerst een borgring en dan een stofring en daaronder zie je gelijk de keering zitten alleen hoe the f*ck krijg ik die eruit want ik werd helemaal gek toen ik het aan t proberen was
maar in ieder geval thanks voor je reply
 
lord of the bromfiets
gerwin88 31-1-2007 21:47 Print reply

Posts: 5197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chick
daar heb je zegmaar eerst een borgring en dan een stofring en daaronder zie je gelijk de keering zitten alleen hoe the f*ck krijg ik die eruit want ik werd helemaal gek toen ik het aan t proberen was
maar in ieder geval thanks voor je reply


probeer hem met schroevendraaier eruit te wippen
je doet er toch nieuwe in dus maakt niet uit als ze kapot gaan he...
 
VW rider for live
chick 31-1-2007 21:49 Print reply

Posts: 417
oke maar weetje zeker dat ze er op die manier uit moeten want de hele voorpoot moet toch uit elkaar kunne?? tenminste dat staat in de owners manual maar daar begreep ik verder vrij weinig van
 
lord of the bromfiets
mr200r 31-1-2007 22:29 Print reply
Posts: 5122
In oude keeringen een parkertje erin draaien,heb je houvast iig.
 
mr200r
Henk-88 31-1-2007 23:46 Print reply

Posts: 26703
Als de binnenpoot niet aan de onderkant van de buitenpoot losgeschroefd kan worden dan moet de binnenpoot van de bovenkant (bovenaan de binnenpoot dus) losgemaakt worden. Kijk ff hoe het zit. Soms is er speciaal gereedschap nodig; heb ooit over een zéér lange dopsleutel horen spreken iig.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
DT-Dude89 1-2-2007 1:04 Print reply

Posts: 223
als je de borgring er af hebt zit tie nergens meer aan vast, ik heb toen de buiten kant van de poot warm gestookt met een autogeen brander. toen kon ik met een flinke ruk de poot met keering en al eruit krijgen.
 
Harold 1-2-2007 15:26 Print reply

Posts: 1052
Je moet die borgring er uithalen en die ring die daar onder zit.
dan zet je je onderpoot ergens aan vast(bijv pin door het oog van je wielophanging en dan en de bankschroef vast zetten).
Dan druk je de veerpoot in en rop je hem met geweld weer uit. Als het goed is komt het dan beetje bij beetje los.

Onder de keering zit een bus die daar gewoon klem in gezet is.

Als dit niet lukt, heb je wss last van roest of zit i gewoon erg goed vast.

Als je het op de offieciele manier wel doen moet je een tapeind hebben met het schroefdaad van je afsluitdopje (m10 d8 ik ) en die moet ongeveer net zo lang hebben als de veerpoot zelf. Het uiteinde daarvan een beetje bol maken om je poot van binnen niet te beschadigen.

Deze draai je er boven in en die draai je dan net zolang aan totdat ie echt weerstand geeft, (hij zal dan nog een behoorlijk stuk uitsteken, ongeveer de lenkte van je ondepoot) en dan moet je hem verder draaien en druk je als het ware de binnenpoot uit de buitenpoot.

Mij is het altijd nog op de eerste manier gelukt en de tweede is als vervanging van het speciale gereedschap.
 
chick 1-2-2007 17:44 Print reply

Posts: 417
oke maar ik sloop niks als ik het met geweld doe?? want me pa heeft wel speciaal gereedschap ervoor gemaakt

 
lord of the bromfiets
Harold 1-2-2007 19:23 Print reply

Posts: 1052
Nee (tis mij tenminste nog niet gelukt om het kapot te krijgen), Inprincipe laatje de veer dan het werk doen, en jij zelf helpt maar een klein beetje mee.

maar wat voor speciaal gereedschap heeft je pa dan gemaakt? gebruik je dat toch

 
chick 1-2-2007 20:06 Print reply

Posts: 417
ja een soort buis die je over de binnepoot heenschuift en dan met een gat in de bovenkant zodat je een stuk tapdraad door het tapgat in de poot stopt en dan zegmaar de poten daarmee ui elkaar te trekken maar ik ben bang dat ik het schroefdraar mol
ik maak binnenkort wel ff een fotootje

 
lord of the bromfiets

Dit topic is 1096 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved